![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: True, maar grondwater stroomt ook weg*! En er werd in dit topic ook vermeld dat het bij agrarische bedrijven toegepast wordt. *toegegeven, dat gaat niet heel snel, hehehe. quote: Er is een bepaald optimum wat betreft de spreiding, ja. Maar dat optimum is voor allerlei aspecten anders ![]() quote: Off-shore windmolens zullen ook nooit heel dicht op de kust gezet worden. En zeker niet ín duinen. Energie die aan het systeem onttrokken is (de wind die in electriciteit wordt omgezet) kan in ieder geval niet meer zomaar terugkomen, lastig te overzien wat dat voor effect heeft. quote: De stroming wordt grotendeels bepaald door het getij, maar je hebt gelijk. Dan wordt de vraag of het ene effect het andere compenseert ![]() quote: Morphologie (en verandering daarvan) is niet alleen van belang voor de beestjes. Scheepvaartroutes die (sneller) dichtslibben, kabels die bloot komen te liggen of in ieder geval krachten ondervinden die ze niet horen te ondervinden, de stroming, et cetera. Andere leuke side-note; een relatief nieuw onderzoeksgebied is bio-geomorpholgie. Daar gaat het om wat het effect is van beestjes op de zeebodem (en vice versa). Sommige beestjes stabiliseren, andere destabiliseren de bodem. Die kennis wordt weer gebruikt om beter te kunnen voorspellen hoe de bodem zich ontwikkelt. Dat wordt weer gebruikt om goede beslissingen te nemen omtrent aanleg/onderhoud van kabels, windparken, scheepvaartroutes enzovoorts. quote: Yup. Het is nu eenmaal zo dat wij heel veel niet begrijpen en niet altijd kunnen overzien wat de impact van maatregel A. Ja, we kunnen aardig inschatten wat voor effect maatregel A op beleidsindicator A heeft, maar wat voor indicator B t/m Z? Heel veel grote systemen en de samenhang daartussen weten we niet of begrijpen we gewoonweg niet. Ik wil ook eigenlijk nergens zeggen dat dingen echt heel slecht zijn, maar inderdaad dat er goed over nagedacht moet worden. Veel zal allemaal wel meevallen, maar die paar dingen die dan net níet meevallen... In een topic als deze gaat het natuurlijk eerst om het creatieve innovatieve idee, maar het kan geen kwaad om alvast verder te kijken. Mensen zijn dom wat betreft het op grote schaal willen doorvoeren/toepassen van dingen waar eigenlijk maar weinig over bekend is ![]() Ofwel; we dwalen af! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Als je het over warmtewisselaars hebt, I know, hahaha, was erbij toen het nog in de kinderschoenen stond. Maar ik had het over de eerste watervoerende laag, dat gemiddeld in NL op zo'n 1,50 m-mv zit, ivm de 7 graden die Jelle aanhaalde. quote: Het wordt al veel toegepast, hele woonwijken zijn er al van voorzien. Tevens zijn er veel kantoorgebouwen die er op draaien. quote: Het effect is dat er teveel warmte wordt onttrokken uit de bodem, wat schadelijk kan zijn. Het is daarom ook absoluut niet oneindig te gebruiken, als je teveel warmtewisselaars naast elkaar plaatst hef je de werking op. Boeiender ![]() |
|
Stemmechanieken met sensoren erin die je gitaar altijd bijstemmen. Een soort van extra potmeter/schakelaar etc etc... waarmee jed e stemming kunt regelen evt met lcd schermpje(voor hoger of lager etc..). kort kabeltje en lekker klein zodat t achter op de headstock past. [Dit bericht is gewijzigd door Waldtyr op 23-08-2009 23:46] neoplasma malignum ![]() |
|
Dat heeft Gibson al gedaan. Bruce Banner ![]() |
|
quote: shit, pics please ! neoplasma malignum ![]() |
|
Moet je nog wel zelf aanzetten, dus het gaat niet altijd automatisch. (maar dat lijkt me ook onmogelijk. Speel je bijvoorbeeld een b op je e-snaar, trekt die gitaar de snaar uit je klauwen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 23-08-2009 23:48] Bruce Banner ![]() |
|
quote: damn, maar wel gaaf idd. neoplasma malignum ![]() |
|
hey die heb ik een jaar of 3 geleden op een beurs ge-demo'd zien worden. Was iig niet van Gibson. Zullen ze nu wel gekocht hebben dan, want die knop met die ledjes ziet er hetzelfde uit. Geinig ding ja. ![]() |
|
Een idee waar vast al veel over nagedacht en geschreven is, maar het bestaat nog altijd niet dus.. Bijtelling voor lease-rijders naar manier van rijden De situatie nu: Op dit moment betalen lease-rijders die hun auto ook voor privé gebruiken bijtelling over hun auto. Deze is lager bij het gebruik van een zuinige auto zoals een Prius (discussies over de footprint van de Prius even daargelaten) en hoger als er in een slurpende SUV gereden wordt. Vreemd genoeg maakt het voor werknemer en werkgever helemaal niets uit of iemand vervolgens 'het nieuwe rijden' aanhoudt of als een bezetene rondscheurt. De manier van rijden kan een enorm verschil maken in slijtage aan de auto, het brandstofverbruik en schade aan het milieu. Het idee: Op het moment dat een lease-auto-bestuurder minder bijtelling zou hoeven betalen op het moment dat hij zuiniger rijdt zou dit een financiele prikkel kunnen geven om dit ook echt te doen. Het hoeft natuurlijk niet letterlijk in de bijtelling verwerkt te worden, mag ook in het leasebedrag waarbij de werknemer een teruggave kan krijgen bij zuinig gebruik, of andere creatieve constructies. En dan? Als mensen vatbaar zijn voor de genoemde financiele prikkels (wat veel mensen denk ik wel zijn) dan heeft dit de volgende consequenties: - Auto's hebben minder onderhoud nodig, dus minder kosten voor de leasemaatschappij en uiteindelijk minder kosten voor werkgever en werknemer. Zo ken ik meerdere mensen die al versnellingsbakken en koppelingsplaten van nieuwe auto's binnen 2 jaar aan gort reden, waarom zouden ze ook niet, ze hoeven zelf niets te betalen.. - Auto's verbruiken minder brandstof, wederom minder kosten voor diverse partijen - Milieu wordt minder belast, zuiniger rijgedrag betekend minder brandstofverbruik en auto's / onderdelen gaan langer mee. Hoe moet dat dan aangepakt? - Vrijwel elke leaseauto die op de markt komt beschikt over een boardcomputer waarin alle data wordt bijgehouden. Het kan nooit ingewikkeld zijn om op die manier verbruik periodiek te laten registreren. ![]() |
|
quote: Het mag technisch dan eenvoudig zijn maar het gaat wel gepaard met een lading administratieve rompslomp waar niemand op zit te wachten. ![]() |
|
Ik had laatst wat ganja gerookt, en ik dacht als ik nu iedere dag een uur eerder op sta dan gepland, dan heeft het jaar veel meer dagen dat ik wakker ben. Against God and Government ![]() |
|
Een nieuwe TV-show is geboren: Jouw land - mijn land. Waarin de bevolking van een land wordt omgewisseld met die van een ander land. ![]() ![]() |
|
Heh? ik ben tipsyy maaarr is dit leuk/? Against God and Government ![]() |
|
quote: Vet idee! Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
Met welk land zouden jullie willen ruilen? Ik zeg: China ![]() ![]() |
|
Vat ios dit nU?? doe tochh normaln Against God and Government ![]() |
|
Toch zeker een van de beteren; Een goed idee van een ander jatten en claimen dat je 'm zelf hebt verzonnen ![]() Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. ![]() |
|
quote:Wow Wow goed idee man, heb je dat nu net uit je mouw geklopt? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik zat laatst in de auto en door de laagstaande zon kon ik niks maar dan ook niks zien van welk verkeersbord dan ook. Dit komt zeker in Noord-Europa vaak voor en zorgt voor gevaarlijke stuaties. Toen dacht ik, als ze die de letters en tekens op verkeersborden nou ook even zouden perforeren... ![]() |
|
slim! ![]() Ik zou zeggen jat er 1 perforeer een zooi en kijk of het werkt. Het lijkt me het handigste als je het witte gedeelte van het bord perforeert ipv de echte tekens. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Een zelf duwende rolstoel. ![]() |
|
v [Dit bericht is gewijzigd door R. op 23-10-2009 12:55] ![]() |
|
quote: ![]() Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. ![]() |
|
Een 3d printer template website. Gezien er over enkele jaren vast overal 3d printers in huis staan en niemand dan weet hoe je met 3dmax een koffiekop kan maken od. ![]() |
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |