IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nederlandse metalartiesten en geld verdienen
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-08-2002 21:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Is het mogelijk om via een metalband in Nederland in je levensonderhoud te voorzien?Ik kan het me haast niet voorstellen. Zeker niet toen ik las dat zelfs leden van Entombed bijbaantjes hebben. Ik denk dat alleen Adje Vandenberg en Arjan Lucassen van hun muziek kunnen leven. Maar dat baseer ik eigenlijk nergens op vandaar ook dat ik het me afvraag.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-08-2002 21:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2002 21:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Is het mogelijk om via een metalband in Nederland in je levensonderhoud te voorzien?Ik kan het me haast niet voorstellen. Zeker niet toen ik las dat zelfs leden van Entombed bijbaantjes hebben. Ik denk dat alleen Adje Vandenberg en Arjan Lucassen van hun muziek kunnen leven. Maar dat baseer ik eigenlijk nergens op vandaar ook dat ik het me afvraag.

dat hoorde ik ook ja, en zelfs Manowar kan er niet van leven, die gasten hebben ook bijbaantjes (ziet eric adams achter de kassa zitten bij de buurtsuper)

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 22-08-2002 21:31 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

Het is uberhaupt bijna niet mogelijk om als Nederlandse band (ongeacht wat voor soort muziek je maakt) in Nederland genoeg geld te verdienen om in je onderhoud te voorzien...De nederlandse muziekwereld is wat dat betreft echt een lachertje..... 100 000 exemplaren van je plaat als je heeel veeeel mazzel hebt en daar houdt het dan bij op.......En dan heb ik het over de 'mainstream', nog niet eens over metal! Dat is helemaal om te

To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-08-2002 21:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

producer worden..........
verders lijkt me niet erg waarschijnlijk dat jij die ene band die het wel zal lukken. de kans is erg klein, je moet echt mazzel hebben dat jou muzike wordt opgepikt door de crowd, commercieel worden dus.

Angel
Usericon van Angel
Posted 22-08-2002 21:33 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

Agree. Commercieel is de enige manier in Nederland om met muziek geld te verdienen...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-08-2002 21:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2002 21:31 schreef Angel het volgende:
Het is uberhaupt bijna niet mogelijk om als Nederlandse band (ongeacht wat voor soort muziek je maakt) in Nederland genoeg geld te verdienen om in je onderhoud te voorzien...De nederlandse muziekwereld is wat dat betreft echt een lachertje..... 100 000 exemplaren van je plaat als je heeel veeeel mazzel hebt en daar houdt het dan bij op.......En dan heb ik het over de 'mainstream', nog niet eens over metal! Dat is helemaal om te

ze zijn er..........
blue diamonds bijv. rijk dankzij "ramona"

Angel
Usericon van Angel
Posted 22-08-2002 21:36 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

Ik zei ook BIJNA niet mogelijk, niet ONmogelijk Uitzonderingen heb je altijd....anders klopt de regel niet meer Maar zie het maar voor elkaar te krijgen dat je eigen band een van die uitzonderingen wordt.....

[edit] of krijg het maar voor elkaar precies DIE megahit te schrijven dat je voor de rest van je leven binnen bent.....

[Dit bericht is gewijzigd door Angel op 22-08-2002 21:37]

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-08-2002 21:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2002 21:31 schreef Angel het volgende:

maar is dat getal gebaseerd op verkoop binnen Nederland alleen? Zoniet kan mogelijk succes in de VS of bijvoorbeeld Duitsland de verkoop wel aardig kunnen doen stijgen.

Angel
Usericon van Angel
Posted 22-08-2002 21:41 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2002 21:36 schreef attila_de_hun het volgende:
maar is dat getal gebaseerd op verkoop binnen Nederland alleen? Zoniet kan mogelijk succes in de VS of bijvoorbeeld Duitsland de verkoop wel aardig kunnen doen stijgen.

yep, dat klopt. In Duitsland kan je ook behoorlijk binnenlopen. En ten minste nog bereikbaar, VS is haast niet binnen te komen voor NL, zelfs de grote platenmaatschappijen lukt het niet om hun grote acts te breaken in de VS, die weten amper waar NL ligt, laat staan dat ze serieus luisteren naar muziek die er vandaan komt. Maar als je met je band in Duitsland groot kan worden... respect

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-08-2002 21:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 augustus 2002 21:41 schreef Angel het volgende:
...zelfs de grote platenmaatschappijen lukt het niet om hun grote acts te breaken in de VS, die weten amper waar NL ligt, laat staan dat ze serieus luisteren naar muziek die er vandaan komt.

Heh ik heb wel in New York van een paar amerikanen gehoord dat ze daar de Vengaboys kenden... hehehe... /

Zenial

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-08-2002 21:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nou respect. voor sommige bands totaal geen respect, bands zoals hammerfall die het er echt om doen vind ik echt waardeloos. ik vind dat je als artiest muziek moet maken waar je achter staat. nu muziek waarmee je binneloopt en jezelf daarvoor ik rare pakkies moet gaan hijzen (metallium etc)

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 22-08-2002 21:58 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Kan niet.

"grote" bands als Dimmu borgir komen er maar net van rond.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-08-2002 22:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

meeste bands moeten het ook juist van de merchandise hebben, niet van de ceedeeverkoop. da's een habbekrats.
kijk maar eens hoeveel merchandise cof heeft. en de merchandise masters kiss.

houwitser verdient zo ook leuk, heb ik van theo.

en ik noem maar wat( ) gordon ofzo, die verdient het meeste met snabbels. dus een halfuurtje lullen en wat kweelen, en hoppa 30.000 gld.

def rhymz kostte 5000 gld voor een half uur, een tijdje geleden hier in v'daal.

wij verdienen 500 gld, daar word je ook niet rijk van.

Oud Vuil.

Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 22-08-2002 23:35 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 22 augustus 2002 22:11 schreef webblaster wim het volgende:
meeste bands moeten het ook juist van de merchandise hebben, niet van de ceedeeverkoop. da's een habbekrats.
kijk maar eens hoeveel merchandise cof heeft. en de merchandise masters kiss.

houwitser verdient zo ook leuk, heb ik van theo.

en ik noem maar wat( ) gordon ofzo, die verdient het meeste met snabbels. dus een halfuurtje lullen en wat kweelen, en hoppa 30.000 gld.

def rhymz kostte 5000 gld voor een half uur, een tijdje geleden hier in v'daal.

wij verdienen 500 gld, daar word je ook niet rijk van.
en dan moet je het nog delen ook natuurlijk

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-08-2002 0:59 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Nee het lijkt me niet dat je als metal artiest echt binnen zal lopen... misschien ayreon inderdaad; maar dat figuur is wel gerafineerd ook; twee cds tegelijk uitbrengen; op de trends ingspringen (met dat 15 jarige meske gothic make, en dat lekkere wijf maar op de doos mieteren zoals op alle hitzones) en dan ook nog eens 10323209 projecten draaien... sjah zo kan je inderdaad binnen lopen

Ik, Wil Schuurman

Arjan
Usericon van Arjan
Posted 05-12-2002 21:43 by Arjan Wijzig reactieProfiel van ArjanQuote dit bericht

hoorde ook laatst dat zo'n gast van Nile in een sport/tennis winkel werkt vgheheh

Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 05-12-2002 21:46 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Hmmz het gaat toch om de muziek niet om het geld?

You will never have, what i never had.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-12-2002 21:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik heb ook een bijbaan

Je moeder.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2002 21:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehehe LOL

Tot nu toe kost me het me alleen maar BAKKEN met geld ...
Damn zeg .. niemand die bier voor me koopt

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-12-2002 21:51 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 december 2002 21:46 schreef Nolthuar het volgende:
Hmmz het gaat toch om de muziek niet om het geld?

Maar zonder bijbaantje zou je je fulltime op je muziek kunnen concentreren...

Zenial

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-12-2002 21:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zou niet van muziek afhankelijk willen zijn voor m'n boterham, ik zou me beknot voelen in m'n artistieke vrijheid. De schoorsteen moet immers roken!

Orion
Usericon van Orion
Posted 05-12-2002 22:01 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

al zou je er geld mee kunne verdienen,ik zie in een band zitten meer als een hobby omdat ik het doe omdat muziek me leven is en het leuk vind om het te maken.
Maar me geld er mee willen/kunne verdienen denk het niet.
Dan maar een weekend bandje

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com