![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Auteur: |
|
|
30 september aanstaande is uitgeroepen tot Blasphemy day (check HIER en HIER). De dag waarop goddeloosheid en vrijheid van meningsuiting internationaal gevierd worden. Nu hebben we met Bleed het plan om daar in Amsterdam een show omheen te boeken met andere HC en metalbands die atheisme en vrijheid hoog hebben zitten. Helaas heeft de venue zich op het laatste moment teruggetrokken ("vergist in de datum"). Het is super kort dag maar het is zo'n vet initiatief dat we het niet zonder slag of stoot willen opgeven! Werken er hier mensen bij een venue die de 30ste nog een gaatje in de agenda hebben? Daarnaast zouden we afhankelijk van de venue ook nog de programmering kunnen uitbreiden. Bands die aan willen haken of goede ideeen hebben, let me know op info (aap) bleedtheweak.com Cheers, Thomas Bleed ![]() |
|
Wat heeft godslastering en vrijheid dan met elkaar van doen? Je moeder. ![]() |
|
Ik zou zeggen lees de links eens. Pannenkoek. Het gaat om de vrijheid van meningsuiting... ![]() |
|
Wij zoeken bands en een zaal, geen geouwehoer. Maar toch bedankt voor je constructieve deelname. ![]() |
|
Good luck, goed initiatief verder! ![]() Je moeder. ![]() |
|
Probeer die zaal in Rijssen eens ![]() ![]() |
|
Blasphemy day.....het moet niet gekker worden ![]() ![]() ![]() ![]() Hub de Gallier RIP 17-03-2013 ![]() |
|
jack blue had het niet goed gekeurd ![]() |
|
quote:Er moet idd op zijn minst een kerk, een moskee en een synagoge in de hens gaan die dag ![]() ![]() |
|
Jullie zoeken alle bands + een zaal via een of ander goedkoop forum? Ben benieuwd hoe dit zal uitpakken ![]() ![]() |
|
Dkiet is dudleik een dagn voor die alternteeveie nerds, laatje moer je ditt niet wetten, ze zlajen je strenfen oo re diense zongen Against God and Government ![]() |
|
Aidsne!! Against God and Government ![]() |
|
Ik stel voor een concert te organiseren om te kunnen protesteren tegen dit soort sneue initiatieven en bands als Bleed die daar aan mee menen te moeten werken. Dit soort zaken is nou juist waarom een festival als bijvoorbeeld Elsrock en de metalscene in het algemeen vanuit gelovige hoek zoveel vooroordelen en tegenwerking ondervinden. Kansloze rukkers die eens even lekker willen provoceren. Hulde, kids. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Ach ja, ook wij zijn ooit jong en provocerend geweest, xxl. ![]() En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
20 jaar geleden had ik dit anders wel vét stoer gevonden, hoor! Bareuh... ![]() |
|
Ok, buiten het provocerende aspect komt het geheel wel erg kneuzig over als je iets wil organiseren maar je hebt geen zaal en geen bands en je vraagt op een internet forum om hulp. dat is toch gedoemd te mislukken!!!?!! De gouden tip: blijf thuis op je slaapkamertje provocerend bezig ![]() Hub de Gallier RIP 17-03-2013 ![]() |
|
quote:Dat vraag ik me al heel lang af. Je zou die vraag eens moeten voorleggen aan de mensen die zo hard riepen dat het vrije woord vermoord was met de dood van Theo van Gogh. ![]() |
|
quote: Vrijheid van penisuiting. ![]() Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden! ![]() |
|
quote: Jij ziet geen verschil tussen moedwillig godslasterlijk zijn en kritiek uiten? Maar de grens is idd vaak vaag, Theo van Gogh en anderen ging/gaan mi qua subtiliteit ook wel te ver soms. Je moeder. ![]() |
|
Toch maar even wat misverstanden wegnemen. Ten eerste hadden we, zoals gezegd, een zaal, maar die heeft buiten onze schuld om dubbel geboekt. Het was uiteraard niet ons oorspronkelijke plan om op deze manier en op zulke korte termijn hulp te zoeken. Ten tweede geloof ik niet dat mensen echt begrijpen waar deze dag om gaat. Het gaat ons er zeker niet om om even "lekker te provoceren". De aanleiding voor deze dag is een aantal recente gebeurtenissen, zoals bv de Islamitische verklaring van de rechten v/d mens in de VN. De dag draait vooral om het recht om ongelovig te zijn, dat te uiten, en niet je te hoeven aanpassen aan de normen en waarden die diverse religies ons willen opleggen. Als je je daar nog niks bij kan voorstellen, denk dan aan het feit dat homo's het recht wordt onthouden om te trouwen, vrouwen niet zelf over hun lichaam mogen beslissen, mensen het recht om een waardig levenseinde wordt geweigerd, stamcel-onderzoek gehinderd wordt en ga zo nog maar even door. En dat zijn alleen Westerse problemen. Daarbij is het natuurlijk een mooie reden voor een metalfeestje met gelijkgestemden. Ik hoop dat onze bedoeling hiermee wat duidelijker is. Voor meer informatie, nogmaals, klik de links. Hier even bij elkaar voor extra duidelijkheid: http://scienceblogs.com/pharyngula/2009/03/blasphemy_day.php http://www.facebook.com/group.php?gid=50200339561 http://www.myspace.com/blasphemyday ![]() |
|
quote:Juist wel! Theo-aanhangers blijkbaar niet.. quote:Daar was vaak weinig subtiels aan. Bewust mensen zo diep mogelijk proberen te kwetsen en het dan vrijheid van meningsuiting noemen heeft niks met kritiek uiten te maken. "Ja maar zij doen dat ook!" Jammer dan. Moet je boven staan. ![]() |
|
"Nee jij!" Dan lees je het duidelijk met een andere bril. [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 19-08-2009 17:19] Je moeder. ![]() |
![]() |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |