|
Auteur: |
|
|
Één van de beste en meest succesvolle metalbands van Nederland komt naar Enschede! Epica staat al sinds haar begin in 2002 aan de top van de female fronted metalscene. Niet verwonderlijk natuurlijk, aangezien de oprichter van de band, Mark Jansen, daarvoor al jaren actief was in After Forever. Afgelopen oktober werd alweer de derde langspeler op het publiek losgelaten; "Design Your Universe". "2009 blijkt een erg mooi jaar voor de Epica-liefhebbers, met eerst een goed live-album, en nu een uitstekend studio-album." (bron: metalfan.nl) "Dus wil je meer metal, ballads, variatie, agressie, gitaarsolo’s, bombast, grunts, koorwerk, kortom: meer van alles? ‘Design Your Universe’ biedt het. Niet alleen meer, niet zelden ook beter. Ik laat het beledigen deze keer wel over aan anderen, want hier past alleen gepaste bewondering." (bron: lordsofmetal.nl) "However, what Epica offer with this album, is a symphonic metal album of the highest quality you'll hear all year. Design Your Universe is an extremely enjoyable glade of enchanting symphonic orchestration and operatic-lead heavy metal. This is Epica at their best yet, don't miss your chance with this one." (bron: Metalstorm.ee) Bovenstaande laat nog maar één keuze: komen! info Zaal open: 20:00 Aanvang: 20:30 Ticket: €16,00 (e-ticket hier!) Aan de deur: €19,00 Prijzen zijn exclusief € 1,00 servicekosten http://www.atak.nl/agenda/1110/ Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Is dat nu al een complete scene, dat hele female fronted gezeik? Een band is een band, boeiend of ze een man of vrouw achter de mic hebben, toch? |
|
quote:Daarom, dat bedoel ik ook, maakt het nu dan uit of er toevallig een vrouw achter de mic staat? Als de muziek maar lekker weg rost. |
|
quote: Gezien de term verdomd veel gebruikt wordt is het blijkbaar een apart genre (scene gaat misschien weer wat ver, maar dat vast ook wel). En blijkbaar boeit het, anders hadden mensen het onderscheid niet gemaakt En geef toe, als jij het gezeik noemt is het toch handig dat het onder één genre valt, weet je bij voorbaat al dat je het kan laten schieten edit: over het algemeen wordt natuurlijk wel een bepaald soort female-fronted muziek bedoeld; gothic metal/rock. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-11-2009 15:04] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Het is zeker een genre aan het worden, in andere stromingen word het ook al even gebruikt die term, mja, voor mij hoeft het allemaal niet zo. |
|
quote: Nee, voor mij ook niet echt. Maar goed, blijkbaar voor anderen wel Heeft misschien iets te maken met een voortschrijdende invloed van vrouwen binnen metal en aanverwanten? Mee behoefte om uit te lichten dat vrouwen er ook toe doen (emancipatie) binnen de scene? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Is al tijden een genre, om toch het onderscheid met gothic metal te onderschrijven .. |
|
Ja, het moet nodig eens worden tegen gehouden straks denken ze nog dat ze echt muziek kunnen maken ook! |
|
present! |
|
quote:In België hebben ze zelfs een festival dat enkel Female fronted bands boekt O.T. Niet aanwezig in Atak, ga ze in januari al in Hedon aanschouwen [Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 17-11-2009 2:20] |
|
MFVF ja. Maar Female fronted is naar mijn mening absoluut geen genre. Female fronted is ook een Arch Enemy of een Agoraphobic Nosebleed. Ga mij nou niet wijs maken dat die hetzelfde zijn als een Autumn of een Epica. Als female fronted een genre is, wordt dat namelijk wel gesuggereerd. Female fronted is naar mijn mening enkel een term om te zorgen dat men breder kan boeken dan Gothic metal en tevens een term waar vele "Gothic" Metal bands die zichzelf niet als Gothic beschouwen wel goed mee overweg kunnen (want mits toesten en zangeres aanwezig dan werd je al automatisch gelabeld als zijnde Gothic). |
|
Ik dacht dat gothic sowiso al een tijdje dood was. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Ja, hahaha. Elexorien is bijvoorbeeld; ook zo gothic als de pest... Bruce Banner |
|
quote: OK dan! Hoe gothic is de pest eigenlijk? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Gothic = zwart Pest = zwarte dood zie je de overeenkomsten? |
|
quote: black death moet ik in verband brengen met gothic, ja? [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-11-2009 9:52] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
juist |
|
quote: Fijne peuken waren dat vroeger |
|
quote:Hmmm als ik kijk naar de bio en promo sheets waar ik er veel van krijg word het iig door bands, pomokoantoren en labels als een genre gebruikt. Beetje tussen gothic prog en melodieus in, in de context van een arch enemy heb ik het nog nooit gebruitk zien worden. |
|
Volgens mij gaat erom of mensen vatten wat het is, dat lijkt me wel het geval...dusch |
|
*schop* Zaterdag alweer! edit: Stream of Passion is support, trouwens. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-03-2010 14:21] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Aanwezigheidje. Benieuwd of Stream of Passion na de 1e cd muziek heeft gemaakt die me wel kan boeien. |
|
quote: Weet niet of jijzelf of Atak die tekst geschreven heeft, maar het vetgedrukte klopt niet. Het is namelijk al langspeler nummer vier. [Dit bericht is gewijzigd door meatgrinder op 18-03-2010 19:14] |
|
Atak heeft het geschreven, dus dan had ik het evengoed kunnen schrijven maar in dit geval was dat iemand anders Normaal zou ik het nog wel aan laten passen, maar aangezien het morgen al is laat ik het even zitten. Wel scherp gezien! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Index / Concerten |