IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Country Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-08-2009 21:54 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Nog geen country-topic, bij deze dusch...

Zijn er mensen die wel eens country luisteren?

Ik heb zelf een vrij uitgebreide collectie van Johnny Cash, maar ook Waylon Jennings, Willie Nelson of zelfs een iets lichtvoetigere Rodney Crowell ligt hier steeds vaker op. Verder Billy Joe Shaver, Townes Van Zandt en zelfs stokoude meuk als The Carter Family en Hank Williams.

Ik ben zelf bij het genre aanbeland via southern rockers à la Lynyrd Skynyrd, Molly Hatchet en The Allman Brothers Band.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Argh
Usericon van Argh
Posted 27-08-2009 22:31 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Hank Williams III sindskort ontdekt Leuk spul, met name de teksten dan... feestje!

http://www.myspace.com/hank3

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 27-08-2009 22:32]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-08-2009 23:27 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Vind dat oudere werk van Johnny Cash niks in ieder geval. Zitten wel leuke nummers tussen (Rock Holland Line, Hey Good Lookin', I Walk the Line), maar het merendeel is net iets te veel liefdesverhemelend.

Ken wel zo'n beetje 'de' klassieker van Neil Young, Harvest. Mooi, maar beetje te bombastisch naar mijn smaak. Verder smaak ik countryinvloeden in moderne muziek (Lone Justice bijvoorbeeld) meestal gewoon drie keer niks.

Wat wél een hele goede band is, mijn favoriet (voor zover ik het ken dan) in het genre: The Statler Brothers, vooral bekend van hun liedje 'Flowers on the Wall', leerde ik kennen door Pulp Fiction. Als je het niet kent, ga het eens checken. Pure klasse.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 27-08-2009 23:31 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Statler Brothers zijn inderdaad super.
Country is leuk, ik ken er helaas veel te weinig van, daar moet eens verandering in komen.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 27-08-2009 23:58 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

The Mavericks.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-08-2009 0:16 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik hou het toch net iets meer op de Americana zoals Chip Hannah en aanverwanten. En Bob Wayne & The Outlaws is ook wel geinig



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2009 5:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die Statler Brothers ga ik 's checken.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-08-2009 7:29 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Willie Nelson en Kris Kristoffersen zijn ook aan te raden. Beide heren hebben samen met Johnny Cash en Waylon Jennings nog drie cd's uitgebracht onder The Highwaymen.

En hulde dat er eindelijk iemand over Townes van Zandt is begonnen. Geniale artiest.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2009 9:20 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 7:29 schreef Staalman het volgende:
Willie Nelson en Kris Kristoffersen zijn ook aan te raden. Beide heren hebben samen met Johnny Cash en Waylon Jennings nog drie cd's uitgebracht onder The Highwaymen.

En hulde dat er eindelijk iemand over Townes van Zandt is begonnen. Geniale artiest.


Die platen van The Highwaymen heb ik inmiddels ook al grijsgedraaid. Vooral die eerste is magistraal!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-08-2009 11:15 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Johnny Cash en heel heeel af en toe Hank 3. Beetje de hippe iedereen vind het leuk dingen dus :-).



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-08-2009 11:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Past Jeff Walker - Welcome to Carcass cuntry er ook onder?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 28-08-2009 11:33 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2009 22:31 schreef Argh het volgende:
Hank Williams III sindskort ontdekt Leuk spul, met name de teksten dan... feestje!

http://www.myspace.com/hank3


Ja dat luister ik ook sinds kort. Vooral het werk met Assjack is gaaf.

[Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 28-08-2009 11:58]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2009 12:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Laatst es een stukkie Johnny Cash geprobeerd. Mijn oren kunnen die ellende niet aan, snap niet dat iedereen daarop geilt...


spelfout weggehaald...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2009 13:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 12:25 schreef varanus het volgende:
een stukkie Johnny Cash


Wat voor stukje? Die man heeft een carriere gehad van ruim 46 jaar. Hij heeft tientallen verschillende soorten muziek gebracht.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 28-08-2009 16:22 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 27 augustus 2009 22:31 schreef Argh het volgende:
Hank Williams III sindskort ontdekt Leuk spul, met name de teksten dan... feestje!

http://www.myspace.com/hank3

Ga het live zien. Een van de beste optredens die ik ooit heb gezien.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2009 16:30 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Niet echt een countrysong, maar de bekende NIN-cover Hurt door Johnny Cash. Niks minder dan magistraal.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 28-08-2009 16:38 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Vind het meeste van zijn oude échte country-werk ook niet bijzonder. Zijn vijf American Recordings zijn echter stuk voor stuk klasse.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-08-2009 17:15 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht














Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-08-2009 17:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 16:38 schreef Alterprince het volgende:
Zijn vijf American Recordings zijn echter stuk voor stuk klasse.


Ik vind het voornamelijk veel hit&miss. Een paar absoluut magistrale nummers (Hurt, The mercy seat, Personal jesus) en verder veel nummers die een tweede luisterbeurt niet halen.

Afgezien van deze lichtpuntjes kan ik country echt totaal niet lijen, dit Amerikaanse equivalent van de Duitse schlager en de Nederlandse smartlap doet mij slechts de tenen krommen van kwel(l)ende ellende.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-08-2009 17:55 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 17:42 schreef Mark het volgende:

Afgezien van deze lichtpuntjes kan ik country echt totaal niet lijen, dit Amerikaanse equivalent van de Duitse schlager en de Nederlandse smartlap doet mij slechts de tenen krommen van kwel(l)ende ellende.


Totaal mee oneens. Ik vind het meer blanke blues zoals de muziek van Hank Williams al eind jaren veertig genoemd werd.
Check de filmpjes die ik zojuist postte, misschien zit er wat van je gading tussen.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2009 18:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 13:43 schreef Count Usher het volgende:
Wat voor stukje? Die man heeft een carriere gehad van ruim 46 jaar. Hij heeft tientallen verschillende soorten muziek gebracht.




Dat optreden in die gevangenis..


spelfout weggehaald...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2009 19:28 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 17:42 schreef Mark het volgende:
Ik vind het voornamelijk veel hit&miss. Een paar absoluut magistrale nummers (Hurt, The mercy seat, Personal jesus) en verder veel nummers die een tweede luisterbeurt niet halen.

Afgezien van deze lichtpuntjes kan ik country echt totaal niet lijen, dit Amerikaanse equivalent van de Duitse schlager en de Nederlandse smartlap doet mij slechts de tenen krommen van kwel(l)ende ellende.


Hoe kun je zoiets zeggen. Die laatste drie platen liggen letterlijk dagelijks op hier. Zowel in de auto of thuis. Elk nummer van die laatste drie cd's is een hoogtepunt!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-08-2009 19:30 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Misschien heeft het ermee te maken dat ik country-muziek niet kan uitstaan. Dat heet persoonlijke smaak Ik kan een aantal nummers van Cash erg waarderen, maar het merendeel van zijn repertoire (Ring of Fire bijv, met dat suffe trompetje) is niet aan mij besteedt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2009 19:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2009 17:42 schreef Mark het volgende:

Afgezien van deze lichtpuntjes kan ik country echt totaal niet lijen, dit Amerikaanse equivalent van de Duitse schlager en de Nederlandse smartlap doet mij slechts de tenen krommen van kwel(l)ende ellende.


Hehe, helemaal met je eens


spelfout weggehaald...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2009 1:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

idd



signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 29-08-2009 7:28 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik ben een liefhebber van Hank Williams jr., en ook Highwayman/men vind ik erg goed. Verder: Webb Wilder, kent iemand hem? Country met wat rock n' roll-invloeden.





Bareuh...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen