|
Auteur: |
|
|
wij zoeken oude legendes voor onze concept cd en eventueel ook een bandnaam greetings from a gothic band |
|
precies maar wij maken de nummers met de teksten er bij zodat het een mooi en een geheel word vandaar dat ik onderwerpen zoek voor songteksten |
|
Kan aan mij liggen, maar als je teksten wil schrijven met mythologische onderwerpen, lijkt het je dan niet handig je in de mythologie te verdiepen? Het is leerzaam én je hebt automatisch onderwerpen... Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
idd, koop een zooi boeken en lees ze! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Wanneer je een naam wilt die uit de mythologie voortkomt moet je eerst eens beschrijven uit welke mythologie je de naam wilt halen, wil je het uit de: - Noorse - Griekse - Keltische - Romeinse - Egyptische - Germaanse mythologie halen, wat is je voorkeur? Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Knal er maar eens een tekst tegen aan over Uller. Daar lees ik nooit wat over. Uller is de Noorse god van de winter die Odin van zijn troon stoot. (dacht ik ) I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Noorse Do or do not. There is no try. |
|
Keltisch-Noorse-Germaanse zijn mijn voorkeuren Elmar is ook 1 of ander iets van de germaanse legende |
|
Waar slaat dat nou op als je niet eens weet wat voor legendes erzijn. En dan omdat je zelf geen teksten kunt verzinnen effe ja weet iemand nog legendes. zoek het zelf maar uit.. hmm gothic metal en legendes leuke combinatie |
|
Idd |
|
quote:Plaats anders een advertentie in de VIVA of Break Out |
|
beetje zielig dit... |
|
Ja WHAHAHA! je neemt de woorden uit m'n mond! |
|
Als het voor goth muziek is zou ik met iets ongecompliceerds beginnen en gezien je blijk baar niet al te grote kennis van mythologie zou ik met iets lichts beginnen bijv; De mooiste Keltische Mythen en Sagen, van uitgeverij Verba ISBN: 90 5513 409 0 er zijn overigens meer boeken in die serie. oh en ondanks dat het, het lachertje van de eeuw is, de necronomicon doet het ook altijd goed... [Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 07-09-2002 18:15] |
|
Je moet gewoon op Internet kijken, maarja, daar was je zelf vast al opgekomen... |
|
quote:Hij stoot odin niet van de troon, hij is de oppergod. Ik heb een stuk van hem gelezen en hij staat aan odin's zijde. En er waren meer mensen die odin vereren dan Uller, omdat hij ook wel de god van de dood was en van winter. ow shit ik geef hier teveel informatie aan de topicstarter |
|
Die Mythen zijn idd erg mooi! |
|
quote: ja daar kun je lekker bij wegdromen.... No meat is sweater |
|
quote: Hmmm...dit is wel een héél globale vraag-en vermits ik veel verstand heb van literatuur,weet ik niet waar eerst beginnen- Trek misschien de Griekse en Romeinse mythologie eens na-die bevatten een schat aan informatie(Hercules,de Erinnyën,Medusa etc.).Die vind je echt in veel boeken terug.Of,als je't dichter bij huis wil houden-elke grote stad of zo heeft wel z'n eigen legendes.Of al die griezelverhalen die op oude legendes gebaseerd zijn(de weerwolf,...) En wat een naam betreft : ik weet niet in welke richting jullie het willen hebben,dus- Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek |