![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Lost Highway is mijn favo film EVER de soundtrack is ook ongenaakbaar signature ![]() |
|
die film die zijn dochter regisseerde (Surveillance?) is ook zeer sterk signature ![]() |
|
quote: Dude! ![]() ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
![]() signature ![]() |
|
Van Dune kun je wel zeggen dat het boek beter was. ![]() |
|
Twin Peaks, Lost Highway, Mulholland Drive,... Ze krijgen hier ten huize Count Usher regelmatig een re-run. ![]() How's Annie? ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
quote: die ken ik niet, zal eens op zoek gaan en ja lost highway.. dikke vette heersch.. ![]() Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
lekkel signature ![]() |
|
Ik ben ook al jaren fan van het werk van Lynch, voor mij begon dat met Mulholland Dr. daar werd ik zo overdonderd door de vage/naargeestige/duistere sfeer en het warrige verhaal waar duizenden theorieen op los zijn gelaten (geldt overigens voor bijna al zijn films wel). Na het zien van die film heb ik me direct op zijn oeuvre gestort en op dit moment vrijwel alles gezien (incl z'n korte films en "dumbland" flashcartoons). Ben nog naar de NL bioscoop premiere van INLAND EMPIRE (ja zo schrijf je dat; met hoofdletter ja) geweest en ook erg van die film genoten. Ben ook trots bezitter van een Twin Peaks shirt, en die serie heb ik inmiddels al zo'n 3x gezien en staat hier uiteraard in de kast. (ja ook seizoen 2 is erg de moeite waard, het kakt wat in halverwege maar het einde maakt meer dan ooit goed!) Enige films die ik nog aan mijn DVD collectie moet toevoegen (maar wel gezien heb) zijn Eraserhead en Dune. Af en toe kijk ik even naar zijn "Daily Weather Report" want het is een markante en vermakelijke man om naar te kijken en luisteren: http://www.davidlynch.com/dailyreport/index.html [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 05-10-2009 4:16] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Volgens mij haakte Lynch halverwege het 2e seizoen af? Hij wilde niet dat de moord op Laura Palmer opgelost zou worden ofzo. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
quote: Hij kwam terug voor de allerlaatste aflevering (wat meteen ook de beste aflevering van dat tweede seizoen was). When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
na ga ik af, kweet nog steeds nie wie het heeft gedaan, maakt eigenlijk ook niet uit signature ![]() |
|
quote: Ik vind de eerste van S2 anders ook erg sterk (ook door lynch geregisseerd btw ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 03-10-2009 21:38] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Vooral dat modeshow-gedoe halverwege de tweede reeks was om te huilen. ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Bij Twin Peaks raakte ik al snel de draad kwijt. Had ook niet het geduld om te blijven volgen. Eraserhead vond ik ook erg warrig, maar wel heel fascinerend, vooral dat "kind" van de hoofdrolspeler. The Elephantman was ook heel traag, maar daar zat m.i. weer een hele mooie ontroerende verhaallijn in en ik vind dat ook zijn mooiste film. Vreemd dat dat de film is waar je het minste over hoort of kan lezen, maar het is ook de minst vervreemdende en typische Lynch-film van allemaal. Misschien dat ik hem daarom ook het mooiste vind. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-10-2009 23:44] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: doet zij ook nog mee? ![]() Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
Yep, al wordt haar verhaallijn naar het einde van seizoen twee vrij banaal. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Vooral het stuk dat Benjamin Horne krankzinnig begint te worden was imo een beetje 'te' kinderachtig voor twin peaks, hehe. Verders gave serie! [Dit bericht is gewijzigd door R. op 04-10-2009 10:33] ![]() |
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Dan moet je The Straight Story eens kijken. Niet vervreemdend, wel echt ontroerend, prachtige film. Ik ben ook fan, alles gezien, Lost Highway is mijn favoriete film EVAH. Als ik het licht van twee koplampen op een snelweg zie krijg ik al kippevel. I'm deeeraaaaaaanged..... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Ik ben wel benieuwd naar "My son my son, what have ye done" , hier staat Lynch genoemd als executive producer.. http://www.youtube.com/watch?v=4Yn4ZglUbmI ![]() |
|
Eraserhead is één van mijn favoriete films. Mulholland dr. en Lost Highway zijn beiden ook goed, alhoewel die laatste weer net iets te vaag voor mij is... De rest moet ik nog eens bekijken. ![]() |
|
quote: jammer Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
Wie van het werk van Lynch houdt vind wellicht het volgende (niet Lynch-gerelateerde) werk ook wel de moeite waard: - Carnivale -> tv serie. Mijns inziens de serie die het dichtste in de buurt komt van het bekende Lynch sfeertje, ook al heeft de man er verder niets mee te maken. - Riget -> tv serie. Ook erg gaaf, gemaakt door Lars von Trier. Later opnieuw gedaan onder de naam Stephen King's "Kingdom Hospital". ![]() |
|
Lynch is kut. Steeds als ik een film van hem kijk vind ik het eerste half uur super gaaf maar hij verneukt het door telkens weer met hetzelfde truukje te komen. Gewoon even alles vaag maken en ik voel altijd allang aankomen dat het op een gegeven moment stopt zonder dat er ook maar iets duidelijk wordt. Nog steeds probeer ik af en toe wel weer serieus naar een Lynch film te kijken, maar zelden trek ik het om de films tot het eind toe uit te kijken. Totaal niet mijn ding. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |