IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Ex Deo Vorige pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-03-2012 10:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 9:58 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik ben wel syked moet ik zeggen... Er is mij verteld dat het grootser zal zijn dan Romulus en een aantal interessante gasten zal hebben, ben zeer benieuwd!!!

Overigens vond ik Romulus als album ook altijd een geweldige geschiedenisles. Alles wat mijn leraren mij bij probeerden te brengen maar in faalden heb ik dat album dan toch weer geleerd. Tis dus iig accuraat, dat mag ik wel

Ik weet zeker dat Romulus je voor een aanzienlijk deel geen geschiedenis heeft bijgebracht

Maar goed, ik vond het vrij slaapverwekkend dit gebeuren. Wel voor elkaar qua geluid en instrumentbeheersing et cetera, maar vlak.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-03-2012 10:51]

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 12-03-2012 10:34 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Nou dat valt toch wel mee wat betreft geschiedenis? Kijk bv. naar 'Battle of Actium', zit toch wel een lesje geloof ik...

En smaken verschillen, gelukkig maar

Black seeds of bunny!

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 12-03-2012 10:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 10:34 schreef Nyghtslave het volgende:
Nou dat valt toch wel mee wat betreft geschiedenis? Kijk bv. naar 'Battle of Actium', zit toch wel een lesje geloof ik...

En smaken verschillen, gelukkig maar

Romulus zelf is meer mythisch dan historisch, daar doelde ik op

Verder weet ik niet waar je op baseert dat het accuraat zou zijn als je tegelijkertijd zegt dat je leraren het je niet hebben kunnen bijbrengen. Wat was dan je tweede bron

Even twee accuratesse-dingetjes:

Storm the Gates of Alesia: dat was vechten tegen de Galliërs (zoals ook genoemd in de tekst). De aangehaalde zinsnede "veni, vidi, vici" echter, was van Julius' oorlog met de Perzen.

Cry Havoc: "As Emperor I shall reestablish the Roman Empire", volgens mij was er niet eerder een Roman Empire dus dan valt er ook weinig te 'restoren'... Sowieso loopt in deze tekst een beetje door elkaar wat Julius en wat Octavius(/Augustus) gedaan hebben, dus 'accuraat' kan ik het niet noemen. De Pax Romana kwam denk ik ook wat later.

Dus

Battle of Actium... Daar weet ik niets van, ik leg de tekst wel even langs Wikipedia, zo terug

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 12-03-2012 11:02 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Nou ik wist bijvoorbeeld niet dat Cesar op een bepaald moment de Rubicon overging etc, en ik snap dat het niet helemaal 100% accuraat is, het moet toch een song blijven en geen muzikaal geschiedenisboek, maar het heeft daarmee ook mijn interesse gewekt en heb daardoor ook aardig wat docu's gekeken op NG en HC. Kwam toevalliug laatst weer 1 langs, over de slag bij Actium. Is een stuk leuker als hje dan desoundtrack in je hoofd hebt om het zo maar te zeggen :p

Black seeds of bunny!

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 12-03-2012 11:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 11:02 schreef Nyghtslave het volgende:
Nou ik wist bijvoorbeeld niet dat Cesar op een bepaald moment de Rubicon overging etc, en ik snap dat het niet helemaal 100% accuraat is, het moet toch een song blijven en geen muzikaal geschiedenisboek

Oh, ik dacht dat het "een geweldige geschiedenisles" was En dat van de Rubicon: ik snap niet dat dat pas zo laat in het album komt. Het is nummer 7, terwijl het in ieder geval voor nummer 6 en 3 plaats vond
quote:
maar het heeft daarmee ook mijn interesse gewekt en heb daardoor ook aardig wat docu's gekeken op NG en HC. Kwam toevalliug laatst weer 1 langs, over de slag bij Actium. Is een stuk leuker als hje dan desoundtrack in je hoofd hebt om het zo maar te zeggen :p

Dat is natuurlijk mooi, hoe ik het ook wend of keer!

Maar ik zou dus oppassen met denken dat het allemaal maar klopt, want ik vermoed dat er best wat fouten instaan En dat is ook niet erg, want het is inderdaad geen geschiedenisles, maar een sterk verromantiseerd beeld van een zeer bloedige machtsstrijd in een oud rijk.

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 12-03-2012 11:11 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

hihi, ver-roman-tiseerd

En voordat het krullenmenneke weer begint dat ik offtopic ben: heb het twee jaar terug op metalcamp gezien, op aanraden van een aantal mensen die erg positief waren over het optreden van Kataklysm in Atak een paar maanden daarvoor. We vonden het allemaal echt slaapverwekkend saai toen, zowel muzikaal als hoe het gebracht werd.

[Dit bericht is gewijzigd door Hades op 12-03-2012 11:14]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 12-03-2012 11:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 11:11 schreef Hades het volgende:
hihi, ver-roman-tiseerd

En voordat het krullenmenneke weer begint dat ik offtopic ben:

Hihi...

En je had net gewoon pech
quote:
heb het twee jaar terug op metalcamp gezien, op aanraden van een aantal mensen die erg positief waren over het optreden van Kataklysm in Atak een paar maanden daarvoor. We vonden het allemaal echt slaapverwekkend saai toen, zowel muzikaal als hoe het gebracht werd.

Toen Kataklysm in Atak was ook best gaaf, hoewel ik Kataklysm op CD toch ook wat saai vind / ben ga vinden.

Kan me voorstellen dat Ex Deo helemaal niet meer opschiet, live, dat vond ik op CD in ieder geval saaier dan Kataklysm

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 12-03-2012 11:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2012 10:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Battle of Actium... Daar weet ik niets van, ik leg de tekst wel even langs Wikipedia, zo terug

Ha! Die is wel vrij accuraat, al incompleet en wat onduidelijk soms. Overigens vermoed ik dat zij hetzelfde gedaan hebben als ik bij het schrijven van de tekst

Trey
Usericon van Trey
Posted 16-04-2012 0:34 by Trey Wijzig reactieProfiel van TreyQuote dit berichthttp://metalportal.hyves.nl

Het artwork van de cover is ontworpen door Seth Siro Anton (van Septicflesh) en ziet er als volgt uit:

In de volgende preview is een stukje te horen van de nieuwe cd:

[Dit bericht is gewijzigd door Trey op 01-05-2012 16:14]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-01-2013 0:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wat ik ook probeer, ik blijf het verschrikkelijk slecht vinden. Nog liever hummpapa folk metal dan dit. Argh wat saai.

signature

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-01-2013 0:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

En daarvoor zoek je specifiek dit topic op, om dat even te melden?

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-01-2013 0:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jip! dit is zowat het meest saaie album dat ik dit jaar gehoord heb. Niet het slechtste, het meest saaie.

hulde!

signature

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 09-01-2013 9:52 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik typisch genoeg de tweede ook minder vind dan de eerste. Kan er niet precies de vinger op leggen waarom, al zou dat deels te maken kunnen hebben met het feit dat ik nu toch iets extremere muziek luister dan 3 jaar geleden (*kuch* understatement). Het zit verder wel degelijk in mekaar ofzo, maar het grijpt me gewoon minder aan

Black seeds of bunny!

Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 09-01-2013 10:12 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

En ik was zo blij met het album dat het bovenaan mijn 'jaarlijst' stond

No Pain, No Gain

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 09-01-2013 19:35 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Bij mij op de 2e plaats. Vind de plaat een stuk sterker dan Romulus.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com