IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mar de Grises Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-05-2009 22:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik was even aan het zoeken op Mar de Grises, omdat ik zonder reden whatsoever nog even wilde aangeven hoe geniaal deze Chileense doom act is. Ik kwam er tot mijn verbazing achter dat er nog geen topic over deze heren bestaat. Bij deze!

Draining the waterheart is echt een groeiplaat die met elke draaibeurt beter blijft worden, en nooit verveeld door de progressieve elementen in de muziek.

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2009 8:41 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Inderdaad, die plaat die vorig jaar uitkwam stond nog in mijn top 20 kan ik mij herinneren! Inderdaad een zeer potentiële band.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-05-2009 8:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2009 8:41 schreef ColdheartMinor het volgende:
Inderdaad een zeer potentiële band.

Sterker nog, ik denk zelfs dat het hier een gerealiseerde band betreft.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 06-08-2010 17:25 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

Nieuw album op komst: Stream inwards . Ik ben zeer benieuwd

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 06-08-2010 17:54 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ja, ze zijn nu getekend bij Seasons Of Mist en ik ben inderdaad heel benieuwd!

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 06-08-2010 18:00 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe, je kunt al wel een nummer luisteren op hun myspace

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-08-2010 18:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 6 augustus 2010 17:25 schreef Spearhead het volgende:
Nieuw album op komst: Stream inwards . Ik ben zeer benieuwd

Gaafness! Mar de Grises schuift alle doompannen van het dak.

Dirge for november
Posted 07-08-2010 12:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

+ 1, ik heb de promo binnen. Dat wordt smullen! Ik kan met eerlijkheid zeggen dat dit werkelijk één van de meest originele en gave doom acts is in mijn ogen.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-08-2010 12:31 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Wat ik zelf zo tof vind is het kleffe/drukkende/vochtige geluid (bij gebrek aan betere bewoording...) waardoor het mij echt een soort zuid-amerikaans gevoel geeft. Beetje tropisch zeg maar.

Lalena
Usericon van Lalena
Posted 07-08-2010 12:32 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2010 18:00 schreef verlepte theedoek het volgende:
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe, je kunt al wel een nummer luisteren op hun myspace

Klinkt al goed

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 07-08-2010 12:37 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 7 augustus 2010 12:23 schreef Dirge for november het volgende:
Ik kan met eerlijkheid zeggen dat dit werkelijk één van de meest originele en gave doom acts is in mijn ogen.

Zekers. Nu maar hopen dat ze de plas weer overkomen voor een toertje. Paar jaar geleden in de Baroeg was erg goed maar veel te kort.

Dirge for november
Posted 07-08-2010 12:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2010 12:31 schreef Vargen666 het volgende:
Wat ik zelf zo tof vind is het kleffe/drukkende/vochtige geluid (bij gebrek aan betere bewoording...) waardoor het mij echt een soort zuid-amerikaans gevoel geeft. Beetje tropisch zeg maar.

Ik snap wat je bedoelt, hoewel Chili over het algemeen vrij koud is, op de woestijn na. Maar inderdaad dat vloeiende dikke natte volle geluid (bij gebrek aan andere bewoording naast dat van jouw) is erg gaaf! Ook de progressieve elementen staan me flink aan! Toch gaat het nog even duren voordat ik er aan toe kom ivbm dringendere ploatjes.

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 07-08-2010 13:42 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2010 12:37 schreef Spearhead het volgende:
Zekers. Nu maar hopen dat ze de plas weer overkomen voor een toertje. Paar jaar geleden in de Baroeg was erg goed maar veel te kort.

Ze zijn bezig met een nieuwe Europese tour te plannen.

Dirge for november
Posted 07-08-2010 14:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Aah, dat is goed nieuws, dit is echt zo'n band die ik nog eens live wil zien!

Skyfire
Jij zegt muziek, ik zeg herrie.
Usericon van Skyfire
Posted 07-08-2010 21:03 by Skyfire Wijzig reactieProfiel van SkyfireQuote dit berichthttp://speervanger.web-log.nl/

Oh, dit is inderdaad helemaal niet onaardig. Ik heb mijn doom het liefst niet al te sloom en dit is ook nog eens lekker melodieus, zelfs af en toe wat neigend naar Insomnium of Be'Lakor.

[Dit bericht is gewijzigd door Skyfire op 07-08-2010 22:10]

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2010 22:47 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

dat nieuwe nummer staat hier op en echt...
WOW! echt nice!

is vorig werk van hun ook zo goed?

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2010 23:24 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

de stukken met cleane zang (meer progresieve muziek) doen me sterk denken aan Ghost brigade eigenlijk
toevallig ook een band die bij het Season of mist label zit als ik me niet vergis

Dirge for november
Posted 08-08-2010 12:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Draining the Waterheart is geweldig... Gewoon doen!

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 08-08-2010 12:57 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

en het debuut album The Tatterdemalion Express is ook geweldig, vind ik persoonlijk nog steeds het beste album van ze.

voor de mar de grises liefhebbers, misschien ook interessant om Mourners Lament eens te checken; was een project met leden van mar de grises, procession en poema arcanus.
zware, logge doom/death.
http://www.myspace.com/mournerslament

Dirge for november
Posted 08-08-2010 13:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nooit geweten dat er leden uit die bands in zaten, maar inderdaad ik heb Unbroken Solemnity nog wel eens opstaan.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-08-2010 13:52 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Draining the Waterheart had ik blijkbaar al ergens staan...
nog eens geluisterd en is idd een erg lekker plaatje
maar dit ene nieuwe nummer op myspace spreekt me toch meer aan
als ik die nieuwe aan een redelijk zacht prijsje vind zou ik die wel eens durven kopen ^^

Dirge for november
Posted 08-08-2010 18:04 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Draining the Waterheart is wel een ontzettende groeiplaat, hij kost misschien wat tijd. Maar zoals je waarschijnlijk weet zijn dat uiteindelijk de sterkste platen.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-08-2010 18:36 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

dat is zeker een feit
ik zal hem zeker wel nog enkele luisterbeurten geven
maar er is zoveel muziek hé

Dirge for november
Posted 08-08-2010 18:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

To much to many...

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-08-2010 18:54 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

en toch kunnen we er geen genoeg van krijgen

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 02-09-2010 15:39 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

data voor de tour zijn bekend gemaakt:
Swallow The Sun, Solstafir & Mar de Grises

Dec. 01 - Steinbruch Theater - Darmstadt, Germany
Dec. 02 - Magnet - Berlin, Germany
Dec. 03 - Eastclub - Bischofswerda, Germany
Dec. 04 - Progresja - Warsaw, Poland
Dec. 05 - Exit Chmelnice - Prague, Czech Republic
Dec. 06 - Randal Club - Bratislava, Slovakia
Dec. 07 - Arena - Vienna, Austria
Dec. 08 - Hirsch - Nürnberg, Germany
Dec. 09 - Kiff - Aarau, Switzerland
Dec. 11 - [to be announced] - France