Shora gaf wat mij betreft een zeer indrukwekkend optreden weg op Roadburn 2009. Dat vonden meer mensen want de (ook weer niet zo heel erg grote) Batcave in de 013 was werkelijk stampvol.
Ik kan nog geen officiële website van de band vinden (www.shora.com levert niets op) maar er is wel een myspace:
http://www.myspace.com/shoraband
Ik ken hun debuut, "Shaping the Random", uit 2000. Dat is knetterharde Dillinger-achtige mathcore, enorme teringherrie. Maar dat vind ik niet zo interessant. Wat ik interessant vind is hun release uit 2006, "Malval". Hoesje:
Dit album is bijna helemaal instrumentaal (op het einde van het laatste nummer na). Ik kan er niet bepaald een etiket op plakken, bij mijn weten zijn ze behoorlijk origineel. Denk aan postrock-achtige, inventieve gitaarmuziek gecombineerd met enkele soundscapes en een beetje elektronica. Geen sludgy toestanden, geen dichtgesmeerd geluidsbeeld maar eerder weidse landschappen waar een ongedefinieerde dreiging hangt.
Er schijnt ook nog een split uit 2002 te zijn, maar die heb ik niet. Ik hoop dat we meer van deze band gaan horen.
[Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-04-2009 22:13]