IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Zine gemaakt over lucide dromen Vorige pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-11-2009 1:16 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

@ Bastianus: Ah, oke. Alleen is het in een lucide droom meestal zo dat je je TIJDENS het dromen beseft dat je droomt, en de hele teringzooi min of meer een bepaalde richting op kan sturen. Dat mond eigenlijk uit in precies het tegenover gestelde van wat je zei. ^^

Zo droomde ik afgelopen nacht dat ik op een koud en nat eiland was met mijn (ex) klasgenoten op excursie. Een andere klas verklaarde ons de oorlog toen we op het middelpunt van de eiland waren.

Dat middelpunt was een oude vervallen kerk waar vroeger varkenslijken verwerkt werden tot voedsel (verwerking van het nieuws de afgelopen dagen + eigen fantasie denk ik ja)
Kerk was oud en rot, en voor je het wist zakte je door de rotte planken. Toch was het andere team sterker en ze hadden me bijna te pakken.

Toen werd ik half wakker met de dekens tegen me aan geplakt en onder het zweet. [Edit: zweer was niet best geweest] Heel fijn.

Viel weer in slaap maar wist nu dat ik droomde, dus ineens was ik in een patio samen met iemand anders, samen klommen we stealthy het dak op. Hij werd gezien en doodgeschoten, ik niet. Ik ging verder. Ik kwam een schoorsteen tegen met een rijkelijk versierde inham.

Daar verstopte ik me. Maar de schoorsteen ging uiteraard ook naar beneden, en ik voelde iets naars tegen mijn hand toen ik probeerde om zo dicht mogelijk mezelf samen te drukken tegen de stenen.

Ik dacht dat het een spinnenweb was (jazeker, ik ben bang voor grote dikke spinnen en haat webben, dus wat dat betreft heb je wel een aardig punt)

Maar ik wilde niet dat het dat was, dus verscheen er een "expert" op het dak die wist me te vertellen: Dat is geen schoorsteen, dat is de klokkentoren, en het is logisch dat daar nog een oud touw in hangt.

De spinnenwebben bleken dus een gerafeld touw te zijn. Handig joh!

[Edit: Droom ging nog veel verder, maar dit was hoe ik het kon sturen]

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 14-11-2009 1:19]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-11-2009 1:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2009 1:16 schreef Mottighaerd het volgende:
@ Bastianus: Ah, oke. Alleen is het in een lucide droom meestal zo dat je je TIJDENS het dromen beseft dat je droomt, en de hele teringzooi min of meer een bepaalde richting op kan sturen. Dat mond eigenlijk uit in precies het tegenover gestelde van wat je zei. ^^

Zo droomde ik afgelopen nacht dat ik op een koud en nat eiland was met mijn (ex) klasgenoten op excursie. Een andere klas verklaarde ons de oorlog toen we op het middelpunt van de eiland waren.

Dat middelpunt was een oude vervallen kerk waar vroeger varkenslijken verwerkt werden tot voedsel (verwerking van het nieuws de afgelopen dagen + eigen fantasie denk ik ja)
Kerk was oud en rot, en voor je het wist zakte je door de rotte planken. Toch was het andere team sterker en ze hadden me bijna te pakken.

Toen werd ik half wakker met de dekens tegen me aan geplakt en onder het zweer. Heel fijn.

Viel weer in slaap maar wist nu dat ik droomde, dus ineens was ik in een patio samen met iemand anders, samen klommen we stealthy het dak op. Hij werd gezien en doodgeschoten, ik niet. Ik ging verder. Ik kwam een schoorsteen tegen met een rijkelijk versierde inham.

Daar verstopte ik me. Maar de schoorsteen ging uiteraard ook naar beneden, en ik voelde iets naars tegen mijn hand toen ik probeerde om zo dicht mogelijk mezelf samen te drukken tegen de stenen.

Ik dacht dat het een spinnenweb was (jazeker, ik ben bang voor grote dikke spinnen en haat webben, dus wat dat betreft heb je wel een aardig punt)

Maar ik wilde niet dat het dat was, dus verscheen er een "expert" op het dak die wist me te vertellen: Dat is geen schoorsteen, dat is de klokkentoren, en het is logisch dat daar nog een oud touw in hangt.

De spinnenwebben bleken dus een gerafeld touw te zijn. Handig joh!

