IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 12-10: Porcupine Tree + Robert Fripp @ HMH, Amsterdam
Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 22-07-2009 18:50 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Maandag 12 oktober in A'dam dus.
Geniaal dat Robert Fripp (King Crimson) in het voorprogramma staat.

Kaartjes zijn al een tijd binnen, nog meer mensen die gaan? Vorige keer in 013 was erg gaaf, maar waar blijft die DVD?

-edit: ah, zie dat dit in het PT topic ook al wordt besproken.

[Dit bericht is gewijzigd door Panzerke op 22-07-2009 18:53]

Violent God
Usericon van Violent God
Posted 22-07-2009 23:32 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Jup, ich bin dabei.

valfar
Usericon van valfar
Posted 23-07-2009 0:51 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Aanwezig in Brussel. Zeven euro minder entree en een uur minder ver rijden En wel met Fripp in het voorprogramma.

Violent God
Usericon van Violent God
Posted 11-10-2009 23:24 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Morgen alweer.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-10-2009 0:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben er totaal bij. Ik denk zomaar dat Fripp vrij "underwhelming" wordt, maar we gaan het zien he.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-10-2009 0:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Zeker aanwezig.

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 12-10-2009 9:51 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ook aanwezig.

Laatste keer dat ik ze gezien had was nog in Paradiso.

Zeker zin in.

bub

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-10-2009 23:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zo, dat was redelijk "underwhelming", voor mij persoonlijk. Ik moet even wat kwijt hoor:

Het optreden van Fripp vond ik erg saai en daar wil ik verder geen woorden aan vuil maken.

Over het PT-optreden heb ik gemengde gevoelens.
Positief:
- fijn geluid (zij het iets uit balans en wel erg hard, maar nog steeds wel fijn)
- redelijk goedgehumeurd

Negatief:
- geen spontaniteit
- teveel neuzel-nummers (bv. Lazarus)
- die Lasse Hoile-fotografie heeft wat mij betreft ook wel z'n langste tijd gehad

Afknappers:
- "Anesthetize" ergens in het midden beginnen; kan echt niet
- Wilson's grapje dat helemaal in het water viel ("Wat? Willen jullie verzoekjes? Laat ik even uitleggen hoe het werkt. Dit is een rockconcert en daar heeft een band een setlist, en die gaan we spelen. Dus roepen om andere nummers helpt niet" -- niet bepaald rock & roll en al helemaal niet grappig)
- oproep aan het begin om ALLE "recording devices" uit te schakelen, ook mobieltjes met een cameraatje, en om mensen die je het wel ziet doen, te verzoeken om de zaal te verlaten -- WTF? komt dit door het label? waarom leent Wilson zijn stem dan voor zo'n oproep?

Al met al vond ik het een klinische bedoening, en het gevoel bekruipt me dat de band aan het veranderen is in datgene waar zij op bv. "Fear of a Blank Planet" tegen ageert (de boodschap daar is toch voor jezelf denken, maling hebben aan autoriteit, etc).

Ik heb me niet verveeld, maar al met al vond ik het niet zo tof allemaal.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-10-2009 0:13 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Als ik dat zo lees dan vind ik het niet zo erg dat ik een keertje niet geweest ben. 3 keer tijdens de FOAP-tour is voorlopig wel weer even genoeg...

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-10-2009 1:10 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Even in het kort.

Fripp was kut.

Porcupine Tree was gaaf. Hoewel ik ze de keren dat ik ze eerder heb gezien op bospop en in Paradiso beter (= sfeervoller) vond.

Ik heb mij echter prima vermaakt.

Dat van die fototoestellen en mobieltjes met camera functie was wel fucking wazig ja.

Nu op bed.

bub

Violent God
Usericon van Violent God
Posted 13-10-2009 3:01 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Fripp gemist, het PT-optreden was tof.
Ik vond Wilson's grapje over de setlist wél grappig. Ik heb er schijt aan of het al dan niet rock 'n roll is om zo'n grapje te maken. Maar ja, men moet weer iets te zeiken hebben neem ik aan.

Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 13-10-2009 10:40 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Fripp ook gemist vanwege ruim een half uur opstopping bij de kaartcontrole.

Porcupine Tree viel me wat tegen. Zag ze eerder op Bospop en in 013, en vooral vanwege die laatste waren de verwachtingen misschien wel te hoog gespannen. Het was zeker een goed optreden, maar toch ben ik met een ontevreden gevoel naar huis gegaan. The Incident blijkt ook live niet mijn ding te zijn, terwijl FOABP dat juist wel is.
Schoftige prijzen trouwens ook voor merchandise.

spectre
Usericon van spectre
Posted 13-10-2009 10:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2009 23:52 schreef M. het volgende:

mobieltjes met een cameraatje, en om mensen die je het wel ziet doen, te verzoeken om de zaal te verlaten --

Eindelijk. Ik erger me altijd kapot aan die mobieltjes die de lucht ingaan als een abnd bv. opkomt.

Ten eerste zie je achteraf niks op de foto (overbelichte meuk in 5 mp op grote afstand), ten tweede zie ik niks anders als een woud mobieltjes en als laatste moet je godverdomme van zulke momenten genieten met je eigen ogen en oren.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 13-10-2009 13:54 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

quote:
en om mensen die je het wel ziet doen, te verzoeken om de zaal te verlaten

nee, er werd gezegd als je iemand ziet die het toch doet, vraag of ze stoppen. als de security het zou zien kon je gevraagd worden de zaal te verlaten. nou heb ik 't gisteravond niemand zien doen, maar in NY waren het er zat, en die werden echt niet in een wurggreep de zaal uit gesleurd, werd alleen gezegd dat ze moesten stoppen.
je kan het verzoek overdreven vinden, maar als je op podium staat en je wordt om de paar seconden in je gezicht geflitst lijkt me dat vrij irritant (volgens mij werd er bij de vorige tour gevraagd niet te flitsen maar blijkbaar werd daar geen gehoor aan gegeven met dit als gevolg). verder wat spectre zegt, behoorlijk irritant als er iemand voor je staat die constant met z'n mobiel omhoog staat... en PT (net als Tool die er vorige keer ook om vroeg) houdt graag controle over wat er van ze online verschijnt, en dan gaat het denk ik echt niet om de centen maar om de kwaliteit van 't materiaal, en ook daar vind ik wel wat voor te zeggen.

maar goed, 't concert zelf was geweldig, zelden zo'n goed geluid gehoord. stond midden vooraan, en daar vond ik het geluid zeker niet te hard en de mix perfect, zeker tijdens The Incident (na de pauze *iets* minder), de bas, de geluidseffecten van Barbieri, de samenzang van Wesley en Wilson.. allemaal zeer goed te onderscheiden en vrijwel perfect gespeeld. gaaf ook dat Normal en Bonnie the Cat werden gespeeld dit keer, kwamen live erg goed uit de verf. liever wat anders gehoord dan Lazarus en (weer) Sound of Muzak, maar ja, je kan niet alles hebben. al met al 1 van de beste concerten die ik van ze gezien heb.

en tja, Fripp. als je dat hebt gemist.. dan heb je iig niet veel gemist...

the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 13-10-2009 15:41 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2009 10:53 schreef spectre het volgende:
...Ten eerste zie je achteraf niks op de foto (overbelichte meuk in 5 mp op grote afstand), ten tweede zie ik niks anders als een woud mobieltjes en als laatste moet je godverdomme van zulke momenten genieten met je eigen ogen en oren.

*AMEN*

10.10.1942 - 20.11.2011

Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 13-10-2009 16:01 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2009 10:53 schreef spectre het volgende:
Eindelijk. Ik erger me altijd kapot aan die mobieltjes die de lucht ingaan als een abnd bv. opkomt.

Ten eerste zie je achteraf niks op de foto (overbelichte meuk in 5 mp op grote afstand), ten tweede zie ik niks anders als een woud mobieltjes en als laatste moet je godverdomme van zulke momenten genieten met je eigen ogen en oren.

Hallelujah!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-10-2009 16:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Tja. Als je naar optredens van sympho-bands gaat kan je natuurlijk verwachten dat de zaal vol nerds met gadgets en speledingetjes staat. Het verbaasde me meer dat dit bij Pentagram ook al de gewone gang van zaken is.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-10-2009 16:46 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

was fripp helemaal alleen??

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

valfar
Usericon van valfar
Posted 15-10-2009 1:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Kut AB! Door een slecht aangegeven wijziging in de tijd (het begon om 19.30 ipv 20.00) en een goedkope TomTom kwamen we pas binnen toen ze net klaar waren met het spelen van Time Flies. Super jammer, de enige boeiende nummers van de nieuwe cd horen hier onder. De tweede set was wel gaaf maar wel wat kort. Al met al een anti climax. Hopelijk komen ze nog een tweede keer in de buurt (tot nu toe was dat altijd het geval).

valfar
Usericon van valfar
Posted 15-10-2009 11:57 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Godver! Krijg ik nu, nadat het al zo'n anti climax was, te horen dat PT 6(!) nummers minder speelde dan bij andere venues omdat ze hier blijkbaar een curfew hadden. Wat is dat voor een tent daar in Brussel? Dat was dus ook mooi de laatste keer!

Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-10-2009 14:07 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:

Afknappers:

- Wilson's grapje dat helemaal in het water viel ("Wat? Willen jullie verzoekjes? Laat ik even uitleggen hoe het werkt. Dit is een rockconcert en daar heeft een band een setlist, en die gaan we spelen. Dus roepen om andere nummers helpt niet" --

Ach ja... Dan had Dave Vincent van Morbid Angel het idd wat grappiger gebracht :
"Do I look like a fucking Jukebox to you ?!?!?".

en

"yeah, I know the titles of our songs too".

lampje

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-10-2009 17:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik vond het tof, ondanks het voorprogramma, de arrogantie die de band uitstraalde, het publiek, mijn weggegooide deodorant en aftershave, het lang in de rij staan, het slechte weer en de drukte.

Ik vond het wel leuk dat ze Lazarus weer speelden, kippenvel en tranen in mijn ogen.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com