|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik kijk er toch altijd een beetje met argusogen naar. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Als je nog niet gekozen hebt, en je hoeft er niet meteen 'economisch nuttig' mee te zijn (VB en VB.net hebben natuurlijk kick-ass voorzieningen wat betreft office en windows) zou ik je Python willen aanraden. Relatief makkelijk om mee te beginnen, en krachtig genoeg om stevige projecten mee aan te pakken. Added benefit dat het een platform onafhankelijke taal is (Er zijn versies voor windows, linux, osx, etc). Ik ben fan! https://www.python.org Bekijk het eens. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Jazeker! Ik denk ook dat als je maar eenmaal in de programmeer 'mindset' zit, de overgang sowieso wel mee zal vallen. Los van de syntax verschillen zijn namelijk alle programmeer talen vrijwel identiek (los van de functie waarvoor ze ontworpen zijn). |
|
quote: Programma zelf was veel sneller in ieder geval. quote: Ja, klopt natuurlijk. Ik zei het een beetje onduidelijk, maar bovenstaande idee probeerde ik ook te communiceren met "en soms is 'weinig' toch genoeg.". Sterker nog, soms zit extra mogelijke functionaliteit alleen maar in de weg als je gewoon snel wat voor elkaar moet krijgen quote: Goed bezig Dan weet je ook sowieso meer dan ik. quote: Yup. Al is er wel wat meer verschil dan alleen syntax, hoor. Zo geeft C++ je een stuk meer directe toegang tot het geheugen, of je dat nu wil of niet Je kunt rustig een index in een vector stoppen die buiten het bereik van die vector gaat en dan krijg je gewoon een waarde terug zonder dat je direct door hebt dat het onzin is Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Vooral als je het wil leren is zijn interpreted talen heel handig. Vaak hebben ze een soort console waar je stukjes code kan uitproberen (een beetje als een commandline) en testen en debuggen gaat heel snel (aanpassen, draaien, aanpassen, draaien). "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Klopt, maar dat is een beetje wat ik bedoelde met programmeer talen die ontworpen zijn voor een bepaalde functie. C++ heeft meer functies dan VB omdat C++ ontworpen is om 'close to the metal' te zijn, zeg maar. |
|
quote: Ja, OK. Dan spreek ik liever in termen van verschillen in 'level' dan functie, maar ik snap wat je bedoelt Wat powertieke zei is ook een goed punt. Debuggen in C++ e.d. is een stuk meer Krieg dan interpreted talen en ook dingen als VB.NET-omgevingen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zekers. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Met Ruby wil ik zeker nog een keer verder. JavaScript zal het waarschijnlijk niet worden aangezien ik daar gillend gek van werd. De reden waarom ik voor een taal met compiler kies, is omdat ik graag richting game design wil programmeren. Ik werk nu met mijn partner aan een spel (in JavaScript), en hij doet de technische zaken en ik de artistieke kant. Mijn doel is alleen om nu in ieder geval de basis van het programmeren (vanuit een game concept) te leren, zodat we elkaar beter kunnen aanvullen. Je kunt onze JavaScript game hier bewonderen trouwens: www.nightoflegacy.com. Het is allemaal nog pre-alpha, dus als je registreerd en inlogt krijg je alleen een test leveltje te zien waarin je kunt rondlopen met de pijltjes toetsen. |
|
Ik ben ooit nog eens op de ZX80 met assembly begonnen aan Space Invaders, maar wat een lappen code om alleen maar een sprite heen en weer te laten lopen, rekening houden met scherm refresh interrupts etc When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Haha, dat lijkt me wel een ramp ja. We hebben ook nog even Elite gespeeld op de ZX. Bizar om zo'n oude game te zien die z'n tijd zo vooruit is. |
|
Oeh ja, die had ik ook ja (moest wel ff opzoeken wat Elite ook alweer was). Ik vond de ZX Spectrum (die ik na de Z80 had, de ZX Spectrum+ 48K toe bie eksakt) geweldig, maar was stiekem wel heel jaloers op de SID chip van de C64 (en natuurlijk de kleur per pixel). When your people matter, menstrual health matters |
|
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Heb jij aandelen Raspberry PI ofzo? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik heb hier ook nog een Amiga 500 liggen. Ondergewaardeerde computer, in mijn opinie. En ja Elite is geweldig. Ik stond vooral te kijken hoeveel die game eigenlijk lijkt op hedendaagse games. De waypointer, mapsreen, de RPG elementen, real-time combat... Eigenlijk allemaal dingen die we tegenwoordig van een game verwachten. |
|
Ik adem ze een beetje tegenwoordig. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Daar zou ik mee naar de dokter gaan. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Als dit project klapt denk ik wel dat ik even met iemand moet praten. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Ben jij zelf web developer, powertieke? Ik heb hier altijd al wel interesse in gehad. |
|
Nee, ik ben graficus. Maar ik maak graag dingen, dus dan is programmeren handig. Ik ben ook heel lui, dus als ik een vervelend onderdeel van m'n werk weg kan automatiseren zodat ik meer tijd heb voor die dingen die me wel interesseren. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote:Zo goed kan ik me de game niet herinneren eerlijk gezegd. Klinkt idd alsof y zijn tijd vooruit was. En de Amiga is VET! Toch heb ik mijn nostalgische hart verknocht aan de ZX Spectrum en vooral de SID chip van d C64 haha When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ja, op één of andere manier word de Amiga altijd overschaduwd door de Commodore 64. Naar mijn mening is de Amiga wel superieur, omdat het de eerste stappen zette richting een fatsoenlijk OS. Het enige nadeel aan de Amiga (500) is wel de stabiliteit, in mijn opinie. Het is mij namelijk vaker dan eens overkomen dat een game zichzelf onderpoept (bijna letterlijk, met een hoop pixelbrei op het scherm ). De muziek voor Amiga games is ook geweldig trouwens. Als je de games niet speelt, zou je ze in ieder geval moeten spelen voor de geweldige 16 bit muziek. |
|
Zijn er niet gewoon veel meer c64's verkocht? Amiga 500 was natuurlijk tof, maar de meeste mensen gingen er toch gewoon alleen maar spelletjes op spelen, net als met de c64, hehe. Wij hadden vroeger een c128. En daar deden wij dan weer gewoon spelletjes op spelen. Ik heb me ook wel eens gewaagd aan de beginselen van basic, maar ik vond het veel te veel gedoe, gauw mee gestopt ennn load,8,1 En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ja, C64's waren meer succesvol, maar de Amiga was ook voornamelijk een game computer. Volgens mij had de Amiga ook zijn eigenlijk programmeer taal. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |