IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : za 20 maart 2010 ll Epica ll Atak, Enschede (Grolsch zaal)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2009 14:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Één van de beste en meest succesvolle metalbands van Nederland komt naar Enschede!

Epica staat al sinds haar begin in 2002 aan de top van de female fronted metalscene. Niet verwonderlijk natuurlijk, aangezien de oprichter van de band, Mark Jansen, daarvoor al jaren actief was in After Forever. Afgelopen oktober werd alweer de derde langspeler op het publiek losgelaten; "Design Your Universe".

"2009 blijkt een erg mooi jaar voor de Epica-liefhebbers, met eerst een goed live-album, en nu een uitstekend studio-album." (bron: metalfan.nl)

"Dus wil je meer metal, ballads, variatie, agressie, gitaarsolo’s, bombast, grunts, koorwerk, kortom: meer van alles? ‘Design Your Universe’ biedt het. Niet alleen meer, niet zelden ook beter. Ik laat het beledigen deze keer wel over aan anderen, want hier past alleen gepaste bewondering." (bron: lordsofmetal.nl)

"However, what Epica offer with this album, is a symphonic metal album of the highest quality you'll hear all year. Design Your Universe is an extremely enjoyable glade of enchanting symphonic orchestration and operatic-lead heavy metal. This is Epica at their best yet, don't miss your chance with this one." (bron: Metalstorm.ee)

Bovenstaande laat nog maar één keuze: komen!

info
Zaal open: 20:00
Aanvang: 20:30
Ticket: €16,00 (e-ticket hier!)
Aan de deur: €19,00
Prijzen zijn exclusief € 1,00 servicekosten

http://www.atak.nl/agenda/1110/

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 16-11-2009 14:55 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

Is dat nu al een complete scene, dat hele female fronted gezeik? Een band is een band, boeiend of ze een man of vrouw achter de mic hebben, toch?

Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-11-2009 14:59 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Heuy! Vergis je niet in Epica hoor, die hebben echt wat in huis en de muziek rost ook nog.
Zag ze laatst weer eens in de Paradiso, erg goed optreden
Aardige bandleden ook.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 16-11-2009 15:02 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 14:59 schreef Mottighaerd het volgende:
Heuy! Vergis je niet in Epica hoor, die hebben echt wat in huis en de muziek rost ook nog.
Zag ze laatst weer eens in de Paradiso, erg goed optreden
Aardige bandleden ook.
Daarom, dat bedoel ik ook, maakt het nu dan uit of er toevallig een vrouw achter de mic staat? Als de muziek maar lekker weg rost.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2009 15:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 14:55 schreef Kaaskop het volgende:
Is dat nu al een complete scene, dat hele female fronted gezeik? Een band is een band, boeiend of ze een man of vrouw achter de mic hebben, toch?

Gezien de term verdomd veel gebruikt wordt is het blijkbaar een apart genre (scene gaat misschien weer wat ver, maar dat vast ook wel). En blijkbaar boeit het, anders hadden mensen het onderscheid niet gemaakt

En geef toe, als jij het gezeik noemt is het toch handig dat het onder één genre valt, weet je bij voorbaat al dat je het kan laten schieten

edit: over het algemeen wordt natuurlijk wel een bepaald soort female-fronted muziek bedoeld; gothic metal/rock.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-11-2009 15:04]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 16-11-2009 15:05 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 15:03 schreef ZelThoR het volgende:
Gezien de term verdomd veel gebruikt wordt is het blijkbaar een apart genre (scene gaat misschien weer wat ver, maar dat vast ook wel). En blijkbaar boeit het, anders hadden mensen het onderscheid niet gemaakt

En geef toe, als jij het gezeik noemt is het toch handig dat het onder één genre valt, weet je bij voorbaat al dat je het kan laten schieten

Het is zeker een genre aan het worden, in andere stromingen word het ook al even gebruikt die term, mja, voor mij hoeft het allemaal niet zo.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-11-2009 15:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 15:05 schreef Kaaskop het volgende:
Het is zeker een genre aan het worden, in andere stromingen word het ook al even gebruikt die term, mja, voor mij hoeft het allemaal niet zo.

Nee, voor mij ook niet echt. Maar goed, blijkbaar voor anderen wel

Heeft misschien iets te maken met een voortschrijdende invloed van vrouwen binnen metal en aanverwanten? Mee behoefte om uit te lichten dat vrouwen er ook toe doen (emancipatie) binnen de scene?

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2009 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is al tijden een genre, om toch het onderscheid met gothic metal te onderschrijven ..

Kaaskop
Usericon van Kaaskop
Posted 16-11-2009 15:21 by Kaaskop Wijzig reactieProfiel van KaaskopQuote dit bericht

Ja, het moet nodig eens worden tegen gehouden straks denken ze nog dat ze echt muziek kunnen maken ook!

Fire
Usericon van Fire
Posted 16-11-2009 22:25 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

present!

Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 17-11-2009 2:18 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 16 november 2009 15:05 schreef Kaaskop het volgende:
In België hebben ze zelfs een festival dat enkel Female fronted bands boekt
O.T. Niet aanwezig in Atak, ga ze in januari al in Hedon aanschouwen

[Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 17-11-2009 2:20]

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 17-11-2009 2:48 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

MFVF ja.

Maar Female fronted is naar mijn mening absoluut geen genre. Female fronted is ook een Arch Enemy of een Agoraphobic Nosebleed. Ga mij nou niet wijs maken dat die hetzelfde zijn als een Autumn of een Epica. Als female fronted een genre is, wordt dat namelijk wel gesuggereerd.
Female fronted is naar mijn mening enkel een term om te zorgen dat men breder kan boeken dan Gothic metal en tevens een term waar vele "Gothic" Metal bands die zichzelf niet als Gothic beschouwen wel goed mee overweg kunnen (want mits toesten en zangeres aanwezig dan werd je al automatisch gelabeld als zijnde Gothic).

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-11-2009 3:26 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik dacht dat gothic sowiso al een tijdje dood was.

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-11-2009 8:01 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 17 november 2009 2:48 schreef Myth of Fury het volgende:
(want mits toesten en zangeres aanwezig dan werd je al automatisch gelabeld als zijnde Gothic).

Ja, hahaha. Elexorien is bijvoorbeeld; ook zo gothic als de pest...

Bruce Banner

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-11-2009 8:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 8:01 schreef Lainedil het volgende:
Elexorien is zo gothic als de pest...

OK dan!

Hoe gothic is de pest eigenlijk?

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 17-11-2009 9:21 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Gothic = zwart
Pest = zwarte dood

zie je de overeenkomsten?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-11-2009 9:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 9:21 schreef Hades het volgende:
Gothic = zwart
Pest = zwarte dood

zie je de overeenkomsten?

black death moet ik in verband brengen met gothic, ja?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-11-2009 9:52]

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 17-11-2009 10:11 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

juist

Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 17-11-2009 12:08 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 17 november 2009 9:52 schreef ZelThoR het volgende:
black death moet ik in verband brengen met gothic, ja?

Fijne peuken waren dat vroeger

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-11-2009 12:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 2:48 schreef Myth of Fury het volgende:
MFVF ja.

Maar Female fronted is naar mijn mening absoluut geen genre. Female fronted is ook een Arch Enemy of een Agoraphobic Nosebleed. Ga mij nou niet wijs maken dat die hetzelfde zijn als een Autumn of een Epica. Als female fronted een genre is, wordt dat namelijk wel gesuggereerd.
Female fronted is naar mijn mening enkel een term om te zorgen dat men breder kan boeken dan Gothic metal en tevens een term waar vele "Gothic" Metal bands die zichzelf niet als Gothic beschouwen wel goed mee overweg kunnen (want mits toesten en zangeres aanwezig dan werd je al automatisch gelabeld als zijnde Gothic).

Hmmm als ik kijk naar de bio en promo sheets waar ik er veel van krijg word het iig door bands, pomokoantoren en labels als een genre gebruikt. Beetje tussen gothic prog en melodieus in, in de context van een arch enemy heb ik het nog nooit gebruitk zien worden.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 19-11-2009 13:40 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Volgens mij gaat erom of mensen vatten wat het is, dat lijkt me wel het geval...dusch

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-03-2010 14:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

*schop*

Zaterdag alweer!

edit: Stream of Passion is support, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-03-2010 14:21]

Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 17-03-2010 15:23 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Aanwezigheidje.
Benieuwd of Stream of Passion na de 1e cd muziek heeft gemaakt die me wel kan boeien.

meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 18-03-2010 19:14 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 16 November 2009 14:04 schreef ZelThoR het volgende:

Epica staat al sinds haar begin in 2002 aan de top van de female fronted metalscene. Niet verwonderlijk natuurlijk, aangezien de oprichter van de band, Mark Jansen, daarvoor al jaren actief was in After Forever. Afgelopen oktober werd alweer de derde langspeler op het publiek losgelaten; "Design Your Universe".

Weet niet of jijzelf of Atak die tekst geschreven heeft, maar het vetgedrukte klopt niet. Het is namelijk al langspeler nummer vier.

[Dit bericht is gewijzigd door meatgrinder op 18-03-2010 19:14]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-03-2010 12:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Atak heeft het geschreven, dus dan had ik het evengoed kunnen schrijven maar in dit geval was dat iemand anders Normaal zou ik het nog wel aan laten passen, maar aangezien het morgen al is laat ik het even zitten.

Wel scherp gezien!

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com