|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
http://www.myspace.com/stinktown666 wie kent cobalt ?? ben er pas geleden bij toeval tegenaan gelopen, en moet zeggen dat me dit erg goed bevalt, black met een neurosis (?) inslag, eater of birds vond ik erg de moeite waard en ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe (gin) [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-03-2016 15:14] |
|
Vette sjit ja, Gin is echt nog beter dan Eater Of Birds. Beetje High On Fire meets Bathory plus Wolves In The Throne Room ofzo... |
|
Ik vond de vorige albums eigenlijk niet veel aan. Maar "Gin" was een positieve verassing voor me. Uitstekend album; wel typische Cobalt agressie, maar met meer afwisseling en wat experimenteler. Bevalt me een stuk beter. |
|
klinkt interresant, ben erg benieuwd hoe die klinkt, snel bestellen dus |
|
Het eerdere werk van Cobalt ken ik nog niet, maar Gin is een zeer aangename cd. De omschrijving black met invloeden van bands als Neurosis of High on Fire is redelijk adequaat. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Ik ken Cobalt van een Terrorizer mag (inclusief cd) die ik laatst heb gekocht. Op de cd stond het nummer Arsonry van hun laatste album Gin en is inderdaad erg goed bevallen. Ik heb intussen het heel album gehoord en hoor hier en daar wat Tool invloeden (e.g. Two-thumbed fist lijkt verdacht veel op Tool's Grudge). Uit een interview blijkt dat Cobalt inderdaad wat Tool invloeden heeft verwerkt (in Gin) daar ze erg gecharmeerd zijn van hun muziek. In a nutshell is Gin inderdaad erg goed te pruimen! There is no religion higher than Truth! |
|
Wat een heerlijke band! Alsof ik naar Tool aan het luisteren ben met een andere zanger en andere distortion pads. Heel erg gaaf! Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Dat is nu net de reden waarom ik er niet zo weg van ben. Het, imo, te hoge Toolgehalte. |
|
Hm tja, als Tool je niet bevalt kun je deze plaat beter vermijden... of als het je wel bevalt en je kent Tool niet zo goed, Tool gaan luisteren Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Ik kende deze band nog niet, maar ik ben zeer aangenaam verrast met "Gin". Zeer creatieve, progressieve plaat met inderdaad de nodige Tool-invloeden, maar zeker agressief en duister genoeg. Zou zomaar eens mijn jaarlijstje kunnen halen. |
|
Ik denk zelfs dat deze plaat zeer hoog in mijn lijstje gaat komen, ik draai 'm grijs. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
ik was er gek van, maar het is me toch te postrockerig signature |
|
Te gekke CD, dat 'Gin'. Ik vind het niet zo heel erg Tool, wel een beetje dezelfde manier van musiceren (zelfde "truukjes") maar erg andere sfeer en toch wel een stuk verder naar post-rock. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
ah Eater of birds sprak me nog niet zo heel erg aan, omdat ik meer dat postrockerige zocht. Maar Gin is dus dat toffe album. Dan ga ik die maar ff checken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Vandaag Eater of Birds eigenlijk weg willen doen uit de vinyl collectie maar ik kon het toch niet laten om het eens te draaien. En dat was geen domme zet, eindelijk is het kwartje gevallen terwijl ik die LP toch al bijna een jaar heb. Goeie oldschool vibe met nieuwe postrock elementen erin. |
|
MAN'S GIN - Smiling Dogs Erik Wunder of COBALT delivers an album of woeful odes to the ghostly dark underbelly of America with his debut under the MAN'S GIN moniker. Reminiscent of the vibe of such artists as Woven Hand, Dax Riggs, 16 Horsepower, and Nick Cave. http://www.myspace.com/mansgin |
|
Hoorde toevallig een paar dagen geleden een sample daarvan, ga ik zeker aanschaffen. |
|
Zijn nogal wat grote namen die ter referentie aangehaald worden, ik vind de uitvoering eigenlijk behoorlijk sloppy. Typisch zo'n ruige act die ineens iets heel anders gaat doen en dan vindt iedereen dat gaaf. Doet me een beetje denken aan die akoestische act van Scott Kelly, die trok ook een veel te grote broek aan en dat was ook drie keer niks. Zeik, zeik, bla bla bla, Cobalt heerscht. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-09-2010 19:12] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Vergeet ook niet dat het op het hippe label Profound Lore is uitgekomen, dus ik kan niet anders dan dit gaaf vinden. |
|
Gaaf! Leren kennen via Gin o.a. door de lovende kritieken en het enthousiasme van onder meer M. en dat het niet recht toe recht aan black is. Nu Eater of Birds voor het eerst op staan, die rammelt er wat harder in. http://www.youtube.com/watch?v=K_1Zl3w23oE |
|
Goede schop wel. Ook weer eens draaien. |
|
Eater of Birds staat net aan toevallig. |
|
Bij mij ook, dat was lang geleden. Eerste paar nummers doen mij aan Carpathian Forest denken, valt mij nu pas op. |
|
Dat ken ik dan weer niet. Inderdaad tijd voor een goede schop, weer tijd voor wat echte muziek. |
|
Carpathian Forest is een stuk meer nononsens dan Cobalt, maar een aantal rifjes lijken er wel wat op. Nu War Metal en die is wel heel veel lomper dan Eater of birds. Grappig ook dat de voorkant van War Metal op internet bijna twee keer zo licht is als die van mijn cd, kan ik eindelijk zien wat het voorstelt. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |