|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
hmm, geslaagd ook. Met mijn typ-tyfus. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ben vorig jaar niet geweest, maar deze editie was zeker geslaagd! Vooral Angel Of Death van Slayer was brilfuckingjant! Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Was niet druk nee. Iets waar ik overigens prima mee kon leven! Op je knie en pijp voor genade! |
|
Er waren toch wel wat meer mensen dan 200 hoor. Maar het heeft ongetwijfeld een hoop bezoekers gescheeld. Was weer een geslaagde avond, met prima uitvoeringen. Wel jammer, net zoals vorig jaar, was dat het orkest nauwelijks hoorbaar was en ook maar de helft van de set daadwerkelijk meespeelde. Maar goed, ga er maar eens aanstaan.. al die arrangementen. Persoonlijke toppers: Mats Leven (weer!), Jorn Lande en Damian Wilson. En natuurlijk Marcel en Frank op gitaar www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Hoogtepunten voor mij Damian, Mats, Ariën & Cristina! Jammer alleen dat Cristina 'Nothing Else Matters" had uitgekozen, maar leuk dat Mats en Simone haar ondersteunden in eigen nummers. Simone vond ik niet goed bij stem, heb haar zoveel beter zien doen! Maar dan wel weer leuk dat ze 'Strange Machines' zong! O ja grappig dat Damian, Charlotte aankondigde met Simone :-P Gelukkig ging ons ritje met de auto goed vanuit Eindhoven; binnenwegen wat moeizamer, maar snelweg hebben we 100 kunnen rijden zonder problemen. Ik schat in dat er ongeveer 500 bezoekers waren. Balkon was dicht en in de grote zaal hadden ze een stuk met gordijn afgesloten. Ben er vorig jaar niet bijgeweest, maar inderdaad jammer dat orkest eigenlijk weinig meespeelde en ze niet goed zichtbaar waren door het rookgordijn wat meer achter op het podium bleef hangen. Versie van 'Strange Machines' leek trouwens verdacht veel op de versie van het Metropole orkest. |
|
Wij wilden idd ook komen, maar kwamen vast te zitten en hebben dus helaas Tilburg nooit bereikt... Volgend jaar beter hopelijk! "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
Ondanks de wat minder grootse opzet vond ik ook deze editie weer de moeite waard. Strange Machines was een onverwacht hoogtepunt. Feuer Frei verraste ook qua orkestratie, alleen jammer dat Joakim niet echt goed voorbereid was. Het grootste minpunt was hetzelfde als vorig jaar: veel te veel nummers zonder orkestratie. Ik weet niet of daar een reden voor is (voor Master of Puppets bestaan de arrangementen bv. al, zitten daar zware copyrights op?), zo niet dan is dat in veel gevallen een gemiste kans. |
|
quote: Met Christine bedoel je? Hij zei Christine. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Kijk nu ga ik zelf de mist in, was Cristina :-P Maar ja, 2 dagen feesten ervoor doet niet veel goeds :-P |
|
quote: Angel Of Death was wat mij betreft het hoogtepuntje van de avond. Maar ik vond de 'anthem', Feuer Frei, Strange Machines, Rock 'N Roll Children en de (volledige) set van Mats Leven ook erg vet. Het optreden van Udo Dirkschneider vond ik met afstand het minste, al kan dat ook aan mijn waarneming hebben gelegen. Achterin het orkest was het geluid nl. niet altijd even fijn, dus... commentaar? En vanzelfsprekend weer complimenten voor het ZM-duo FRNK & mcoenen. [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 21-12-2009 17:40] |
|
quote:Udo vond ik ook absoluut het minste. Vond z'n zang nog het meeste op Beavis lijken. En natuurlijk het vreselijke accent, zoals bij elke duitse vocalist.. Nogmaals, jammer dat het orkest vrijwel niet hoorbaar was. Vooral omdat wat je hoorde prima uitgevoerd werd . www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik vond het optreden van Charlotte het minst. De bijdrage bij Damien was ok, maar de twee nummers die ze daarna deed, vond ik waardeloos. Vooral het eerste nummer (Ambeon cover?) deed ze erg slecht. Op je knie en pijp voor genade! |
|
Erg jammer dat het weer+berichten roet in het eten gooiden, maar het was echt te gek imo!! Helaas kon George Oosthoek ook niet komen, hij zou alles aan elkaar praten in een mooie outfit, en tevens Slayer zingen. Helemaal geweldig natuurlijk dat Ariën dit overnam zodat we dat nummer toch nog konden doen!! Ook een podiumbeest vóór het drumstel Anyway: snoeihard van genoten Hier een van de (steeds meer wordende) clips op youtube, Charlotte en Damian waren geweldig! En nog een, ook te gek met Simone + Mark (!) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 23-12-2009 19:55] |
|
Voor wie het gemist heeft, hierbij nog wat foto's. De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos --> Bands --> Christmas Metal Symphony 2009. |
|
quote: Mijn god: wat een laag plamuur smeert die tegenwoordig op d'r muil! Dat had ze vroeger niet nodig. 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Nog steeds niet hoor Maarja, met zo'n felle lichtshow is wat demping op het gezicht wel handig, denk ik. En Eus; thanks voor de pics, erg gaaf!! |
|
Gave foto's !!! Ik vond het wederom erg geslaagd, jammer alleen dat ik zelf zo ziek was als een hond (keel ontsteking en koppijn) waardoor ik het allemaal net iets minder heftig heb ervaren dan vorig jaar, maar desondanks ging het erg lekker en hebben we ons vermaakt ! Op naar de volgende editie ~! |
|
|
|
Wat kijken er veel lui op die foto's alsof ze moeten schijten.. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Nasi met saté ftw!1 Hier nog een serie mooie pics door Cristel Brouwer @ www.llukygallery.nl [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-12-2009 23:49] |
|
Coole review van FuryRocks, die een dezer dagen ook een videoverslag online gaan zetten; http://furyrocks.com/nl/live_review/_Christmas_Metal_Symphony__The_Second_Coming_Een_ware_happening_146528 En dit hebben we gespeeld; 01. CiR Anthem - Magnus Opus Rockestra 02. This is Your Life (THRESHOLD) feat. Damian Wilson 03. The Trooper (IRON MAIDEN) feat. Damian Wilson 04. Into the Black Hole (AYREON) feat. Damian Wilson, Charlotte Wessels 05. Nothing Left (DELAIN) feat. Charlotte Wessels 06. Rising Force (YNGWIE MALMSTEEN) feat. Mats Levén 07. Painkiller (JUDAS PRIEST) feat. Mats Levén 08. Thunderstruck (AC/DC) feat. Mats Levén 09. Primo Victoria (SABATON) feat. Joakim Brodén 10. Master Of Puppets (METALLICA) feat. Joakim Brodén 11. Feuer Frei (RAMMSTEIN) feat. Joakim Brodén 12. Fast As A Shark (ACCEPT) feat. Udo Dirkschneider 13. Animal House (U.D.O.) feat. Udo Dirkschneider 14. Ball To TheWall (ACCEPT) feat. Udo Dirkschneider 15. Cry For The Moon (EPICA) feat. Simone Simons & Mark Jansen 16. Crystal Mountain (DEATH) feat. Mark Jansen 17. Strange Machines (THE GATHERING) feat. Simone Simons 18. War Of The World (JØRN) feat. Jørn Lande 19. Stormbringer (DEEP PURPLE) feat. Jørn Lande 20. Rock 'n Roll Children (DIO) feat. Jørn Lande 21. Angel Of Death (SLAYER) feat. Ariën van Weesenbeek 22. Our Thruth (LACUNA COIL) feat. Cristina Scabbia & Mats Levén 23. Nothing Else Matters (METALLICA) feat. Cristina Scabbia 24. Heaven's A Lie (LACUNA COIL) feat. Cristina Scabbia & Simone Simons [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 18-01-2010 18:03] |
|
|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |