|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
afschaffen die ellende. de omschakeling naar zomertijd vind ik altijd erg zwaar. |
|
Het is idd vrij zwaar. Maar ja, als je het afschaft wordt het in de zomer om half vier licht. Da's ook minder. |
|
dus klok niet vergeten vanavond! www.studiomystica.nl --> Design & Photography |
|
quote: euh.. dat is inderdaad ook niet alles . hoe doen die lui dat die boven de poolcirkel leven toch? |
|
Geen idee hoe ze dat doen... slapen met zonnebril of zo? Vergeet ook niet dat de zomertijd in eerste instantie als energiebesparende maatregel is ingevoerd. Daar wil ik wel een uurtje slaap voor inleveren. Bovendien mag je dan ergens in september plots een uur LANGER slapen. |
|
Cool de zomertijd is al in gegaan op zm How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
zit net tijdens een game te vertellen tegen een yank dat het al 2 uur is, en nog geen minuut later zeg ik het is 3 uur hij begreep er geen ruk meer van |
|
Ik was die klok dus weer vergeten grmbl Maar goed..de zomer komt er nu dus echt aan *begint vast met inslaan van factor 310* Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: daar stond de Yank toch ff van te kijken Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken |
|
damn maar t was toch wel een kort nachtje want iedereen stond hier natuurlijk wel weer keurig vroeg op voor het paasontbijt *yawn* Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
volgens een geleerde is het instellen van de zomertijd zelfs "gevaarlijk" (ivm het lange paasweekeinde), lees en "huiver" ikzelf vind het nonsens... In de nacht van 30 op 31 maart wordt de klok weer 1 uur vooruit gezet waarmee de zomertijd een feit is. Op zich is dit een prettige gebeurtenis omdat het tijdens de avond een uur langer licht blijft en kinderen bijvoorbeeld langer buiten kunnen spelen Voor anderen juist een probleem omdat de nacht 1 uur korter duurt en het slaap/waak ritme enigszins verschoven wordt. De dinsdagochtend kater (i.v.m.Pasen) is daardoor iets heviger en de concentratie en de alertheid is verminderd waardoor een verhoogt risico voor ongelukken ontstaat op de Nederlandse wegen door slaperige chauffeurs. Een bijkomend probleem is dat veel middelbare scholieren die langere afstanden naar school moeten fietsen nu plotseling in het donker de weg op moeten. Prof.dr.ir. Ton Begemann is voorzitter van de Stichting Onderzoek Licht & Gezondheid uit Eindhoven en benadrukt dat mensen extra voorzichtig moeten zijn als ze dinsdagochtend de weg op gaan. Het slaap/waakritme namelijk wordt geregeld door onze biologische klok. Deze bevindt zich in de hersenen en staat via het netvlies in het oog in direct contact staat met de buitenwereld. Licht via het oog zorgt ervoor dat de biologische klok wordt 'gelijkgezet' met onze (astronomische) 24uurs klok. Bij jonge mensen is het slaap/waakritme redelijk elastisch en kan men zich eenvoudig aanpassen aan de nieuwe tijd. Toch zeggen de wat oudere mensen vaak nog dagenlang last te hebben van de nieuwe situatie en blijven soms wel een week moeite houden met op tijd opstaan. Een oplossing hiervoor is om tijdens de ochtend, direct na het opstaan zoveel mogelijk licht via het oog binnen te krijgen. Deze 'lichttherapie' helpt het slaap/waakritme om naar een vroeger tijdstip te verschuiven waardoor de problemen in veel gevallen snel zijn verdwenen. Ook kan men de 2e Paasdag gebruiken om zo vroeg mogelijk, naast de gebruikelijke eieren, ook de lentezon te zoeken om zodoende het ritme naar een vroeger tijdstip te schuiven. [Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 31-03-2002 15:46] If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
jaja "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Ja idd ik dus ook godverredomme. nu toch maar ff m'n bed opzoeken... |
|
Ik kwam er vanmiddag pas om 13.30 achter toen ik iemand belde die hier om 13.00 zou zijn.. waar blijf je nou? nou jij deed niet open! Huh maar tis pas 12.30 nee hoor, zomertijd! Fok! |
|
Ik heb een vraag over de jaartelling in het algemeen; ik geloof dat ze in het middenoosten bijvoorbeeld nog in 1431 leven ofzo en in China in de 40de eeuw ofzo. Wie weet de exacte jaartellingen over de hele wereld? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nu maar hopen dat Juncker het er door krijg in Brussel. Dan is het ByeBye wintertijd. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ah in ieder geval blijft dan de zomertijdsindeling behouden. Voor de rest laat je niets gek maken over lichamelijke effecten. Je smartphone, TV, computer gedrag en de overdaad aan lampen om ons heen verstoren zoveel meer dat volgens mij een wekelijkse verzetting van de klok minder effect zou hebben. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Met een baan in ploegendienst zal dat uurtje niet veel uitmaken voor mijn ritme. Ik vind het alleen zo\n gedoe om steeds klokken te moeten verzetten. En eerlijk gezegd denk ik dat het wat betreft energiebesparing in de huidige 24 uurs economie lang niet meer zoveel zal schelen als in het verleden. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik dacht dat de wintertijd de standaard tijd was en de zomertijd erbij verzonnen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
@ XXL:De bedoeling was om energie te besparen maar het wordt erg betwijfeld of het ooit zin heeft gehad. Ook voor de jaren 70 80 bleek niet veel besparing te zijn. dus economisch gezien heeft het weinig zin, en weinig zin gehad. HEt idee bestond al vanaf 1895 toen zal het misschien wel meer nut gehad hebben. Duitsland had het ook dus we konden tijdens WOII ook al even oefenen. quote: Alle tijd is verzonnen Zomertijd wintertijd indeling is in NL van 1976 ingevoerd. Daarvoor was de wintertijd de officiele tijd. MAar ook die kwam tot stand door afspraken want tot in de 19e eeuw stemde elk dorp zn kerkklok zo af dat om 1200 de zon op zn hoogste punt stond. Echter toen treinverkeer op gang kwam leidde dat tot problemen dat dienstregelingen niet meer klopte, de trein ging zo snel dat je niets had aan die plaatselijke tijd in een dienstregeling. want op de heenreis zou een reis minuten langer duren dan op de terugreis bijvoorbeeld. Toen zijn de tijdzones dus afgesproken. Nu ligt Nederland erg westelijk in de tijdzone wat wil zeggen dat in de wintertijd we om 1245 de zon op het hoogste punt hebben. En in zomertijd is dat zelfs 1345. Maar pas in de middeleeuwen werd vastgesteld dat de uren uit 60 minuten bestonden. Daarvoor waren dag en nacht beide in 12 uren verdeeld, winternacht uren waren dus langer dan winter dag uren. Dus. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
"Alle tijd is verzonnen" vind ik wel een mooie. Ik ga dat hier op mijn werk uithangen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Maar dat is wel zo, ja. Schrikkeljaar, want gedoe, want het komt niet uit, want het is verzonnen. Mooi! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Man man man. Dat hele geneuzel met de afschaffing lijkt een discussie te worden waarbij zelfs de zwartepietendiscussie verbleekt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Zomertijd is nog een paar dagen toekomst. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Werdt de klok vroeger met een half uur verzet dan? |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |