|
Auteur: |
|
|
Even van de myspace geplukt: DeWolff is een driekoppig rockmonster dat rechtstreeks uit de Keutelebeekdelta is gekropen om de wereld een flinke pot rauwe, psychedelische sixtiesbluesrock te serveren. Gewapend met een schreeuwend Hammond-orgel, een vette, krijsende gitaar, denderende drums en een soulvolle stem nemen de mannen van DeWolff je mee terug naar de jaren ’60 en ’70, toen bands als Led Zeppelin, Cream, Pink Floyd en Deep Purple hun hoogtijdagen vierden. http://www.myspace.com/dewolff Ik kwam het per toeval tegen en moet zeggen dat het best aardig klinkt! Heel old school. |
|
Zeker! toen ik het voor het eerst hoorde had ik niet verwacht dat ze zo jong waren! |
|
Niemand?! |
|
Jawel ik nu wel. De nummers op Myspace klinken lekker. |
|
Gave zooi, herken er wel wat the doors in! |
|
Ja heb ze wel eens gezien, ze komen van hier uit de buurt. Zit wel goed in elkaar |
|
quote: Zoiets zei Michael Jackson ook... Bareuh... |
|
scherp hehe. |
|
quote: |
|
Waren ze niet op DWDD? Klonk erg goed, deed me denken aan Deep Purple. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Ik zag ze gisteren per toeval op Metropolis. Prachtig hoe zo'n jonge mannetjes de jaren '60 doen herleven met hun The Doors achtige muziek en cliche rock moves. De zanger/gitarist deed volgens mij zelfs zijn best om te laten lijken dat hij hard aan de drugs zat. Gaaf bandje! Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Voor de fans van (oude) Deep Purple en The Doors. Ook een vleugje Focus is te bespeuren door het orgelwerk. Ik zag het vanavond op Nederland 3, ze hadden op Pinkpop gespeeld. Bandje van tieners die vette 60'ies georienteerde bluesrock spelen. Lekker! Ik hoop dat we hier meer van gaan horen! Van Wikipedia: quote: Je moeder. |
|
Ik ben niet zo onder de indruk van de zang, het is wel lekker verder. |
|
Leuk. =) |
|
Bandnaam doet de hele tijd denken aan Sjon The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Heb ze ruim een half jaar terug gezien op Sjwaampop (Swalmen). Kende ze toen nog niet maar was erg onder de indruk! Gave muziek! My friend, watch out for traitors... |
|
Ik heb Dewolff destijds op Koppelpop gezien, en niet alleen was de muziek heerlijk retro, maar het werd ook erg overtuigend en vol overgave gebracht. En zoals gezegd, en dat voor mannekes van die leeftijd. Dat zie ik er maar weinig ze nadoen (misschien afgezien van Billy Benton and the Birddogs). Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Koppelpop, dan kom je wel redelijk uit de buurt (Zuid Limburg) of niet? |
|
Niet echt, ik woon in Drenthe. Maar Koppelpop is een soort traditie geworden, zeker sinds ik via Stijn een "fotopas" en backstage toegang (en dus gratis bier) krijg. Mijn eerste keer Koppelpop was ivm Viberider, en ik ben ooit eens voor Morning beland op de voorganger van het festival (bij één of andere tennisvereniging in de buurt als ik het mij goed herinner). Ik baal dan ook stevig dat Koppelpop dit jaar een week later plaats vind en dus samenvalt met Occultfest. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Koppelpop heeft dan wel weer een geniale line-up, al is het alleen maar om Pure Reason Revolution! |
|
Ik ben fan. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
Index / Muziek algemeen |