|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
*grin* ask Dani MuayThaigerrr!! |
|
Ja zal het hem vragen en ook gelijk voor een flinke dosis kilpastilles want ik heb ook last van mn strot ;-) |
|
quote:Ik zou gewoon gaan voor een Shure SM58. Gewoon 2e hands gitaar-pedaaltjes zijn prima om lekker te klooien. Moet je alleen wel een XLR vrouwtje naar jack en jack naar XLR mannetje snoer erbij kopen |
|
Shure heerscht idd |
|
dankje voor de tips Redelijk |
|
You're welcome. Ben zelf nogal een audiofiel en heb vooral heel veel ervaring met het miken van drums en andere akoestische instrumenten. Vind ik erg cool om te doen. Heb het geluk veel 2e hands Shure en AKG mics te bezitten dus kan thuis veel experimenteren. Vaak heb ik PA bedrijven nog wel het een een ander te leren als ik met m'n band moet spelen (die mensen weten vaak echt niet wat ze doen...). Ik vind het gewoon erg koel om een instrument zo natuurgetrouw mogelijk (vooral ook qua stereo-beeld) op te nemen of te versterken. Tis ook altijd wel grappig dat als ik in een studio heb opgenomen, bands na mij vaak een veel slechter geluid hebben ondanks dat ze dezelfde spullen hebben gebruikt. Kwestie van goed miken en de juiste mic op de juiste plek. Luister maar 's naar Dominion van Sun Caged. Ben toch best wel trots op m'n drumgeluid daarop. Toch heel basic opgenomen. [Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 29-03-2002 21:52] |
|
Shure zijn inderdaad zeer goeie micro's, en ik dacht dat sennheiser ook wel heel goeie waren. This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes |
|
- Shure - AKG - Audio Technica - Beyer Dynamic - Electrovoice - Sennheiser |
|
Wat is een goeie mic voor een beginnende grunter? Niet te duur, maar wel betrouwbaar, en een lekker vol geluid. |
|
quote: en jij wil grunten hehe Godverdommen.. |
|
dat heb je altijd aan het begin. je gaat me niet vertellen dat je gelijk kon grunten zonder dat je strot fucking pijn deed |
|
als je strot fucking pijn doet ben je compleet verkeerd bezig!! je moet vanuit je buik en niet van uit je strot grunten anders hou je geen stem over. Suck my piss |
|
precies maar aan het begin doet iedereen het vanuit ze stgot UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! |
|
quote: Shure SM58. Is meteen een profi mic maar ze zijn niet zo gek duur (120 Euro ofzo). Anders een Shure BG 3.0 ofzo (in ieder geval een dynamische mic uit de BG serie). Zo rond de 80 Euro denk ik. |
|
quote: ik niet ,khad het vanaf het begin al goed! No meat is sweater |
|
Een goedkoop microfoontje, een dure gitaar-effect bak met een zware distortion en een wahwah. Da's vet om in the grunte! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: dat is dus mooi. |
|
quote: tss... grunten doe je zonder effecten (niet dat ik het kan btw..) |
|
Precies! net als drummen met triggers |
|
quote: ik kan het!! No meat is sweater |
|
zullen we ook een keer een Grunt-battle houden? iedereen post een filetje |
|
Graag, nog even wachtje, ik ga binnenkort weer beginnen. |
|
kheb nog wel wat op me hd staan maar da's met z'n klote microfoontje opgenomen dus dat klinkt bagger..... maar ik vind het best ,maar wel zonder effecten ... No meat is sweater |
|
Zangers met effecten zijn geen zangers |
|
precies! we zijn geen zyklon |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |