IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Demo's uitbrengen Volgende pagina
Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 15:40 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

hmz ff een vraagje, binnenkort wil ik (eindelijk)een demo van vervamon gaan uitbrengen in de beperkte oplage van 100 stuks. Nu wil ik ff weten van mensen met ervaring is 100 stuks (te) hoog gegrepen?

En als ik m'n demo naar bladen, webzines, e.d. ga opsturen en ik breng dus die demo uit in beperkte oplage, stuur ik dan een speciale (promo) versie op, of een van die gelimiteerde demo's zelf = minder over om te verkopen.

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-08-2002 15:53 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Lijkt mij met m'n grote ontwetendheid dat je naar platenmaatschappijen e.d. gewoon de volledige demo opstuurd.
Beetje arrogant om een promo van je 1e demo te sturen.
zo van: 'Wil je de hele demo? kost je 10 euro'.

Vinden ze vast wel cool

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Demo is toch ook niet om geld mee te verdienen ?
Gaat er toch om dat je meer gehoord word?

Rectum Lobotomy
Posted 21-08-2002 15:58 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 15:40 schreef Markam het volgende:
of een van die gelimiteerde demo's zelf = minder over om te verkopen.

quote:
Demo is toch ook niet om geld mee te verdienen ?
Gaat er toch om dat je meer gehoord word?

blijkbaar niet...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-08-2002 16:00 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Lijkt me erg onverstandig om geld te gaan vragen (of uberhaupt iets in die richting) voor een demo. Als de maatschappijen, labels of exploitanten moeite moeten doen voor zoiets verdwijnt je demo zeker de prullenbak in. Die lui worden al overspoeld door een berg troep.. die gaan echt geen moeite doen hoor.

I'm not being rude. You're just insignificant.

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 21-08-2002 16:02 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

100 demootjes maken, aan IEDERE platenmaatschappij, kroeg en radiostation (wel radiostations die bereid zijn je genre te draaien natuurlijk) sturen die je kent, zodat je iedere kans om gehoord te worden aangrijpt. Een band is investeren.

Rectum Lobotomy
Posted 21-08-2002 16:05 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

yeah en geen promo's van demo's of geld vragen.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 21-08-2002 16:20 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Je naam zoveel mogelijk laten horen ja dat is belangerijk....

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:40 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

sorrie hoor, maar ik dacht dat ik het toch wel duidelijk had gemaakt:

naar platen maatschappijen, webzines, bladen, ed. stuur ik hem natuurlijk gratiz op (duh!)stond ook nergens dat ik daar geld voor ga vragen.

ieder ander persoon die em wil hebben, moet natuurlijk wel betalen (ik verkoop hem waarsch. voor 5 pleuro incl verzendk. (dan maar ik wel 0,50 euro winst joepie!) dus dat is niet veel)

ik vroeg me alleen af of het handig is om de gelimiteerde cd's op te sturen (gratiz dus) naar die zines enz. Of dat ik een speciaal hoesje er in doe, dat die niet bij de gelimiteerde versies hoort (wel dezelfde muziek natuurlijk). met groot promo op de achterkant enz.

het was ook een vraag, jullie gaan meteen roepen dat ik dat ding wil verkopen aan bladen enz en er vette winst op wil maken

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 16:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voor bladen.labels etc. is het denk ik handig om goed voor de dag te komen. Dus stuur een mooie hoes op, bio'tje erbij, tha worx. Ik neem aan dat je een goede indruk wilt achter laten

Zo niet, dan moet je een cd-r-tje sturen

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:46 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

dus moet ik gewoon 1 van die 100 cd's opsturen.

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 21-08-2002 16:47 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

demo's opsturen naar bladen en zo voor niks
de rest gewoon verkopen voor een redelijke prijs. ik verkocht er met passion met gemak 200 a 300 per demo. (ik geloof trouwens dat het tegenwoordig wat minder gemakkelijk gaat)
als je in een studio opgenomen hebt (wij zaten toen in beaufort en franky's recording kitchen) en je laat je hoesje drukken dan is het wel fijn als je bij optredens wat om te verkopen hebt.
ik geloof niet zo in zomaar demo's weggeven, ik heb er ook nog nooit van gehoord. iets heeft volgens mij ook een beperktere waarde als het zomaar weggegeven wordt.

"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:50 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

weg geven doe ik uiteraard niet. bij optredens verkopen lijkt me lastig, daar ik (waarsch.)nooit op zal treden. En nu is de nederlands markt voor Dark ambient nou ook niet echt groot, met het denk ik meer uit het buitenland hebben.

btw al ZM'ers intresse? Jenje misschien?

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 21-08-2002 16:51 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

vaag begrip ook tegenwoordig wat een demo is. ik denk automatisch altijd aan bandjes.

wat je gewoon in de oefenruimte opneemt kan een demo zijn en sommige mensen zeggen dat ze een cd hebben, terwijl dat vroeger eigenlijk gewoon een demo geweest zou zijn.

vaak loont het wel om er wat geld in te steken, opnames, hoesje. jammer alleen dat de concurentie zo groot is.

"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-08-2002 16:52 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:50 schreef Markam het volgende:

Ik!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 16:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:46 schreef Markam het volgende:
dus moet ik gewoon 1 van die 100 cd's opsturen.

Ja.
Als ik als amateurrecensist een cd krijg om te beluisteren, en het is een mooi, verzorgd pakketje, dan trekt dat meer mijn aandacht en ben ik nieuwsgieriger, een cd-r'tje vind ik altijd erg ongeinteresseerd staan.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 16:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:50 schreef Markam het volgende:
weg geven doe ik uiteraard niet. bij optredens verkopen lijkt me lastig, daar ik (waarsch.)nooit op zal treden. En nu is de nederlands markt voor Dark ambient nou ook niet echt groot, met het denk ik meer uit het buitenland hebben.

Stuur maar één naar ZM

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:55 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ik heb de demo volledig thuis opgenomen
hier kan je wat downloaden. Het klinkt voo een demo zeker niet slecht. af en toe te hard opgenomen, maar daar kan ik helaas niets meer aan doen. het hoesje wordt in zwart/wit. niet alleen goedkoper, maar past ook beter bij de muziek. Boekje laat ik dubbelzijdig copieren op dikker papier (135 gram) dan normaal A4 papier, om het idd wat mooier te maken.

stikker op de CDR om het allemaal mooi af te maken

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 21-08-2002 16:55 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:53 schreef Jenje het volgende:
Ja.
Als ik als amateurrecensist een cd krijg om te beluisteren, en het is een mooi, verzorgd pakketje, dan trekt dat meer mijn aandacht en ben ik nieuwsgieriger, een cd-r'tje vind ik altijd erg ongeinteresseerd staan.

wat is een cd-r'tje en loont het om naar deze site een cd op te sturen?

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:56 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 21 augustus 2002 16:53 schreef Jenje het volgende:
Stuur maar één naar ZM

was ik zowiezo al van plan. Vampire-magazine krijgt er ook al een.

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 16:57 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 21 augustus 2002 16:55 schreef Airwolf het volgende:

tturlijk want dan horen jullie allemaal dat het helemaal geweldig is en ben ik zo door m'n 100 stuks heen

Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 21-08-2002 16:59 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:57 schreef Markam het volgende:
tturlijk want dan horen jullie allemaal dat het helemaal geweldig is en ben ik zo door m'n 100 stuks heen

nee ik bedoelde het eigenlijk ook voor onze eigen cd

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 17:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:56 schreef Markam het volgende:
was ik zowiezo al van plan. Vampire-magazine krijgt er ook al een.

Je mag em ook rechtstreeks naar mij sturen (scheelt ZM weer porto)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 17:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 16:55 schreef Airwolf het volgende:

cd-r'tje, zo'n gekopieerd cd-tje zonder ook maar een greintje van artwork of verzorging

en ja, het loont, frontpagina word druk bezocht, dus je krijgt veel publiciteit (en je vergroot mijn cd collectie )

Markam
Usericon van Markam
Posted 21-08-2002 17:07 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 21 augustus 2002 17:04 schreef Jenje het volgende:
Je mag em ook rechtstreeks naar mij sturen (scheelt ZM weer porto)

oh bespreek jij de darkambient op zm dan?
maar als je dat nou niet deed, had je em dan wel gekocht?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2002 17:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 17:07 schreef Markam het volgende:
oh bespreek jij de darkambient op zm dan?
maar als je dat nou niet deed, had je em dan wel gekocht?

Ik wil em graag bespreken iig.
Ik ben namelijk erg geintereseerd in je muziek. Of ik em anders zou kopen, weet ik niet .. ben laatste tijd erg kieskeurig over wat ik koop, komt met name door financiële situatie.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com