[Edit: Droom ging nog veel verder, maar dit was hoe ik het kon sturen]

Ach zo! Dan zat ik meer in de nachtmerriesfeer. Maar sturen kan ik ook, vooral in de wat meer hitsige dromen. Ga hier niet in detail, maar ik heb weleens kunnen sturen totaan het gezamenlijke hoogtepunt met mijn droompartner. Leidde ook tot een daadwerkelijke ejaculatie met alles erop en eraan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-11-2009 1:23 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Kun je me dat leren? Lijkt me fokking gaaf.

Mijn dromen zijn meestal te bizar voor woorden (ja, heb het grootste deel weg gelaten in mn vorige post) en ALS het dan een keer anders is, wordt ik meestal wakker door de wekker.

[Edit, dat wat ik net beschreef was dus een weirde nachtmerrie. Ik zag voor mijn ogen wat er gebeurde met de mensen die ik ken als ze te grazen genomen werden.]

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 14-11-2009 1:24]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Piebe
Usericon van Piebe
Posted 16-11-2009 16:34 by Piebe Wijzig reactieProfiel van PiebeQuote dit berichthttp://jaggedvisionszine.wordpress.com/

bedankt voor de reacties, ook voor de cynische comments.

Even voor de duidelijkheid het gaat hier niet om hippiekletskoek. Ik heb geschreven over mijn eigen ervaringen met dromen en het is niet geneuzel over ufo's, het eind van de wereld in 2012 of gaten in de maan. Ook de mensen die ik geinterviewd heb praten uitsluitend over hun ervaringen met dromen en in het geval van Dwid van Integrity ook over andere psychic dingen. Dingen ervaren is natuurlijk geen grond voor wetenschappelijk bewijs, maar voor degene die het ondergaat wel belangrijk. Zeker voor dromen, iedereen droomt elke nacht, zelfs als je het niet herinnert heb je waarschijnlijk wel gedroomd. In ieder geval meer hierover in mij zine.



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-11-2009 12:48 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 13 november 2009 18:18 schreef Kaaskop het volgende:
Coole zine,voor de stoere metalheads hier niet interessant genoeg natuurlijk want het gaat niet over neuken met geiten,rondlopen in een bos met je moeders make up op, kruizen onder pissen, kruizen onder schijten,aan een jezus beeld zitten,als dat niet in je zine staat is het niet cool genoeg. Sorry man.



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-11-2009 13:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2009 0:28 schreef Kaaskop het volgende:
Als het je ding niet is moet je het dan maar meteen belachelijk maken?


Wel als er 'voorspellende dromen' bij staat, dat soort onzin moet ten allen tijde belachelijk gemaakt worden, voordat men zichzelf te serieus gaat nemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-11-2009 13:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Edit: Ik zie het al.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 17-11-2009 13:36]


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-11-2009 13:41 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Tot op zekere hoogte denk ik dat dromen best voorspellend kunnen zijn. Je onderbewuste absorbeert in het dagelijkse leven heel veel meer informatie dan je rede kan bevatten en die informatie wordt grotendeels 's nachts verwerkt. In het dagelijkse leven kunnen later veel dingen gebeuren die je in je dromen al had (kunnen) 'zien aankomen'.
Interessante materie, die gewoon heel lastig wetenschappelijk te testen is.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-11-2009 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 13:32 schreef Mark het volgende:
Wel als er 'voorspellende dromen' bij staat, dat soort onzin moet ten allen tijde belachelijk gemaakt worden, voordat men zichzelf te serieus gaat nemen.
hear hear!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-11-2009 14:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 13:41 schreef Jelle het volgende:
Tot op zekere hoogte denk ik dat dromen best voorspellend kunnen zijn. Je onderbewuste absorbeert in het dagelijkse leven heel veel meer informatie dan je rede kan bevatten en die informatie wordt grotendeels 's nachts verwerkt. In het dagelijkse leven kunnen later veel dingen gebeuren die je in je dromen al had (kunnen) 'zien aankomen'.
Interessante materie, die gewoon heel lastig wetenschappelijk te testen is.



Er is een groot verschil tussen op grond van bewust of onbewust beschikbare gegevens een risico-analyse te maken van toekomstige gebeurtenissen, en wat ik zie als 'voorspellende' dromen. Als ik in de constructie werk en ik zie een gammel huis, dan zou ik na bestudering van de fundering kunnen concluderen dat het waarschijnlijk over een week of drie instort (al dan niet na er een nachtje over geslapen te hebben en onbewust ineens die verrotte houten stut herinnerend). Maar als ik 's nachts in Lutjebroek droom dat er over een week mijn geplande vakantiehuisje in Sol de la Plagna gaat instorten met mij erin, dan is dat kolder. En als het gebeurt dan heet dat toeval, geen 'voorspellende' droom.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 17-11-2009 14:33 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

In dat geval wellicht, ik dacht meer aan dromen op het persoonlijke/psychologische/relationele vlak. Dit zijn m.i. vlakken waar ons onderbewuste de wetenschap nog een flink aantal stappen voor is wat betreft verklarend en voorspellend (en zelfs sturend) vermogen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2009 21:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 16:34 schreef Piebe het volgende:
bedankt voor de reacties, ook voor de cynische comments.

Even voor de duidelijkheid het gaat hier niet om hippiekletskoek. Ik heb geschreven over mijn eigen ervaringen met dromen en het is niet geneuzel over ufo's, het eind van de wereld in 2012 of gaten in de maan. Ook de mensen die ik geinterviewd heb praten uitsluitend over hun ervaringen met dromen en in het geval van Dwid van Integrity ook over andere psychic dingen.



Kan zijn. Toch hoop ik dat Piebe een nickname is, lijkt me anders typisch zo'n naam die hippiekletskoekouders verzinnen. Of Friezen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Piebe
Usericon van Piebe
Posted 18-11-2009 11:43 by Piebe Wijzig reactieProfiel van PiebeQuote dit berichthttp://jaggedvisionszine.wordpress.com/

quote:
Op 17 november 2009 21:53 schreef bastianus het volgende:
Kan zijn. Toch hoop ik dat Piebe een nickname is, lijkt me anders typisch zo'n naam die hippiekletskoekouders verzinnen. Of Friezen.

het is mijn tweede Friese naam!


Piebe
Usericon van Piebe
Posted 18-11-2009 11:59 by Piebe Wijzig reactieProfiel van PiebeQuote dit berichthttp://jaggedvisionszine.wordpress.com/

quote:
Op 17 november 2009 14:33 schreef Jelle het volgende:
In dat geval wellicht, ik dacht meer aan dromen op het persoonlijke/psychologische/relationele vlak. Dit zijn m.i. vlakken waar ons onderbewuste de wetenschap nog een flink aantal stappen voor is wat betreft verklarend en voorspellend (en zelfs sturend) vermogen.

Inderdaad ik denk ook dat het onderbewuste een stuk intelligenter is dan mijn bewuste persoonlijke "ik". Het onderbewuste produceert onze dromen en zal zeker dromen kunnen produceren over gebeurtenissen die met een grote waarschijnlijkheid in de toekomst zullen plaatsvinden. Dus dromen kunnen volgens mij wel zeker een voorspellend karakter hebben. Een droom die echter werkelijk informatie uit de toekomst haalt over een komende gebeurtenis is wel iets anders, wat uit een soort tijdreizen van het onderbewuste zou moeten worden verklaard. Toch zijn er veschillende mensen die verklaren zo'n droom gehad te hebben. Ik heb zelf ook 1 herinnering van een droom die ik moeilijk anders kan verklaren, dan dat mijn onderbewuste informatie uit de toekomst heeft gehaald.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2009 12:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 11:59 schreef Piebe het volgende:
Ik heb zelf ook 1 herinnering van een droom die ik moeilijk anders kan verklaren, dan dat mijn onderbewuste informatie uit de toekomst heeft gehaald.

Toeval? Self-fulfulling prophecy? Zelf-delusie?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Piebe
Usericon van Piebe
Posted 18-11-2009 12:28 by Piebe Wijzig reactieProfiel van PiebeQuote dit berichthttp://jaggedvisionszine.wordpress.com/

quote:
Op 18 november 2009 12:02 schreef ZelThoR het volgende:
Toeval? Self-fulfulling prophecy? Zelf-delusie?

Dit eerste twee zijn wel twee oorzaken waardoor je waarschijnlijk veel voorspellende dromen kunt verklaren, mijn voorspellende droom is daar echter te specifiek voor.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen