IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Cultureel erfgoed en historie in de (black) metal
1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-10-2009 10:49 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Met het zoeken kon ik geen eerder topic hierover vinden, dus even een nieuwe aangemaakt.

Onlangs heb ik van mijn zus het boekje 'Cultural Heritage and History in het European Metal Scene' gekregen. Hierin is een onderzoek (al uit 2007 en via de Universiteit van Wageningen nota bene) beschreven dat in gaat op in welke mate (black) metal een rol speelt in het bewaren en overbrengen van historisch-cultureel erfgoed.

Zelf vind ik het niet echt een gedegen onderzoek (een beetje informatie en rondvragen en gelijk daarop snelle conclusies) maar het is toch een leuk stukje proza voor de (black) metal liefhebber. Onder meer met medewerking van Thronar en Textures.

Hier de link naar een artikel daarover, onder dat artikel vind je de link naar de PDF versie: http://www.alterra.wur.nl/nl/nieuwsagenda/archief/nieuws/2008/Cultureel_erfgoed_en_historie_in_de_Black_metal.htm

Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-10-2009 11:09 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2009 10:49 schreef 1i1ith het volgende:
Zelf vind ik het niet echt een gedegen onderzoek (een beetje informatie en rondvragen en gelijk daarop snelle conclusies) maar het is toch een leuk stukje proza voor de (black) metal liefhebber. Onder meer met medewerking van Thronar en Textures.

Ach, ze noemen het heel netjes "een exploratieve studie" dus dan mag dat.

Ik heb bijna niks gelezen maar dit detail op pagina 71 viel me op. Een "Comment" van een van de geinterviewden.
quote:
"Why are you guys doing that? Aren't you students of landscape architecture????"

...

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-10-2009 11:23 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2009 11:09 schreef Jelle het volgende:
Ach, ze noemen het heel netjes "een exploratieve studie" dus dan mag dat.

Dan heb ik niets gezegd

quote:
Ik heb bijna niks gelezen maar dit detail op pagina 71 viel me op. Een "Comment" van een van de geinterviewden.

...

Het is inderdaad wat raar dat via de groep van de Universiteit van Wageingen die lanschappen bestudeerd onderzoek naar metal is gedaan.

Maar wat ik zei, er zitten wat haken en ogen aan, maar toch een leuk stuk proza.

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 15-10-2009 11:27]

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com