|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
signature |
|
signature |
|
Leuke kat, jammer dat ie niet onder een autoband zit. Against God and Government |
|
signature |
|
ik zei onder Against God and Government |
|
signature |
|
Ik hoop dat die remake een betere film wordt dan die uit 1985, want die is wel erg slecht... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
Die uit 1984 was dan wel weer tof. Alleen vond ik dat de film opgedeeld had mogen worden in verschillende delen, omdat het soms wel erg snel gaat. |
|
Soms? Het boek is niet in 90 minuten te verfilmen. Ik zeg, LOTR aanpak. Die oude film sloeg 90% van het boek over zo'n beetje over. De film staat hier wel in de kast natuurlijk, net als de boeken en spellen. [Dit bericht is gewijzigd door H-K op 04-04-2009 16:44] Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Dat zou ubervet (kunnen) zijn. |
|
quote: Er is al een aardige miniserie van ruim 4 uur van gemaakt, die redelijk het boek volgt. Plus een miniserie ook van dune messiah en children of dune. Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
quote: Staan hier in de kast hehe. Je merkt er alleen wel aan af dat het geen enorm budget had. Wat jammer is. Daarom zou een echte film wel een gaaf iets zijn (mits voldoende lang om het verhaal te vertellen, in die film uit de jaren 80 leek het wel of Artreides de fremen ontmoette en 10 mins later al de Harkonnen had overwonnen ) Life doesn't get much better than this! |
|
De Atreides heerschen. *schop* Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden! |
|
benieuwd signature |
|
quote: David Lynch had een versie van 4,5 uur, maar moest het van de filmmaatschappij terugbrengen naar 1,5 uur. (Dat was toen de gemiddelde filmlengte... pas in de jaren '90 werden films gemiddeld stiekem steeds langer). Hij was daar niet erg blij mee, maar had weinig keus. (Het was volgens mij wel gelijk de laatste keer dat hij zich liet inhuren om een film te regisseren. Sindsdien heeft hij graag het laatste woord over het eindresultaat). Dat verklaart dus de hak-op-de-tak-vertelmethode en de te erge voice-overs om te proberen het begrijpelijk te houden. Ik weet trouwens niet of de 4,5 uur versie nog bestaat. De special effects zijn nu trouwens ook erg achterhaald :lol: Hoedanook, ik ben benieuwd naar de remake... PS. Voor de 'Lynch-versie' werd er trouwens ook al aan een versie gewerkt met ontwerpen van H.R. Giger, maar dat project is nooit van de grond gekomen. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Dat verklaart een boel ja. Achja, uiteindelijk blijft het boek natuurlijk gewoon het gaafst Life doesn't get much better than this! |
|
We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: Verschrikkelijk. Zoveel gespeeld dat toen ik laatst bij een verjaardag was, we de hele voiceover klakkeloos mee konden spreken. Life doesn't get much better than this! |
|
erg was dat ja Je moeder. |
|
Ik heb de floppy's nog ergens leggen geloof ik. Deel 1 was ook te vet overigens. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Gaaf spel was dat! Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Was het de Jodorowsky versie die HR Giger wou gebruiken? http://www.duneinfo.com/unseen/jodorowsky.asp EDIT: ja dus. Dat had een hele interessante film kunnen worden. Jammerrr. [Dit bericht is gewijzigd door VM Saldiac op 03-06-2009 23:49] |
|
Dune is de enige film die ik als Lynch freak niet eens in huis heb.... 1x gezien.. inderdaad niet heel erg sterk! Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Volgens mij gaat het wel goedkomen met de film. Hoe zou de rolverdeling er volgens jullie uit mogen zien? In navolging van verschillende Dune - fora zeg ik: Paul Atreides: een onbekende acteur Thufir Hawat: Sean Connery Leto Atreides: Joaquin Phoenix Jessica Atreides: Angelina Jolie of Monica Bellucci Baron Harkonnen: John Goodman Duncan Idaho: Liam Neeson of Daniel Craig Piter DeVries: Christopher Lloyd Gurney Halleck: Patrick Stewart Irulan Corrino: Laetitia Casta Shadout Mapes: Linda Hunt Stilgar: Osama Bin Laden Feyd Rautha Harkonnen: Sting Alia Atreides: iemand van zes turven hoog Harah: Kristanna Loken aanvullingen? Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden! |
|
quote: Ja, een van mijn lievelings ook! Helaas nooit uitgespeeld, kreeg de Harkonnen echt nooit weg. Wel de hele planeet groen. lol... One facebook to find them all, and in the darkness bind them... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |