IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : ZU
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-05-2009 11:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

De laatste plaat van het Italliaanse ZU, met de vreemde titel Carboniferious is de eerste van de 14 (!) die ik ter gehore heb gekregen. En ik vind het potverdorie gaaf. Ik heb nu al spijt dat ik ze niet heb gezien op Roadburn 2009.

Even heel zwart-wit geschetst speelt ZU een vorm van metal/jazz/avantgarde en de line-up bestaat uit drums, bass en sax. Probeer een beeld te maken van de technische lompheid van Meshuggah meets John Zorn, Mike Patton.Zéér vreemde ritmesecties, dissonante 'Interstellar Space' -esque saxpartijen en vooral een moddervet zwaar geluid. De invloed van Mike Patton is duidelijk hoorbaar (Zu zi momenteel dan ook op Ipecac). Het is in ieder geval een van de meest verfrissende bands die ik de laatste tijd heb gehoord. Check op hun Myspace met name het nummer Ostia:

http://www.myspace.com/zuband

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 31-05-2009 14:03 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Zo, even een schopje voordat dit topic voor eeuwig verdwijnt (de search slaat korte woorden helaas over).

De vergelijking met John Zorn/Naked City klopt erg goed, wat mij betreft!
Lijkt me zeer indrukwekkend om live te zien. Of ik deze cd heel vaak ga draaien valt nog te bezien, al kan ik Naked City ook nog steeds van tijd tot tijd wel waarderen.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-06-2009 10:26 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik was ook al bang dat er al een topic zou zijn, maar ik kreeg niets gevonden. Live schijnt het overigens kneiterhard te zijn. Dat heb ik helaas niet kunnen checken op Roadburn.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com