IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Bad Brains
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-08-2009 0:36 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Bij een beetje punk / hc liefhebber ongetwijfeld bekend. Meer fans van deze geweldige band?

http://www.youtube.com/watch?v=_-7tryyJ0Ro

Chaos!

http://www.youtube.com/watch?v=JlzcWmHhSfA

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-08-2009 0:37]


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 06-08-2009 1:25 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Zeer gave maar aparte band. Ik waardeer dit wel!


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 06-08-2009 9:54 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Jazeker, het nummer Attitude een jaartje of 2 in onze set gehad!



Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-08-2009 9:55 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2009 1:25 schreef 6sic6 het volgende:
Zeer gave maar aparte band. Ik waardeer dit wel!


+1

Niet zo standaard, goeie poep!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-08-2009 11:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"With the quickness" heb ik helemaal grijs gedraaid, toen heel veel gedraaid in de periode dat ik helemaal leip was van crossover als Bad Brains, Living Colour, Fishbone, Chili Peppers, Mothers Finest, 24-7-Spyz en andere funky shizzle met metalinvloeden. Is een wat later album, en staat vol met geweldige funky gitaarriffs die toch hard zijn.
"Sacred love" is ook zo'n geniaal nummer, door de telefoon ingezongen toen HR in de bajes zat, dat geeft echt een aparte sfeer eraan.
De oudere Bad Brains, m.n. Rock for light, is ook geweldig, echt zo'n smerig punk/hardcoregeluid, maar dan weer niet met de standaard riffs die veel van zulke bands hadden. Is ook wat een band als b.v. Cro-Mags zo gaaf maakt.
Enige nadeel vind ik dat ze overtuigd rastafari's zijn, daardoor hebben ze op elke plaat een paar van die zeikerige reggaenummers staan. En een kennis van me ging op zondag naar een Bad Brains-concert, gingen ze alleen maar reggae spelen omdat het "de dag des Heren" was. Dan baal je wel als je hoopt op vette hardcore.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-08-2009 18:14 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

oja dat! 'k had ooit zo'n verzamelcd'tje (the big buzz, als ik het goed heb) waar een nr van ze op stond (introriff ging; TAAAAA tatatata tada! Als iemand de titel weet...), dat vond ik het mooiste nr van dat cd'tje. Grappig dat dat nu gepost wordt, toch es meer van luisteren.
Wat bastianus zegt mbt LC, 24-7 spyz etc., had ik ook ja.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 06-08-2009 18:20]


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 11-08-2009 14:10 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Qua muziek blijft het een gruwelijk geniale band, dus op plaat helemaal te gek, net als de vroegere optredens.

Het laatste optreden in Paradiso (2007) was,ondanks een leuk begin, een aanfluiting (hoe anders sommigen ook vol blijven houden)....met een legendarische bekertjesregen richting podium na afloop...



Op vinyl en cd draai ik het nog regelmatig, maar de live optredens laat ik in de toekomst aan me voorbij gaan.


10.10.1942 - 20.11.2011


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-08-2009 14:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2009 18:14 schreef FRNK het volgende:
oja dat! 'k had ooit zo'n verzamelcd'tje (the big buzz, als ik het goed heb) waar een nr van ze op stond (introriff ging; TAAAAA tatatata tada! Als iemand de titel weet...), dat vond ik het mooiste nr van dat cd'tje. Grappig dat dat nu gepost wordt, toch es meer van luisteren.
Wat bastianus zegt mbt LC, 24-7 spyz etc., had ik ook ja.

Dat nummer is "Soulcraft" van de geniale Quickness-cd!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-08-2010 22:13 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Laatste plaat 'Build A Nation' doet het hier nog altijd goed, een beetje een terugkeer naar de oudere sound van voor het funkrockgeneuzel, al was de plaat ervoor dat ook al. Reggaenummers gaan er hier altijd wel in.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-08-2010 1:24 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ik heb een keer een cd van ze gedownload, wat een vage shit, vind er geen zak aan op de reggae nummers na


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-08-2010 1:28 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ze hebben ook een dub-cd genaamd: I & I Survived. Die vind jij dan ook wel leuk.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-08-2010 1:29 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ok, thnxs veur den tip
Als het niks is kom ik je persoonlijk (hier) uitschelden


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-08-2010 1:33 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

I love it when you talk dirty to me.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-03-2011 2:45 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2009 11:04 schreef bastianus het volgende:
Enige nadeel vind ik dat ze overtuigd rastafari's zijn, daardoor hebben ze op elke plaat een paar van die zeikerige reggaenummers staan. En een kennis van me ging op zondag naar een Bad Brains-concert, gingen ze alleen maar reggae spelen omdat het "de dag des Heren" was. Dan baal je wel als je hoopt op vette hardcore.
Ze spelen op Hellfest, maar op de Bad Brains-site hebben ze er Heavenfest van gemaakt. http://www.badbrains.com/upcoming.html





[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 02-03-2011 2:48]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-03-2011 3:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dit heb ik nog via Napster gedownload.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-03-2011 3:52 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

oude school. In 64 kb?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-07-2012 16:23 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-09-2012 17:59 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Legendary hardcore band Bad Brains has announced plans to release a new album this fall. The effort is titled Into the Future and will be available on November 20th.

Into the Future was produced by the band, which currently features H.R., Dr. Know, Darryl Jenifer and Earl Hudson.

"Sometimes we bicker and deliberate amongst ourselves, and we pick out, you know, little human qualities... but it's ultimately of no concern because we have a keen sense of awareness, can push our emotions aside and get to the nitty-gritty of the sound and perform – and that's what counts. To rise above all of that: that's what the Brains can do," says H.R.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-11-2012 2:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Heel fijn album weer. Lekker veel dub/reggea/jah invloeden. Opvallend veel koortjes ook, dat hadden ze vroeger niet. Misschien om de zanger te compenseren, want die heb ik al beter gehoord.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-11-2012 6:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Drugs..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-11-2012 7:36 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ja papa.

Maar ik zou het album toch even een luisterbeurt geven als ik jou was, ik denk dat het jou ook nog wel zal welgevallen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-11-2012 9:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2012 7:36 schreef bokkie666 het volgende:
Ja papa.

Maar ik zou het album toch even een luisterbeurt geven als ik jou was, ik denk dat het jou ook nog wel zal welgevallen.
Dat ga ik sowieso doen. Ben maar niet bang.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-01-2017 15:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wikipedia spreekt over een nieuwe plaat die dit jaar zou moeten uitkomen. Het is maar dat jullie het weten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-01-2017 11:08 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Leuke band. Dat er dan ook maar een tour volgt. Liefst wanneer het wat beter weer is, daar past deze muziek beter bij.
"Never judge a man by the lenght of his hair" vind ik trouwens een stukje toptekst (ook al is het origineel niet van hun).


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen