IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Crimson Glory Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-03-2009 9:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Geen topic te vinden over Crimson Glory.. dit terwijl deze band toch echt twee super platen op hun naam hebben staan. Een super zanger samen met twee super gitaristen.

Helaas hebben ze na deze twee platen imo helaas niet echt goede platen gemaakt, met name door behoorlijke wijzigingen in hun geluid..

http://www.crimson-glory.com/

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 28-03-2009 9:13 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

Te gekke band idd, jammer dat je er nu niks meer van hoort, ik vind zelf de Transendence cd helemaal te gek, ik heb ze in 1988 nog op Aardschokdag gezien

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-03-2009 9:14 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zijn inderdaad twee super-platen.

De platen die er na kwamen heb ik nooit gehoord. Na alle berichtgeving hierover heb ik daar ook nooit de behoefte toe gehad.

Bareuh...

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-03-2009 9:16 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

De plaat met Wade ging nog wel, maar de laatste plaat met Midnight "Strange and Beautiful" is echt niet goed...

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 28-03-2009 11:07 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Als Midnight eens van het zuipen afkomt, maar zijn stem zal wel nooit meer worden zoals vroeger.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-03-2009 11:18 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Crimson Glory! Heerschband! Ik vind alle die eerste drie platen heel vet (al is die derde een wat vreemde plaat soms). Die laatste met Wade Black was heel wat minder. Hopelijk wordt die nieuwe wat.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-03-2009 12:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2009 11:07 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Als Midnight eens van het zuipen afkomt, maar zijn stem zal wel nooit meer worden zoals vroeger.

Ik heb die solo-cd van hem destijds hier besproken, ik kan de review helaas zo snel niet terugvinden, maar het was een drama, dat weet ik nog wel.

spelfout weggehaald...

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 28-03-2009 12:37 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

'Strange and beautiful' had ik blind aangeschaft. Op het titelnummer na een redelijke draak na de eerste twee klassiekers.

'Transcendence' staat hier nog gesigneerd en wel op LP in de kast. Met dank aan Countdown cafe in 1989

De soloplaat van Midnight heb ik ook...slechts 1 conclusie:

Edit: laatstgenoemde zekerheidshalve nog een luisterbeurt gegeven...na 2 nummers trok ik het echt niet meer!

[Dit bericht is gewijzigd door attematic op 29-03-2009 11:54]

10.10.1942 - 20.11.2011

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-03-2009 18:06 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Transendence klassieker.

Orklord
Usericon van Orklord
Posted 08-07-2009 14:56 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

BLABBERMOUTH.NET has learned that former CRIMSON GLORY frontman Midnight (real name: John Patrick Jr. McDonald) passed away earlier today (Wednesday, July 8) from "total kidney and liver failure." He was 47 years old.

According to JON OLIVA'S PAIN guitarist Matt LaPorte, who played on some of Midnight's recent solo recordings, the singer spent his final hours surrounded by his mother, brother, daughter as well as members of CRIMSON GLORY, SAVATAGE, and JON OLIVA'S PAIN. His death occurred at 3:45 a.m EST at St. Anthony's Hospital in St. Petersburg, Florida.

"I will miss my partner Midnight — the greatest voice and friend I've ever known," LaPorte told BLABBERMOUTH.NET. He added, "In spite of his demons, [Midnight] was a beautiful soul who constantly changed the lives of those he met and came into contact with."

Midnight sang on CRIMSON GLORY's first three albums — "Crimson Glory" (1986), "Transcendence" (1988) and "Strange and Beautiful" (1991) — before going into self-imposed exile for almost a decade. He eventually rejoined CRIMSON GLORY in 2005 but was dismissed in January 2007 following the revelation that he was arrested in Sarasota, Florida and charged with "DUI [driving under the influence] with .20 [blood-alcohol level] or higher or having a passenger under 18" years of age. Midnight, who gave his occupation as "painter" to the authorities at the time of the arrest, was also cited for driving with a suspended/ cancelled/ revoked license.

Last fall, Midnight announced plans to release a new solo CD called "All Souls Midnight" which was to feature the "Acoustic Crimson" EP (four songs) along with the lost "Midnight Mass" recordings from the late '80s/early '90s plus some other "cool rarities."

zeer triest nieuws dit.

Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Posted 08-07-2009 16:11 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

ja inderdaad, was toch wel altijd 1 van m'n favoriete bands...ik las 't eerst via een berichtje van m'n amerikaanse vriendin en daarna ook via blabbermouth...erg jammer...RIP Midnight...

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 08-07-2009 23:52 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Nog een wereldzanger dood, Midnight was toch wel een klasse apart, jammer dat zijn alcoholisme hem de das heeft omgedaan, wat een strot had die vent !!

Heb m ook diverse malen live mogen aanschouwen en dat was ook altijd erg gaaf !

R.I.P. Midnight !

Orklord
Usericon van Orklord
Posted 09-07-2009 22:43 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

Jullie negeren op de frontpage dit nieuws

*zet nog eens de s/t op.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2009 22:45 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 maart 2009 9:13 schreef Mirandarijntje het volgende:
Te gekke band idd, jammer dat je er nu niks meer van hoort, ik vind zelf de Transendence cd helemaal te gek, ik heb ze in 1988 nog op Aardschokdag gezien

1987 was dat, toch? Ik was daar ook, ik vond het echt 3X niets.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 09-07-2009 22:49 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Zou ook kunnen, ik was daar ook, tja smaken verschillen nou eenmaal, voor mij was CG echt wel een super band in het straatje van Queensrijche en consorten destijds !

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-07-2009 23:08 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 juli 2009 22:45 schreef De Tegenpartij het volgende:
1987 was dat, toch? Ik was daar ook, ik vond het echt 3X niets.

Ja, dat was 1987. Ik was er ook. Wat een Aardschokdag was dat zeg. Zo'n line-up zie je echt bijna nooit meer.

Metallica, Anthrax, Metal Church, Crimson Glory, Celtic Frost, Laaz Rockit

Zet zo als ik thuiskom nog maar eens Crimson Glory en Transcendence op, en dan lekker meeblèren met Red Sharks.
Net als voor mijn mede voornaam genoot was CG destijds (en nog steeds) een heerlijke band die niet onder deed voor Queensrÿche et. al. Al waren die maskers eigenlijk achteraf gezien best wel een achterlijke gimmick.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 09-07-2009 23:11]

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-07-2009 14:08 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juli 2009 23:08 schreef Marcel H. het volgende:
Ja, dat was 1987. Ik was er ook. Wat een Aardschokdag was dat zeg. Zo'n line-up zie je echt bijna nooit meer.

Metallica, Anthrax, Metal Church, Crimson Glory, Celtic Frost, Laaz Rockit

Ik heb de poster hier nog op een deur hangen, superdag was dat, ja!

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 10-07-2009 15:13 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Over de doden niets dan goeds, maar zijn soloplaat blijft erbarmelijk.

Aardschokdag 1989 was ook een ervaring...Queensryche, Leatherwolf, Crimson Glory, House Of Lords, Flotsam & Jetsam, Vengeance

Afgezien van Wolfsbane (met een piepjonge Blaze Bayley) was dat wel een van de beste festivals.

"2 Minutes To Midnight"

10.10.1942 - 20.11.2011

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 10-07-2009 15:38 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juli 2009 15:13 schreef attematic het volgende:

Aardschokdag 1989 was ook een ervaring...Queensryche, Leatherwolf, Crimson Glory, House Of Lords, Flotsam & Jetsam, Vengeance

Afgezien van Wolfsbane (met een piepjonge Blaze Bayley) was dat wel een van de beste festivals.

"2 Minutes To Midnight"

Vond ik toch een van de minste Aardschokdagen, iets te soft vond ik het destijds. Maar ja was dan ook nooit een liefhebber van House Of Lords, Vengeance, Wolfsbane, en in zekere mate de koers die Leatherwolf toen voer.

Maar ja, Crimson Glory destijds was weergaloos.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-07-2009 20:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Godver, kan die review op de frontpage van die solo-cd niet meer terugvinden, weet dat dat een draak van eemn plaat was, heb em zelf besproken, maar wil em graag es teruglezen...

spelfout weggehaald...

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-07-2009 21:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

spelfout weggehaald...

Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Posted 11-07-2009 9:38 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 10 juli 2009 15:13 schreef attematic het volgende:

"2 Minutes To Midnight"

bij deze aardschokdag ben ik geweest, niet in 1987 of 1988, ik vond 't juist wél een goeie line-up maar ik zat toen ook in een softe periode ik begon toen nét een beetje met hardrock/metal, had voorheen altijd in een top-40 fase gezeten en via vrienden kwam ik erin gerold, ik was toen 16, ik kwam toen ook alleen maar voor Crimson Glory, Queensryche, Leatherwolf en House of Lords...Flotsam & Jetsam was me toen nog te hard hahaha, nu niet meer hoor, dankzij Marcel heb ik later gelukkig ook veel andere bandjes( en ook hardere bandjes ) uit de '80 jaren leren kennen, die een metalhead normaalgesproken al met 16 jaar leert kennen

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 11-07-2009 10:48 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2009 9:38 schreef Mirandarijntje het volgende:
bij deze aardschokdag ben ik geweest, niet in 1987 of 1988, ik vond 't juist wél een goeie line-up maar ik zat toen ook in een softe periode ik begon toen nét een beetje met hardrock/metal, had voorheen altijd in een top-40 fase gezeten en via vrienden kwam ik erin gerold, ik was toen 16, ik kwam toen ook alleen maar voor Crimson Glory, Queensryche, Leatherwolf en House of Lords...Flotsam & Jetsam was me toen nog te hard hahaha, nu niet meer hoor, dankzij Marcel heb ik later gelukkig ook veel andere bandjes( en ook hardere bandjes ) uit de '80 jaren leren kennen, die een metalhead normaalgesproken al met 16 jaar leert kennen

Maar inmiddels luister je natuurlijk ook al naar de echt hardere bands, en die toch muzikaal kunnen presteren zoals:Atheist, Morbid Angel, Nile, Rigor Mortis, Dissection.

En wat betreft Midnight, het was een goede zanger, maar ik heb een bloedhekel aan zuiplappen, en zichzelf in de vernieling zuipenAARDELOOS!!

flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 11-07-2009 22:31 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 11 juli 2009 10:48 schreef Sadistic Sinner het volgende:

En wat betreft Midnight, het was een goede zanger, maar ik heb een bloedhekel aan zuiplappen, en zichzelf in de vernieling zuipenAARDELOOS!!

neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is jezelf doodzuipen is natuurlijk enorm stoer

oh.. en heeft iemand die acoustische ep misschien op mp3? kan 'm niet meer vinden en volgens mij vond ik die een stuk beter te pruimen dan dat solo album

Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-07-2009 19:33 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Laatste tijd helemaal verslaafd aan het album Transcendence, wat een machtig album! Met name het nummer "Where Dragons Rule", de gitaar melodieën aan het begin en aan het eind zijn 'to die for' en het refrein doet de titel van het nummer eer aan. "Lonely" is het nummer die de zangcapaciteiten van Midnight perfect tentoonspreid; het gevoelige, wonderschone en het krachtige, agressieve. Elk nummer op Transcendence heeft een duidelijk smoelwerk, iets speciaals wat het nummer doet uitstijgen tot een top nummer. Zelfs de bovenstaande lovende woorden doen het album nog tekort. Als (enige) kritiekpunt van het album wordt vaak de drums aangehaald, die zouden te machinaal klinken, er wordt zelfs gesuggereerd dat het drumwerk uit de drumcomputer komt. In mijn oren klinken de drums gewoon perfect, niks eigenaardig qua geluid. Het laatste wat ik nog wil zeggen over Transcendence is: Nog een keer!

NotYourBitch
Usericon van NotYourBitch
Posted 17-07-2009 19:43 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

Ik heb de eerste 2 lp's helemaal grijsgedraaid.Nu kraken ze aan alle kanten,maar blijft geweldig om te horen.

=)

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com