|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik denk dat al die mensen te veel ge-blowd hebben. Ergo..... Klote-hippies Dit slaat nergens op. |
|
Ach, ga je haar roze verven, jij... |
|
Consider it done. "En van een beetje nazisme heeft geen jood ooit pijn gehad" Dit slaat nergens op. |
|
(sorry ik lig hier echt in een deuk om) |
|
Het gaat uiteindelijk niet om het woord, maar om de interpetatie en de context waarbinnen je het wil plaatsen. Of je het nou eeuwige strijd of eeuwige liefde noemt maakt geen fuck uit. wat zij proberen te zeggen (waarschijnlijk) is dat het bewustzijn dermate "verlicht" raakt dat je alles binnen elk perspectief intrepeteerd. een soort van wat jeeeeeezus dee.....oh...... of is dat te zweverig?.................................... ...pfoe wa's die snaak sterk zeg...uche..uch... [Dit bericht is gewijzigd door antimetal op 02-09-2002 18:14] why would you listen to me? |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
"kwam men onder andere tot de bewezen conclusie dat er geen afzonderlijke delen bestaan, maar dat alles wat bestaat, ook als dit zich aan de andere kant van de kosmos bevindt, eigenlijk één geheel is." Ehm.... Hooguit kun je zeggen dat 'alles' wat uit materie is opgebouwd, eigenlijk alleen maar energie is wat -heel theoretisch- zomaar spontaan diverse soorten materie kan worden, ant-materie, energie etc. Maar goed, alles een geheel? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ja, dat geheel noem jij God toch? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Zeg, loop jij de zaak nu een beetje op te ruien? Bareuh... |
|
quote:Och. Ik beschouw dat holisme maar ook het christendom toch vooral als het verkondigen van zekerheden over zaken waar we geen weet van hebben. Maar erg belangrijk lijkt het me ook niet trouwens. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Zeg, wil je mij geen pantheist noemen? Ehm, ik denk dat t allemaal iets ingewikkelder zit dan dat wij mensen ooit kunnen snappen. Ik ga even lekker plat mijn spierballen pompen in de sportschool When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Nagel en kop. |
|
Ach holisme en reductionisme hoeven helemaal niet in strijd te zijn met elkaar. Het zijn gewoon verschillende perspectieven met beide hun valkuilen. Een mooi stuk staat geschreven in "ik ben een vreemde lus" Daar legt de schrijver duidelijk uit dat je door kleine radartjes in een systeem te bekijken wel het hele systeem kan beschrijven maar dat dat in praktijk zeer inefficiënt/onnauwkeurig is en je soms beter meer holistische begrippen kunt aannemen. Voorstanders voor holisme danwel reductionisme hebben gewoon te weinig verbeeldingsvermogen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Klopt, maar wat in de openingspost en de meeste posts hier bedoeld wordt met holisme is wel gewoon klinkklare onzin Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hehe met even een snelle blik stem ik daarbij in Ik hou ook niet zo van dat gegeil op het getal 1. 8 is veel mooier. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mijn docent op SPH vroeger was holist. Nog nooit zo'n gelovige man gezien. Die mafkees geloofde zowat alles. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Party rond de dakloze partytent... Holisme vind ik maar 'hol'. Heel erg selectief winkelen in filosofie en wetenschap en vooral cirkelredeneren.... En dat stuk over negatieven knippen heeft meer weg van een fractal dan iets anders: geloof mij maar: als je een negatief doorknip heb je nog maar het halve beeld ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Mijn holistische leraar liet fotofragmenten zien van een paard in galop. Op één foto zweefde het paard met alle vier de poten boven de grond. Dat was voor hem dan het bewijs dat het geheel meer was dan de som der delen, omdat je nooit een paard in de lucht zag zweven. Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hu, maar een foto is toch juist slechts een deel terwijl het niet-zien-zweven door het geheel komt? Deed me een beetje aan deze paradox denken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeno's_paradoxen#De_vliegende_pijl Anyway, typische lui, dat Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Ja precies, hij leek eerder het omgekeerde te bewijzen, dat het deel meer is dan het geheel. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hier hoort een (vrij gereproduceerd) citaat bij: "De gelovigen zagen hier de hand van god in, de atheïsten toeval en de agnosten vonden het gewoon mooi." (Uit "Kinderen van God" van Mary Doria Russell. Wel eerst "De gevangene" oorsp. "The Sparrow" lezen! Tragisch, theologisch SF-drama) Oftewel: men ziet wat men wil zien... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |