Forever After |
Fading to Black |
|
|
|
Posted 27-08-2009 10:55 by Forever After |
|
|
quote: Op 27 augustus 2009 9:24 schreef collision-tammi het volgende:
haha, hoeveel mensen zullen het niet doorhebben en komen voor die rapper?
Ik hoop nog minder dan geen.
quote: wo 26 aug
Dio vs Dio
door Johan Prenger (013 website)
Ik kan het me bijna levendig voorstellen... Denk je als hippe muziekliefhebber die helemaal ‘van deze tijd’ is, enthousiast te worden gemaakt met een bericht dat Dio in 013 komt, blijkt het helemaal niet om de gelijknamige rapper te gaan!
En ik, als niet-zo-hippe muziekliefhebber, vond het juist bizar dat er blijkbaar ook een Amsterdammer onder dezelfde naam opereert. En ik niet alleen, want het management van de daadwerkelijk (gedeponeerd!) zichzelf Dio noemende, wereldberoemde rockzanger, had het ook al gezien (link). ‘Misleiding’.. ‘naamsmisbruik’... Zover wil ik zelf niet gaan, maar toch…
Een zanger die z’n carrière in 1958 (!) begon in een bebop band genaamd “Ronnie Dio & The Prophets”, ging zingen in het meer psychedelische Elf, daarna de vocalen voor z’n rekening nam in Rainbow, vervolgens de rol van Ozzy Osbourne overnam in Black Sabbath, om een, ik mag wel zeggen, zeer succesvolle solo carrière te beginnen onder, jawel: Dio!
Dat de beste man ondertussen een beroemd zanger mag worden genoemd, en talloze malen als ‘beste rock en metalzanger’ ter wereld in meerdere jaarlijsten naar voren komt doet me op z’n minst hoogst verbaasd afvragen of de Amsterdamse rapper ooit de moeite heeft genomen om z’n artiestennaam te googlen? Naïviteit? Of het simpelweg niet serieus nemen van, ik mag wel zeggen, een der allergrootste rocklegendes die onze geliefde muziekwereld rijk is?
Wat maakt het ook uit eigenlijk, liefhebbers weten genoeg. Een zanger die, op een leeftijd waar de meesten een rustig plekje achter de geraniums zoeken, nog steeds de allerhoogste noten weet te halen. En wars van alle sterallures met zijn bijna bekende “thank you, thank you, thank you!” na elk nummer zijn publiek z’n dankbaarheid toont. Een man die onlangs weer op alle grote festivals met oudgedienden Black Sabbath (onder de naam Heaven And Hell) liet zien hoe dat ook al weer zat met ECHT goeie zangers bij hardrock en heavy metal bands…
Een zanger die naast zijn, in heavy metal land, overbekende nummers als “Holy Diver”, “We Rock” en “Rock’n Roll Children”, ook degene is die, in mijn oren, misschien wel het allerbeste hardrock nummer ooit, “Stargazer” (Rainbow) naar onpeilbaar grote hoogtes zingt. En mocht je nog niet overtuigd zijn, en vinden dat de rapper met dezelfde naam de naam Dio met meer trots mag dragen, kijk eens op Youtube hoe hij zijn versie van “Dream On” van Aerosmith zingt…
Of beter nog… zoek dat nummer eens op met die grappige videoclip met die kikker en al die andere beesten, die elk jaar weer hoog in de top 100 aller tijden staat. Inderdaad “Love is All”.. Die zanger, da’s ook Dio. Ronnie James Dio. Heeft weinig met rap te maken dunkt me, maar kan die man zingen of niet?
Linkje uit het bericht werkt niet hier op mijn werk...
[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-08-2009 10:56]
|