|
Auteur: |
|
|
zoek eens op www.harmony-central.com |
|
hmmmm kan daar niet cht iets vinden. d'r zal toch hier wel iemand zijn die weet hoe dat moet of diz'n oude (1e) pedaaltje weg doet. |
|
geef een ongelooflijke trap tegen je vesterker. laat maar. |
|
|
|
op marktplaats heeft ik al gekeken. en christ waarom zijn die dingen zo kut duur?! ik dacht dat je voor 50 euro wel een kassie had waar kut geluid uit komt. echt het enige dat ik wil is distortion, al die andere effecten hoef ik niet, het is maar voor de gein |
|
koop zo'n Boss metalzone, die zijn best ok met0l! |
|
Nah ik niet zo'n boss nemen... dan een marshall of zoom pedaal zijn iets steviger |
|
stevig of iets degelijks hoeft et niet te zijn. het is toch alleen maar voor thuis gebruik. en die krengen zijn allemaal te duur! het moet goedkoop zijn en kut klinken |
|
2de hands dan proberen. |
|
n Boss MT2 niet stevig? hoe wil je dat ding kapot krijgen? |
|
quote: Ik had begrepen dat dit idd één van de stevigere pedalen is. Helaas blijkt dat de footswitch aan de binnenkant in verbinding staat met een wel heel dun en breekbaar stukje plastic Op een gegeven moment reageert het ding dus niet meer op het intrappen van het pedaal. |
|
ja dat is van plastic ja, beetje raar aangezien de rest van dik staal is |
|
zit er trouwens geen distortion op je versterker (als j die hebt ) |
|
Je kunt eens op www.feedback.nl kijken. Ze hebben daar een rubriek occasions en wellicht kun je daar wat vinden. De site is iewat ellendig in elkaar gezet dus je zult waarschijnlijk even moeten zoeken |
|
quote: nope heb geen versterker. het distortion pedaal moet tussen m'n gitaar en m'n comp. maar d'r si hierdus niemand vandegitaristen, die een nieuw pedaal heeft gekocht en z'n oude pedaaltje aan mij wil verkopen ? [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 18-08-2002 12:08] |
|
dat klinkt zowiezo kut...daar heb je n POD of n V-Amp of iets dergelijks voor nodig ik heb ook gespeeld met gitaar -> Metalzone -> pc en t klinkt totaal niet, bzzzzzz |
|
quote: Op je computer Wil je gaan opnemen ofzo?? Want die combi klinkt dus TOTAAL NIET.. Om op je PC een fatsoenlijk gitaargeluid te krijgen heb je óf een bak met speakersimulatie nodig óf gewoon een Mic voor je gitaarversterker.. 'Zelf distortion maken stelt trouwens geen hol voor, een handvol elektronica en klaar is kees.. Een paar transistors (voor de vervorming), een paar condensatoren, weerstandjes en potmeters.. Elk simpel voorversterkerschema kan je hier in principe voor gebruiken.. Kijk anders eens op www.elektuur.nl of www.dil.nl , electronicablad/ zaak.. Het duurste onderdeel gaat de behuizing worden, ik gok op 10 euro.. |
|
quote: heb et al eens geprobeert en zo slecht klonk het niet, en zoals je boven al kon lezen, het moet juist zo kut mogelijk klinken |
|
quote: Het klonk niet zo slecht maar het moet wel zo kut mogelijk klinken Zodat je niet kan horen wat je speelt ofzo Ik zou zeggen -- gebruik een oud cassettedeck, plug je gitaar daarin, zet hem op record en draai het opnamevolume naar 10.. De brakste distortion die ik ooit gehoord heb.. En dan kan je de tulpstekker-uitgang (REC OUT) via een verloopstekkertje op de line-in van je geluidskaart aansluiten.. Brakheid gegarandeerd Ik d8 alleen ff dat je een goede distortion wilde bouwen.. |
|
jah ok klinkt misschien allemaal een beetje vaag. maar wat ik wil is gewoon simpele distortion (met cool edit filter is nit zo mooi). kijk het moet niet helemaal als rui klinken, maar gewooon een beetje brak |
|
Misschien kun je via een of ander comp.programma wel distortion aan je geluid toevoegen. Moet toch mogelijk zijn?? Je kunt toch ook allerlei andere effecten gebruiken op pc's... |
Index / Muziek algemeen |