IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Funus Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 07-11-2009 20:04 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2009 19:41 schreef Absurdist het volgende:"Het klinkt alsof je op een regenachtige dag in de goot ligt en rustig sterft".

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 07-11-2009 20:37 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Ik hou niet echt van dit soort black. Ik vind het altijd een beetje zonde als iets underground moet klinken dat dat dan bijna in z'n totaliteit steunt op de overdreven reverb op de zang (produktie-wijs gezien)...Verder ist wel ok I guess, ik vindt het zeker niet slecht...

My friend, watch out for traitors...

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 07-11-2009 20:38 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2009 20:37 schreef Trystys het volgende:
Ik hou niet echt van dit soort black. Ik vind het altijd een beetje zonde als iets underground moet klinken dat dat dan bijna in z'n totaliteit steunt op de overdreven reverb op de zang (produktie-wijs gezien)...Verder ist wel ok I guess, ik vindt het zeker niet slecht...
+1, goed gezegd....

Hypnos
je bekijkt me maar
Usericon van Hypnos
Posted 07-11-2009 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

alleen ik vindt was niet zo best

verder vind ik het best ok, want niet iedereen hoeft en wil en kan een bovenstebeste productie hebben

Als het je kwetst dan is dat jouw verantwoordelijkheid.

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 07-11-2009 23:12 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

Je hebt gelijk...ik ben best wat gewend met rauwe producties, maar dit heeft het gewoon net niet wat betreft de productie,of het is iets anders, maar het raakt me gewoon niet echt....

Hypnos
je bekijkt me maar
Usericon van Hypnos
Posted 07-11-2009 23:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

smaken verschillen

kijk maar naar Abigor en zo

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-11-2009 23:19]

R.
Usericon van R.
Posted 07-11-2009 23:27 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Funus is een geval apart qua muziek en thematiek, zo wilt Funus voorbij een bepaald struikelblok gaan waar de meeste suïcidale bands falen. Funus wilt niet dat mensen zelfmoord plegen, maar dat ze eens diep in hun ziel kijken en realiseren dat iedereen uiteindelijk alleen sterft, dat alles wat je ooit hebt gedaan niets meer zal zijn dan een tijdelijke herinnering in een universum wat ons bestaan amper erkent. Totale mentale zelfdestructie door een blik te werpen in de definitieve leegte wat wij als persoon achterlaten en moeten accepteren na de dood.

Het openbaren van de teksten kan ervoor zorgen dat mensen dit beeld vatten tijdens het luisteren van de muziek. Maar de teksten (samengevoegde gedichten uit 2006/2008) zijn geschreven tijdens een redelijk zware depressie en worden te persoonlijk bevonden door hun maker. Oortjes gespitst dus.

Over de muziek valt echter niet te twisten.. is natuurlijk een kwestie van smaak.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 07-11-2009 23:32]

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 07-11-2009 23:35 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

Jammer dat de lyrics niet bijgevoegd zijn, zoiets is wel interessant...nog eens luisteren dan. dank voor je uitleg!

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-11-2009 9:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat is overigens een stuk beter thema dan willen dat de luisteraar zelfmoord pleegt en zelf nog muziek en masse te produceren..

De productie vind ik nog niet zo beroerd. Uiteraard kan het beter, maar in vergelijking tot een grote hoeveelheid bands in de blackhoek waarvan je de melodielijn met koptelefoon op nog niet kan vinden klinkt dit lekker helder en duidelijk maar toch kil.

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 08-11-2009 10:38 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2009 23:27 schreef R. het volgende:
Funus is een geval apart qua muziek en thematiek, zo wilt Funus voorbij een bepaald struikelblok gaan waar de meeste suïcidale bands falen. Funus wilt niet dat mensen zelfmoord plegen, maar dat ze eens diep in hun ziel kijken en realiseren dat iedereen uiteindelijk alleen sterft, dat alles wat je ooit hebt gedaan niets meer zal zijn dan een tijdelijke herinnering in een universum wat ons bestaan amper erkent. Totale mentale zelfdestructie door een blik te werpen in de definitieve leegte wat wij als persoon achterlaten en moeten accepteren na de dood.

Het openbaren van de teksten kan ervoor zorgen dat mensen dit beeld vatten tijdens het luisteren van de muziek. Maar de teksten (samengevoegde gedichten uit 2006/2008) zijn geschreven tijdens een redelijk zware depressie en worden te persoonlijk bevonden door hun maker. Oortjes gespitst dus.

Over de muziek valt echter niet te twisten.. is natuurlijk een kwestie van smaak.

Nu ben ik toch wel heel benieuwd geworden naar wat jij daar zoal schrijft.

Hypnos
je bekijkt me maar
Usericon van Hypnos
Posted 12-11-2009 22:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

review is af, deze week nog online

R.
Usericon van R.
Posted 12-11-2009 22:48 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ben benieuwd..

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 12-11-2009 22:49 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

Hypnos kennende is het een goede en eerlijke review.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 22:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik blijf "Kaapren varen" een mooi nummer vinden. Vooral dat refrein met "Roel, Piet, Argus en Corneel".

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Absurdist
FUNUS - Absurd Psychedelic Doom/Black
Usericon van Absurdist
Posted 15-11-2009 18:13 by Absurdist Wijzig reactieProfiel van AbsurdistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/voidoffunus

Van de frontpage:

quote:
Funus - Funus
Eigen Beheer, 2009

Daar wordt op de deur geklopt, hard geklopt, nog harder geklopt. De kapotte bel en de afwezige brievenbus zijn de oorzaak van een bonkende postbode die een pakketje in zijn handen heeft. Al een geluk dat de inhoud een cd-doosje heeft, anders had hij hem zeker onder de deur geschoven. Mijn halfnaakte lichaam maakte waarschijnlijk wel iets goed, maar toch. Eenmaal het pakket geopend zag ik een vreemd logo op de cover van een drie nummers lang album. Funus. Uit Nederland. Fris en fruitig van de net genomen douche nam ik een half uur de tijd om dit anoniem gebrachte album te peilen. Een groter contrast bleek nadien moeilijk in te beelden.

Black metal. Hier is de black metal. Midtempo black metal. Herhalend, hypnotiserend. Een sfeer vol droefnis, walging en leegte. Waar depressieve metal zich nestelt in ellende en miserie ledigt Funus de kelk tot op de bodem om vervolgens een vacuüm te ontmoeten. Waar je bij suïcidale black een wak en weemoedig gevoel krijgt, wordt bij Funus alle gevoel uit je gezogen. Een deurloze kamer, isolatie, vervreemding. Zelfs deze verknipte ziel voelt zich ongemakkelijk bij zoveel anhedonie. De drie uitgesmeerde nummers lijken eindeloos lang door te drijven in een penetrante waas van roestige gitaargeluiden, constant vibrerende bastonen en deceptiegedrum. Ook al wordt ieder nummer lichtelijk gestoord door subtiele, illustere dramatiek middels meedogenloos hogenoot-gepingel of gedrone, de muziek is amper draaglijk.

Een uitmuntend stuk nihilistische black, daar zijn de titels van de nummers ook getuige van. Zeker de moeite waard om in huis te halen. Ik vrees wel dat de meeste mensen het derde nummer niet halen, omwille van een dreigende psychosomatische inzinking. Het ultieme middel tegen lachrimpels: Funus.

www.myspace.com/voidoffunus // www.youtube.com/VOIDOFFUNUS // Contact: voidoffunus AT gmail DOT com

Silence
Usericon van Silence
Posted 15-11-2009 21:10 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Wow, heftige review Bart

Zo doods is de muziek toch ook weer niet? Wel een heerlijk luguber sfeertje

Hypnos
je bekijkt me maar
Usericon van Hypnos
Posted 15-11-2009 21:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

luguber, dat is het!

ja jong, dat is als 's avonds gaan joggen op een kerkhof en de uitgang niet vinden

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 15-11-2009 23:40 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

quote:
Op 7 november 2009 23:12 schreef Kaaskop het volgende:
Je hebt gelijk...ik ben best wat gewend met rauwe producties, maar dit heeft het gewoon net niet wat betreft de productie,of het is iets anders, maar het raakt me gewoon niet echt....
Nee, een beetje een rauwe produktie maakt me ook niet zo veel uit, maar die eeuwige knoerharde echo/reverb op de zang vindt ik irritant. ALsof dat moet om underground/true te zijn ofzo. Zang wordt hartstikke zompig en definitieloos.

R.
Usericon van R.
Posted 15-11-2009 23:44 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Zo enorm veel reverb zit er uiteindelijk niet op de zang. De zanger heeft blijkbaar simpelweg wat meer talent op het gebied van diepgaande vocalen dan jullie dimmu achtige knurftenbandje

Daarnaast wil ik even benadrukken dat Funus helemaal niets heeft met 'true' en andere termen. Als Funus zo nodig true moest zijn deden ze wel corpsepaint op en liepen in victoriaanse carnavals bloesjes.

Prima als iemand een mening heeft over een band hoor, dat terzijde. Maar niet zeiken over amper bestaande reverb en trueheid wanneer je zelf met schmink op je bakkes op een forum staat te pronken.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 16-11-2009 0:04]

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 15-11-2009 23:46 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

:') !!

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 15-11-2009 23:53 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

quote:
Op 15 november 2009 23:44 schreef R. het volgende:
Zo enorm veel reverb zit er uiteindelijk niet op de zang. De zanger heeft blijkbaar simpelweg wat meer talent op het gebied van diepgaande vocalen dan jullie dimmu achtige knurftenbandje

Daarnaast wil ik even benadrukken dat Funus helemaal niets heeft met 'true' en andere termen. Als Funus zo nodig true moest zijn deden ze wel corpsepaint op en liepen in victoriaanse carnavals bloesjes.
Wat een onnodige vijandigheid om een persoonlijke mening...voel je niet zo aangevallen man...
daarbij: als funus zo nodig true moest zijn deden ze juist geen corpsepaint op en "victoriaanse carnavals bloesjes" want dat doen wij namelijk wel en wij zijn zeer zeker geen true black metal...

Silence
Usericon van Silence
Posted 15-11-2009 23:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Oh, jij bent zo'n CA homo...Dat verklaart een hoop

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 15-11-2009 23:57 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Jongens, zoek het uit, tot dat niveau ga ik mij niet verlagen. Als jullie een persoonlijke mening anders dan positieve kritiek niet kunnen waarderen moet je je band niet op zware metalen knallen.
Houdoe!

Silence
Usericon van Silence
Posted 16-11-2009 0:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Positieve kritiek? Dan had je het zo gebracht:

quote:
Nee, een beetje een rauwe productie maakt me ook niet zo veel uit. Maar de echo/reverb die over de zang zit, vind ik vervelend. Ik heb het gevoel dat dit expres gedaan word om een bepaald imago aan te meten. De zang wordt daardoor, naar mijn mening, karakterloos.

En dan geef je tips over hoe je het liever hoort.

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 16-11-2009 0:34 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

quote:
Op 16 november 2009 0:01 schreef Silence het volgende:
Positieve kritiek? Dan had je het zo gebracht:

En dan geef je tips over hoe je het liever hoort.
minder reverby.... ok, het was misschien niet de meest constructieve feedback, maar een mening desalniettemin...en ik geloof dat het doel van je bandje of project posten op een forum is dat je er reacties en meningen op krijgt. Dat verhaal over excessieve reverb op vocalen gaat ook niet alleen voor Funus, ik vindt dat gewoon niet mooi.

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com