|
Auteur: |
|
|
Zaterdag 22 augustus presenteert De Gonz, Gouda: Harptallica - the all harp tribute to Metallica Deze mooie(!) Amerikaanse dames spelen speedmetal op een klassiek instrument: de Harp. Tijdens hun Europese tour doen zij slechts één keer Nederland aan. De Gonz is het gelukkige podium dat de dames mag verwelkomen. Be prepared for Harptallica. Vergeet niet even te kijken op www.harptallica.com! Harptallica begon in 2006 toen Ashley Toman "Fade of Black" arrangeerde voor de Harp. Zij studeerde toen aan de Eastman School of Music. Op een of andere manier resulteerde dat in negen Metallica-nummers voor de harp èn een CD opgenomen door Ashley en haar mede-student Patricia Kline. Omdat Patricia verder wilde studeren wordt ze tijdens dit tournee vervangen door Mollie Marcuson. Harptallica heeft naast Metallica ook Black Sabbath, Megadeth en Iron Maiden in hun repertoire. Tot zaterdag? Deur open: 21:00u www.degonz.nl [capslockprobleem maar weer eens aangepast; misschien daar in Gouda eens een ander keyboard aanschaffen..?] [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 18-08-2009 19:40] DE GONZ - HET ENIGE ECHTE UNDERGROUND PODIUM VAN GOUDA EN OMSTREKEN |
|
quote: Ja, leuk man, straks Neusfluittallica, Triangeltellica en Tamboerijntellica ook even boeken.... Quelle une onzin zeg. Boeiender |
|
Tjah, als ze nou muziek van Motorhead had gekozen hadden ze zich Motorharp kunnen noemen... |
|
Ik vind alleen de blokfluitversie van For Whom The Bell Tolls door Excrementory Grindfuckers een leuke alternatieve versie van een Metallica nummer. De rest mag die cello's en harpen steken waar de zon niet schijnt, wat een kutzooi. Boeiender |
|
Ach als zij er blij van worden met hun harpen Zoveel harpspelers zullen er normaal gesproken geen Europese tours doen, dus ik vind het wel cool voor ze dat ze dit kunnen doen als het hun hobby of passie is. Kan persoonlijk niet wachten op een concert van Okselscheet-ellica... |
|
quote:hehe dat is precies wat ik dacht toen ik de topic titel las |
|
En wèlke tent heeft deze excentriciteit weer weten te programmeren? Misschien even onthouden wel, alhoewel ik de fragmenten op de site vrij matig vind klinken. Een harp kan best pittig en energiek klinken, maar dat hoeft niet door er metalcovers op te spelen. quote: Ze zijn allebei afgestudeerd aan de Eastman School of Music, dus ik denk eerder dat het professionele harpistes zijn dan dat het een hobby is. [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 18-08-2009 18:54] |
Index / Concerten |