IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 3e wave van Death metal Vorige pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-11-2003 20:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Cannibal Corpse is derhalve wel degelijk een flinke stuwing van de death scene geweest, als je alleen al kijkt hoeveel mensen zo'n plaat hebben gekocht dan hebben ze zeker hun aandeel in het interessant maken en tevens toegangklijk maken van deathmetal.
Buiten dat zijn hun eerste albums, eaten back to life e.d., naar mijn bescheiden mening toch wel wat onderschat.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2003 0:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 november 2003 20:17 schreef ghoulliette het volgende:
oke de 3e wave is dus deathmetal met black invloeden? satanic death zeg maar? Zoals the Crown?

Death metal is altijd al satanisch geweest; The Crown heeft op hun laatste paar albums Motorhead invloeden en zou je dus eerder Death n' roll kunnen noemen; Dwaallicht heeft al een aardige definitie van deze stroming gegeven.

Overigens is The bleeding van Cannibal Corpse een heel verrassend album; echt totaal anders dan de rest van hun repertoire!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 19-11-2003 0:50 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

Mijn theorie:

Morbid Angel heeft met Altars of Madness een blauwdruk voor de Death Metal afgeleverd. Hoewel elke plaat van hun altijd weer boven alle verwachtingen alles en iedereen omverblaast, zijn er nog twee andere momenten te noemen waarop ze door het afleveren van een geïnspireerd en zwaar vernieuwend album de Death Metal scene nieuw leven heeft weten in te blazen.

Dit zijn Covenant en Formulas Fatal to the Flesh geweest. Zelf vinden ze Domination minder geslaagd, als album. En hoe was de Death Metal scene rond die tijd? Van alle kanten doodverklaard. En nu is dus die zgn. 3e wave waar we het over hebben, puur een logisch gevolg van de allesverzindende technische en vernietigende kracht van Formulas.

Morbid Angel = Death Metal
Death Metal = Morbid Angel

= Morbid Angel HEERSCHT

Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...

Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-11-2003 0:57 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

ze komen toch 20feb in podium

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 19-11-2003 2:56 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

ik zelf ben een ontzettende death metal liefhebber, maar om nou van zogenaamde death metal 'waves' te praten vind ik veel te ver gaan. Ieder jaar heeft zo zijn klassiekers afgeleverd. Cannibal Corpse? Ach, het verkoopt en ze hebben een redelijk eigen geluid, maar bijzonder, nee niet echt, behalve de eerste plaat. Van Morbid Angel ben ik evenmin een hele grote fan, Altars Of Madness daar gelaten, dat is een classic van de eerste orde. De rest is wel degelijk van hoog niveau, maar gewoon niet mijn ding, het ligt ook een beetje aan de productie. Ik hou niet heel erg van Amerikaanse death metal, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is wat ze doen. Het is meer een kwestie van smaak.

This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-11-2003 10:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 0:50 schreef Rob Guts het volgende:
Mijn theorie:

Morbid Angel heeft met Altars of Madness een blauwdruk voor de Death Metal afgeleverd. Hoewel elke plaat van hun altijd weer boven alle verwachtingen alles en iedereen omverblaast, zijn er nog twee andere momenten te noemen waarop ze door het afleveren van een geïnspireerd en zwaar vernieuwend album de Death Metal scene nieuw leven heeft weten in te blazen.

Dit zijn Covenant en Formulas Fatal to the Flesh geweest. Zelf vinden ze Domination minder geslaagd, als album. En hoe was de Death Metal scene rond die tijd? Van alle kanten doodverklaard. En nu is dus die zgn. 3e wave waar we het over hebben, puur een logisch gevolg van de allesverzindende technische en vernietigende kracht van Formulas.

= Morbid Angel HEERSCHT

mja, wel erg gericht op Morbid Angel. Ben ik het dus helemaal niet mee eens. Er zijn wel degelijk meer spelers, met name ook Death en Cannibal Corpse. Wat ik al eerder zei, CC heeft niet voor niets zoveel platen verkocht en om ze dan als niets betekent af te stempelen.
Mijn theorie is eerder dat het een combinatie is geweest van deze 3 bands, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Death
Die het nog interessant hebben gehouden zeg maar

"This one is older than shit, heavier than time!"

SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-11-2003 11:08 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

pffffff, moet elk beestje dan een naam hebben?? Christus, al heette het gambolputtymetal het gaat mij er om dat het goed is als ik de cd aanzet..

Een kleine snol zit zo vol.

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 19-11-2003 13:51 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 10:30 schreef 0Tolerence het volgende:
mja, wel erg gericht op Morbid Angel. Ben ik het dus helemaal niet mee eens. Er zijn wel degelijk meer spelers, met name ook Death en Cannibal Corpse. Wat ik al eerder zei, CC heeft niet voor niets zoveel platen verkocht en om ze dan als niets betekent af te stempelen.
Mijn theorie is eerder dat het een combinatie is geweest van deze 3 bands, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Death
Die het nog interessant hebben gehouden zeg maar

Het zijn niet alleen de Amerikanen die de death/thrash scene hebben bepaald....btw Obituary & Deicide laten jullie dus maar buiten beschouwing?

This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-11-2003 14:35 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

old en new school zijn idd wat makkelijkere benamingen. Persoonlijk had ik het idee dat die 2e wave de Zweedse wave was, maar in mijn cd-rek schaar ik dat ook allemaal gewoon onder "old school".

Maggotlord
eaten from the inside by maggots
Usericon van Maggotlord
Posted 20-11-2003 18:22 by Maggotlord Wijzig reactieProfiel van MaggotlordQuote dit bericht

Alle golven van death metal zijn gewoon erg vet van oudere bands zoals obituary,carcass,deicide,sadus,death,napalm death tot nieuwere bands zoals deeds of flesh,severe torture,cannibal corpse(best oud maar bestaat nog steeds),gorelord,vomitory en mortician.
Death metal blijft gewoon goed ook in de modernere tijden worden nog steeds prachtige platen afgeleverd denk maar aan deeds of flesh"reduced to ashes"

[Dit bericht is gewijzigd door Maggotlord op 20-11-2003 18:24]

Born to grind

Maggotlord
eaten from the inside by maggots
Usericon van Maggotlord
Posted 20-11-2003 18:28 by Maggotlord Wijzig reactieProfiel van MaggotlordQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 0:50 schreef Rob Guts het volgende:
Mijn theorie:

= Morbid Angel HEERSCHT

Formulas is een allesverwoestend album,morbid angel is gewoon heerschend

[Dit bericht is gewijzigd door Maggotlord op 20-11-2003 18:31]

Born to grind

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 23-11-2003 1:53 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hmmm, ja. Morbid Angel was voor mij ten tijde van Altars en Blessed mijn favoriet wat betreft Death Metal. Dat was het coolste wat er was. Daarna bleven ze maar het zelfde doen. Erg goed, maar voor mij was de kous er wel af. Bands als Suffocation en CC en Death hebben de scene goed onderhouden, maar Nile heeft met catacombs de death-metal woede weer helemaal doen oplaaien. Maar wat ze daarna allemaal deden gaat mij toch ietsjes te ver, hoewel ik hun latere werk wel heb gekocht. Maar ik hou meer van recht door zee deathmetal ipv technisch geklooi. Het moet wel bruut en hard blijven, en geen opgefokte Jazz-schijt met blastbeats. Doe mij maar Pyaemia en Deeds Of Flesh ipv Cryptopsy. Maar dit is uiteraard alleen maar mijn mening.

Infected
Usericon van Infected
Posted 23-11-2003 2:50 by Infected Wijzig reactieProfiel van InfectedQuote dit bericht

tja ik prefereer ook de 1e golf maar Torture Killer is ook een perfecte old school DM band, uit deze tijd. klinkt verdomd vet! trouwens die laatste Pleurisy klinkt ook verdomd vet old school!

Satan Rules !

Infected
Usericon van Infected
Posted 23-11-2003 3:04 by Infected Wijzig reactieProfiel van InfectedQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2003 20:40 schreef bonobo het volgende:
Hate Eternal kan zonder twijfel dood & verderf zaaien, maar de productie op King of All Kings viel toch niet mee. Ik bedoel, gitaren verzanden te vaak in een totale chaos waar geen afzonderlijke riff kan worden onderscheiden.

Agiel is acceptabel, maar hun nummers zijn nog te inconsistent. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de platenmaatschappij (Unique Leader) niet in die band geloofde afgaande op de zeer povere verpakking.

Heeft één jullie bastaarden al de nieuwe van Vital Remains gehoord? In ieder geval bestonden de recensies aan de andere kant van de grote plas uit louter lovende woorden. Dat belooft wat.

King of all kings een slechte productie??? jij begrijpt er werkelijk geen ZAK van!!!!!!

Satan Rules !

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 23-11-2003 15:51 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2003 1:53 schreef judge paul het volgende:
hmmm, ja. Morbid Angel was voor mij ten tijde van Altars en Blessed mijn favoriet wat betreft Death Metal. Dat was het coolste wat er was. Daarna bleven ze maar het zelfde doen. Erg goed, maar voor mij was de kous er wel af. Bands als Suffocation en CC en Death hebben de scene goed onderhouden, maar Nile heeft met catacombs de death-metal woede weer helemaal doen oplaaien. Maar wat ze daarna allemaal deden gaat mij toch ietsjes te ver, hoewel ik hun latere werk wel heb gekocht. Maar ik hou meer van recht door zee deathmetal ipv technisch geklooi. Het moet wel bruut en hard blijven, en geen opgefokte Jazz-schijt met blastbeats. Doe mij maar Pyaemia en Deeds Of Flesh ipv Cryptopsy. Maar dit is uiteraard alleen maar mijn mening.

check!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com