Snark |
|
|
|
|
Posted 20-11-2009 1:29 by Snark |
|
|
Er stond een dude op marktplaats die prima op de route zat..25 euro en hop:
Ik kwam een schamele tien minuten voor ze begonnen binnen en nadat ik me een weg had gewrongen langs de stinkende aanwezigen -waartussen ik o.a. een Heer Aids (Funeral Goat), Miegiel (Bart Smit Death Cult) en McCoenen (Speedica) herkende- precies op het moment dat ik mezelf een plek had gegeven ergens tussen de rechter en de middelste microfoon standaarden en dan met een mannetje of twee a drie voor me, kwamen de poppetjes het podium op en speelde ze een liedje over regen en doodgaan.
Vorige keren had de neger al bewezen dat hij een waardige opvaller is en de naar de eeuwige rijstvelden vertrokken grootgebruikert prima kan nadoen. Nadoen?... tja niemand zingt van nature zo met die nasale stem en die ooooowws eeeejw en oeeeeaaaa's. Desalwelteplus klinkt de samenzang nagenoeg overal erg lekker en maakt deze band toch nog steeds best apart. Deze keer is apart zelfs positief bedoeld.
En dan die drummert, nix geen tienmiljoenmiljard (trendy woordje toch!) klappen per fill maar gewoon taktraptak en hop... alles even gecontroleerd en even solide. Heb wel altijd het gevoel dat t 'bedoeld' net een beetje wringt, sleept en jaagt maar dat maakt t volgens mij juist wel [lekker vind ik hier een homofiel woord, maar ik bedoel dat wel].
Best een klus nieuwe nummers maar de meeste klassiekers die je echt wil horen kwamen ook wel voorbij, halverwege een acoustisch intermezzo'tje, elk nummer van jankplank wisselen, meneer cantarel die ongeveer meer zingt dan de zanger, die op zijn beurt weer meer gitaar speelde dan de drummer, een bassist die meer rookte dan hij dronk en een uiteraard aan het eind van de toegiftjes 'would' en 'rooster'.
lekker avondje uit zo voor de donderdag.
|