IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Deathhammer: rauwe anti-poser thrash metal uit Noorwegen!
Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 03-04-2009 9:14 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Deathhammer, afkomstig uit Grimstad/Hamar, Noorwegen, is een 2-mansformatie die is opgericht in 2005. Hun muziekstijl is het best te omschrijven als death/thrash metal zoals de vroegere Destruction, Bathory, Sabbat, Razor etc. die maakte; OLD SCHOOL. Hun muzikale teksten zijn 110% toegewijd aan de orthodoxe metallevensstijl (met een knipoog). Demonen in lederen jassen, omgekeerde kruizen, andere blasfemische bezigheden en het afslachten van het volk dat de metalscène in hun ogen verpest; posers!

Vergis je echter niet in de muziek. Ookal zijn de riffs niet origineel, deze jongemannen maken werkelijk waar medogenloze, keiharde, rauwe thrash metal zoals deze vroeger gemaakt werd. Fenriz van Darkthrone vindt het zelfs zó geweldig, dat hij het Deathhammer-logo op de motorjas van het figuur op de Darkthrone-cd "F.O.A.D." heeft laten tekenen. Puur voor deathrash liefhebbers!

Discografie:

Barbaric Onslaught - Demo '06 - cassette
Savage Poser Hunt - Demo '06 - cassette
Wrath of the Antichrist - Demo '07 - cassette
Forever Ripping Fast - Full length '08 - cd

Website: www.home.no/deathhammer
MySpace: www.myspace.com/savageposerhunt

Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.

irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 03-04-2009 9:15 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

gave band ja

heb een tape van ze!

lekker old school.

kan je wat dat betrefd ook de Noorse band BLACK MAGIC aanraden~!

Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 03-04-2009 11:14 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Vet! Wat baal ik ervan dat ik geen tape van ze heb gekocht toen ze nog niet uitverkocht waren. Geweldige cover art ook, hehe.

Die gasten doen het erg goed, trouwens. Ik heb namelijk op hun MySpace gelezen dat ze onder andere op het Noorse Inferno Festival spelen. En dat al rond je 20e jaar(!) (Laten we a.u.b. bands als One Bullet Left buiten beschouwing laten)

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-04-2009 12:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Anti-poser, en dan zo'n foto?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2009 13:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja, maar zij zijn echt

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-04-2009 13:22 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

De Deathammer (met 1 H ja!) uit de US, met sonny, de maker van de Bluebeard fuzz op bas, krijgt van mij voorrang

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

R.
Usericon van R.
Posted 03-04-2009 13:54 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 3 april 2009 12:58 schreef Mark het volgende:
Anti-poser, en dan zo'n foto?

Inderdaad een beetje jammer, dat imago. Maarja, "Dat is '80 verantwoord!", aldus een stel 20 jarige.

Muziek mag er best wezen, maar het gehele imago doet mij al snel afdruipen.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 03-04-2009 13:55]

spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2009 14:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

lekker belangrijk

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

R.
Usericon van R.
Posted 03-04-2009 15:31 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Iederen zijn ding he

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-04-2009 16:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2009 13:04 schreef Jenje het volgende:
Ja, maar zij zijn echt

net als de demo-cassettes......grow up, fucks!

edit: ben overigesn wel gecharmeerd van de stijl...

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 03-04-2009 17:20]

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-04-2009 18:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Een kruis onder z'n kruis, hmmm.

Beetje rommelige muziek, imo. Maar op zich best lekker.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2009 18:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

you dowg, i heard you like'd crosses ..

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-04-2009 18:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind er niks aan. is allemaal al eens gedaan, maar dan veel beter, door de vermelde bands

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 03-04-2009 18:53 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Retrothrash, niet erg, maar wel kwalitatief minder dan de grote Duitse voorbeelden uit 1985/1986 waar ze zo goed naar geluisterd hebben.
Eerder de Duitse tweede en derde klasse thrashbands als Necronomicon, S.D.I., Darkness, Violent Force.
Het drumwerk is wel erg matig (Abaddon, Chris Witchhunter).
Maar op zijn tijd is er wel naar te luisteren.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-04-2009 18:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tjatjatja.. ik weet't niet. Het is het net niet. Maar aan de andere kant ben ik helemaal geen thrash-fan en kan ik dit zeker goed aanhoren dus het heeft wel wat; Potentie zeker. 'kBen benieuwd naar de toekomst van deze heren.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

zwarte rat
Usericon van zwarte rat
Posted 12-03-2010 21:15 by zwarte rat Wijzig reactieProfiel van zwarte ratQuote dit bericht

Twee nieuwe trax online @ http://www.myspace.com/savageposerhunt

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-03-2010 21:58 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Trash / Black Metal / Metal

Hmmm. Leuke tom araya gilletjes, dat dan weer wel.

Edit: dat refrein doet me wel wat aan rotten to the core van overkill denken.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 12-03-2010 21:59]

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 12-03-2010 22:11 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Ik blijf erbij... Hoe onorigineel óók die nieuwe tracks zijn, Deathhammer blijft gewoon gaaf!

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-03-2010 22:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, de topictitel en de 1e post doen mij besluiten dit maar even links te laten liggen. Wat een onzin.

Boeiender

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-03-2010 22:17 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 12 March 2010 22:13 schreef MR. N het volgende:
Hmm, de topictitel en de 1e post doen mij besluiten dit maar even links te laten liggen. Wat een onzin.
En dan heb je de hoes nog niet eens gezien.

zwarte rat
Usericon van zwarte rat
Posted 12-03-2010 22:19 by zwarte rat Wijzig reactieProfiel van zwarte ratQuote dit bericht

quote:
Op 12 March 2010 22:11 schreef Bijlensmid het volgende:
Ik blijf erbij... Hoe onorigineel óók die nieuwe tracks zijn, Deathhammer blijft gewoon gaaf!

Amen.

Het nieuwe album heet nu schijnbaar 'Phantom Knights' ipv 'Onwards to the Pits'

Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-03-2010 22:20 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 12 March 2010 22:17 schreef bokaj het volgende:
En dan heb je de hoes nog niet eens gezien.

En die tekeningen.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-03-2010 22:25 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 12 March 2010 22:20 schreef Nimbus het volgende:
En die tekeningen.
Ik zie ze nu op de myspace (als je die bedoelt).

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com