IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : e-Boeken / e-reader (Kindle, BeBook, e.d.) Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-03-2009 11:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zijn er hier mensen die gebruik maken van electronisch papier?
Ik heb laatst een Sony reader gebruikt en was erg onder de indruk. Lezen is veel minder vermoeiend dan van een normaal beeldscherm en je kunt het als een boek vasthouden, wat ook erg prettig is.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n gadgetfanaat maar hier ben ik wel voor te porren.
Volgens mij gaan deze apparaatjes nog voor heel wat opschudding zorgen, we zullen zien.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2012 16:24]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2009 11:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Jammer dat je dat ding niet kunt opvouwen, hehe.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-03-2009 11:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zelf begin ik er (vooralsnog?) niet aan. Met sommige dingen ben ik vreselijk ouderwets en dat geldt onder andere voor boeken. Die wil ik gewoon vast kunnen houden, pagina's mee omslaan en daarna in de kast zetten tussen de andere boeken. En ook al zou meer rustgevend zijn voor de ogen, zoals ik overal lees, zit ik de hele dag al achter een de schermen, daar zit ik ook niet echt op te wachten.

En natuurlijk helemaal kut is het als de batterij van je boek leeg is halverwege de treinreis.

Heeft zeker potentieel en er is een markt voor, maar voor mij hoeft het liever niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-03-2009 12:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2009 11:39 schreef WhiteRider het volgende:
Jammer dat je dat ding niet kunt opvouwen, hehe.

De Sony Reader kan dat wel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-03-2011 8:27 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2009 11:11 schreef Jällö het volgende:
Volgens mij gaan deze apparaatjes nog voor heel wat opschudding zorgen, we zullen zien.

En toen was er de iPad.
Iemand? Ik heb er momenteel het geld niet voor anders had ik het wel geweten.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 30-03-2011 8:47 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb er momenteel het geld voor en ik weet het ook wel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-04-2011 21:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2011 8:27 schreef rotor het volgende:
En toen was er de iPad.
Iemand? Ik heb er momenteel het geld niet voor anders had ik het wel geweten.
De iPad is geen concurrent of vervanging van e-book readerts. Is natuurlijk een vet apparaat. Heb net van de iPad naar de iPad2 overgestapt maar boeken, artikels e.d. lees ik nog immer op mijn KindleDX. de iPad is niet geschikt om lang en veel te lezen, het blijft een verlichte scherm en geen e-ink.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-04-2011 21:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wel handig die dingen, als je in bed ligt hoef je niet elke keer je positie te veranderen bij het omslaan van een pagina.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 11-04-2011 21:52 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ik las laatst ook iets over een nieuw leesbaar object. Ze noemde het een boek. Het was goedkoop, makkelijk over mee naar toe te nemen en overal te krijgen.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-04-2011 21:55 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Zo'n Kindle is wel een mooi ding en leest echt heerlijk. Als ik eerstvolgende keer lang op reis ga schaf ik er zeker een aan. Ipv die twee boeken die in je backpack passen neem je er gewoon een paar honderd mee, en bovendien heb je geen gedoe meer met verschillende reisgidsen als je meerdere landen aandoet.


You have time. You are doing fine.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-04-2011 22:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2011 21:55 schreef intothevoid het volgende:
en bovendien heb je geen gedoe meer met verschillende reisgidsen als je meerdere landen aandoet.
Dat kan je dan weer beter op je ajFohn of gayPad loslaten via Tripwolf o.i.d.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-04-2011 22:10 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Wat kost een e-boek? Veel minder dan een gewoon boek?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-04-2011 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2011 22:10 schreef bokaj het volgende:
Wat kost een e-boek? Veel minder dan een gewoon boek?
Over het algemeen iets minder, ja. Maar weer niet zoveel minder dat je het enkel voor de prijs zou moeten doen. De klassiekers kan je meestal gratis scoren (nou ja, alles kan je gratis scoren maar je begrijpt wat ik bedoel). Ook ideaal voor zakelijke docu's e.d.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-04-2011 22:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Kun je pdf-jes op een Kindle lezen?
Ik heb nml. >1000 (legale) artikelen op m'n PC staan die ik vaak raadpleeg voor m'n werk, maar ik heb geen zin ze uit te printen en lezen een normaal beeldscherm is ook alles behalve ideaal.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-04-2011 22:32 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik heb de Sony PRS650


Ik heb hem hoofdzakelijk voor studiedoeleinden, en als ik hier gedurende mijn studie maar genoeg gebruik van maak, heb ik de kosten (230 euro) er in rap tempo er weer uit.

Hij bevalt me erg prettig, al werkt hij in de menutjes soms wat langzaam. Lezen van worddocumenten en epubs (ebook-formaat) gaat helemaal super, PDF's gaan minder lekker maar daar is dat ding ook geheel niet op gebouwd. Qua gewicht is het so to speak een geschenk uit de hemel. Ik sjouwde nog wel eens met een hele tas vol boeken en dan had ik er eigenlijk nog graag een woordenboek bij gehad. Nu heb ik potentieel duizenden boeken bij me en ook nog eens 12 woordenboeken. En een mp3speler, maar die gebruik ik niet.

edit: hij is wel duurder dan veel anderen, dat zit 'm hoofdzakelijk in het touchscreen en een verbeterd scherm. En dat had ik er best voor over

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 11-04-2011 22:33]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-04-2011 22:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zo'n touchscreen is juist het laatste wat ik zou willen. echte knoppen voor echte mannen!(lees motorisch beperkt)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 23:00 by Gerrit Piemel Wijzig reactieProfiel van Gerrit PiemelQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2011 22:21 schreef rotor het volgende:
Kun je pdf-jes op een Kindle lezen?
Ik heb nml. >1000 (legale) artikelen op m'n PC staan die ik vaak raadpleeg voor m'n werk, maar ik heb geen zin ze uit te printen en lezen een normaal beeldscherm is ook alles behalve ideaal.



http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=pfd+kindle


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 0:11 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2011 22:32 schreef Alterprince het volgende:PDF's gaan minder lekker maar daar is dat ding ook geheel niet op gebouwd.

Vooral qua scherpte niet helemaal lekker neem ik aan?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 9:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hoezo is dat ding niet voor PDF's gebouwd? Of bedoel je dat hij plaatjes niet goed aankan? Als je een PDF met echte tekst heb zou hij er toch wat van moeten kunnen maken, lijkt me.


Quis moderabat ipsos moderatores?


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 9:51 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik weet niet precies hoe het werkt maar tekst in een pdf is altijd minder scherp dan in een word-file, en als je uitzoomt wordt het al gauw vlekkerig en onleesbaar...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 9:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2011 9:51 schreef rotor het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt maar tekst in een pdf is altijd minder scherp dan in een word-file, en als je uitzoomt wordt het al gauw vlekkerig en onleesbaar...

Op een e-book, bedoel je?

Raar, dat klinkt dan toch alsof ze pdf heel anders renderen dan een word-bestand.


Quis moderabat ipsos moderatores?


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 9:59 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ook op een gewone PC. Dat een pdf heel anders gerenderd als een Word bestand is me duidelijk, maar hoe het precies werkt weet ik niet.
Ik vind het wel maf... Aan de ene kant is de scherpte van .pdf lager, aan de andere kant oogt het er professioneler, alsof het geprint is.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-04-2011 10:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2011 9:59 schreef rotor het volgende:
Ook op een gewone PC. Dat een pdf heel anders gerenderd als een Word bestand is me duidelijk, maar hoe het precies werkt weet ik niet.
Ik vind het wel maf... Aan de ene kant is de scherpte van .pdf lager, aan de andere kant oogt het er professioneler, alsof het geprint is.

Ja, de Adobe Reader laat het er wel lekker fancy uitzien. Inzoomen is dan wel echt goddelijk! Uitzoomen wordt inderdaad wel weird, maar dan vind ik in Word ook niet heel fantastisch.

Ik maak ook heel vaak even een .pdf van een document als ik die naar iemand anders moet sturen, hehehe. Vind ik zelf ook prettig om te krijgen, overigens.

Maar goed, het verbaast me toch wel een beetje dat een e-book daar niet voor geoptimaliseerd zou zijn.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2011 10:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Zo een e-book, levert dat hetzelfde plezier als dat je hebt bij een " echt" boek? Ik lees niet graag van computerschermen en zal de stap dus ook niet snel maken. Een boek kun je altijd lezen, terwijl je voor zoiets uiteindelijke afhankelijk bent van stroom. Verder kun je een boek, als je een beetje zorgvuldig bent, heel lang bewaren (toch zeker een leven lang). Kan dat ook met zoiets? Wellicht zijn er andere voordelen van zo e-book? Wat zijn deze dan? Of is het gewoon de "kick" van "vooruitgang"/Nieuwigheid?.


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2011 13:44 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Een e-book lijkt op het eerste gezicht meer op papier dan op een beeldscherm en het is dan ook erg prettig lezen. E-ink werkt nml. op basis van 'echte inktdruppeltjes', zonder 'lichtbron' zoals bij normale beeldschermen, om het maar even simpel uit te leggen.

Als je en veel reist en veel leest is het natuurlijk ideaal. Veel andere voor- en nadelen zijn ook analoog aan de mp3 vs. CD/vinyl discussie dus daar ga ik verder niet op in.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-04-2011 15:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 12 april 2011 10:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Zo een e-book, levert dat hetzelfde plezier als dat je hebt bij een " echt" boek? Ik lees niet graag van computerschermen en zal de stap dus ook niet snel maken. Een boek kun je altijd lezen, terwijl je voor zoiets uiteindelijke afhankelijk bent van stroom. Verder kun je een boek, als je een beetje zorgvuldig bent, heel lang bewaren (toch zeker een leven lang). Kan dat ook met zoiets? Wellicht zijn er andere voordelen van zo e-book? Wat zijn deze dan? Of is het gewoon de "kick" van "vooruitgang"/Nieuwigheid?.

Tsja, papier vs. digitaal. De een kan crashen, met papier kan ook een hoop naars gebeuren. Als je enkel thuis leest, zou ik er geen kopen. Als je vaak veel boeken, rapporten, etc. mee moet nemen, scheelt het VEEL gewicht, en dat is dan ook het grootste voordeel, wat mij betreft, naast dat het een hoop papier scheelt.

Over Pdf's: pdfs met enkel tekst gaan nog, maar zodra er voetnoten en andere grappen in de opmaak komen (lijnen, lange rijen spaties) gaat 'ie er rare dingen mee doen. Zodra het enkel scans zijn is het niet te doen: dan moet je zeg maar in- en uitzoomen en dat gaat zo tergend traag en is totaal niet praktisch doordat je ook nog telkens naar een nieuwe pagina moet, dan weer terug naar de scroll-optie etc. Gaat in ieder geval niet zo ideaal. Maar word en epub werkt bij mij perfect.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen