IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Ritalin
Styhn
Usericon van Styhn
Posted 26-08-2002 22:00 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Heeft iemand ervaringen met dit spul, voor welke "doelgroep" is het nou eigenlijk bestemd en heeft het gevaarlijke bijverschijnselen? Ja ik heb al op internet gekeken maar ik hoop toch op "first-hand" ervaringen... bvd


11.45: restate my assumptions


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-08-2002 22:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 augustus 2002 22:00 schreef Styhn het volgende:
Heeft iemand ervaringen met dit spul, voor welke "doelgroep" is het nou eigenlijk bestemd en heeft het gevaarlijke bijverschijnselen? Ja ik heb al op internet gekeken maar ik hoop toch op "first-hand" ervaringen... bvd


tis toch voor adhd personen bedoeld? worden ze rustiger van. 't kan echter ook de andere kant opwerken. een familielid heeft een soort slaapziekte, te pas en te onpas in slaap vallen, met deze medicijnen blijft zij echter wakker!


Oud Vuil.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 26-08-2002 22:09 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik zat op school vandaag met iemand de praten die ik redelijk ken en ik had het erover dat ik wel eens als probleem heb dat ik wis-, natuur- en scheikundeopgaven niet goed maak doordat ik te snel lees, en domweg dingen over het hoofd zie. Heel raar, als ik een toets maak heb ik altijd het gevoel dat ik alles wel heb maar als ik hem later terugkrijg zie ik echt fouten waardoor ik mezelf wel op mn kop kan slaan. Ik heb er sinds vorig jaar echt last van.. Tis niet echt handig aangezien ik N & T doe.

Nou had die gozer het ineens over ritalin. Hij heeft zelf een informatiestoornis (een lichte vorm van autisme), waardoor hij, als hij leest, soms een zin wel 5 keer moet lezen omdat hij altijd met zn kop ergens anders bij zit, maar als hij dat spul slikt is het een stuk minder. Zoiets heb ik ook merk ik nu, maar niet zo heftig (ik heb het ook alleen bij exacte wetenschappen proefwerken). Nou zei hij dat in bv. Amerika heel veel studenten dit gebruiken omdat je je er heel goed door kan concentreren en de stof (en de toetsvragen!) veel beter op kan nemen. Nou wou ik graag weten wat jullie hier van vinden...

[Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 26-08-2002 22:10]


11.45: restate my assumptions


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-08-2002 22:10 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Ritalin wordt gebruikt door mensen met ADHD. Hierdoor kunnen ze beter functioneren (concentratie, ze hebben zichzelf beter in de hand).
Mensen zonder ADHD die het slikken zouden er hyper van kunnen worden (voor zover ik weet)


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-08-2002 22:12 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 augustus 2002 22:10 schreef Ares het volgende:

Mensen zonder ADHD die het slikken zouden er hyper van kunnen worden (voor zover ik weet)


precies wat ik zei, over m'n familielid!

pas wel op met die zooi, want het zijn natuurlijk wel gewoon chemische drugs, alleen verkrijgbaar op recept(en op de dam in a'dam )


Oud Vuil.


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-08-2002 22:15 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 22:12 schreef webblaster wim het volgende:
precies wat ik zei, over m'n familielid!

pas wel op met die zooi, want het zijn natuurlijk wel gewoon chemische drugs, alleen verkrijgbaar op recept(en op de dam in a'dam )
Ow, niet gelezen.
Maar het klopt idd dat het alleen op recept te krijgen is, mijn broertje heeft adhd (een van de ergste vormen) en slikt redelijk veel van die zooi (2 tot 3 van die pillen per dag)
Kan volgens mij nooit gezond zijn...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 26-08-2002 22:19 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Het is troep. De bijwerkingen kunnen heel vervelend zijn. Agressie, maagklachten enzo. Lees dus echt heel goed de bijsluiter voor je aan die zooi begint.


bla...bla...bla...


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 26-08-2002 22:22 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 26 augustus 2002 22:19 schreef Lady Rose het volgende:
Het is troep. De bijwerkingen kunnen heel vervelend zijn. Agressie, maagklachten enzo. Lees dus echt heel goed de bijsluiter voor je aan die zooi begint.


Hmm.. Als ik dit zo hoor gebruik ik het liever niet (ik hou niet zo van chemische troep in m'n lichaam).

Heeft iemand andere tips voor mijn probleem dan?


11.45: restate my assumptions


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-08-2002 22:25 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 22:22 schreef Styhn het volgende:
Hmm.. Als ik dit zo hoor gebruik ik het liever niet (ik hou niet zo van chemische troep in m'n lichaam).

Heeft iemand andere tips voor mijn probleem dan?
Voor jou probleem zou ik zeggen, probeer je hoofd er beter bij tew houden of probeer een energiedrink. willen vaak nog wel eens concentratie verhogend werken. Maar Ritalin zou ik in jou geval zeker afraden, het is er simpelweg ongeschikt voor.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 26-08-2002 23:43 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ritalin is dan toch alleen geschikt voor kinderen met ADHD? Op volwassenen zou het dezelfde uitwerking als speed hebben oid.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 27-08-2002 7:56 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/




Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 27-08-2002 12:48 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik heb wel eens gelezen of gezien op tv dat ritalin in NL vaak veel te snel wordt voorgeschreven door dokters. Het is namelijk het enige middel dat enigszins kan werken. Als de symptomen dan erger worden kan ritalin niks meer betekenen als het al gebruikt is.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-08-2002 18:31 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ritalin is een medicijn dat o.a. bij de behandeling van ADHD wordt gebruikt.Ritalin maakt je inderdaad meer alert of "hyper". Mensen met ADHD zijn van nature minder alert of geconcentreerd. Om dat te compenseren zijn ze erg op zoek naar prikkels en uitdagingen. De omgeving kan dat ervaren als hinderlijk en druk gedrag. Wanneer deze kinderen Ritalin gebruiken worden ze door het medicijn alerter en hoeven ze niet al door zelf op zoek naar prikkels. Wel heeft Ritalin negatieve bijwerkingen, onder meer op de groei van kinderen.
Over dat Ritalin te snel wordt voor geschreven. Ritalin heeft op de korte termijn kennelijk effect op "druk"gedrag bij veel kinderen. Maar de vraag is of al deze kinderen die Ritalin voor geschreven krijgen wel zo druk zijn of dat ze met hun gedrag niet passen in het strak georganiseerde, drukke leven van hun ouders en omgeving.
....bij deze mijn bijdrage......

(ik ben afgestudeerd in de kinder- en jeugdpsychologie, en daar wordt je dood gegooid met informatie over ADHD enzo)

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 27-08-2002 18:34]



Styhn
Usericon van Styhn
Posted 27-08-2002 18:40 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 27 augustus 2002 18:31 schreef 1i1ith het volgende:
Ritalin is een medicijn dat o.a. bij de behandeling van ADHD wordt gebruikt.Ritalin maakt je inderdaad meer alert of "hyper". Mensen met ADHD zijn van nature minder alert of geconcentreerd. Om dat te compenseren zijn ze erg op zoek naar prikkels en uitdagingen. De omgeving kan dat ervaren als hinderlijk en druk gedrag. Wanneer deze kinderen Ritalin gebruiken worden ze door het medicijn alerter en hoeven ze niet al door zelf op zoek naar prikkels. Wel heeft Ritalin negatieve bijwerkingen, onder meer op de groei van kinderen.
Over dat Ritalin te snel wordt voor geschreven. Ritalin heeft op de korte termijn kennelijk effect op "druk"gedrag bij veel kinderen. Maar de vraag is of al deze kinderen die Ritalin voor geschreven krijgen wel zo druk zijn of dat ze met hun gedrag niet passen in het strak georganiseerde, drukke leven van hun ouders en omgeving.
....bij deze mijn bijdrage......

(ik ben afgestudeerd in de kinder- en jeugdpsychologie, en daar wordt je dood gegooid met informatie over ADHD enzo)


Maar dat effect is hetzelfde op mensen zonder ADHD? Of...?


11.45: restate my assumptions


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 27-08-2002 18:58 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ik heb dat gebruikt tegen stuiteren..


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 28-08-2002 18:06 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Het effect op mensen zonder ADHD is dat ze er alerter van worden. Deze mensen zijn namelijk van nature al alerter en hebben minder prikkels nodig om erbij te blijven. "Normale" mensen worden dus best hyper als ze Ritalin gebruiken!

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 28-08-2002 18:06]



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-08-2002 23:16 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 augustus 2002 18:06 schreef 1i1ith het volgende:
Het effect op mensen zonder ADHD is dat ze er alerter van worden. Deze mensen zijn namelijk van nature al alerter en hebben minder prikkels nodig om erbij te blijven. "Normale" mensen worden dus best hyper als ze Ritalin gebruiken!


de dokter die mijn familielid dit middel voorsschreef, zei ook, dat je het leuk kon verkopen op houseparties(gabber )


Oud Vuil.


Ares
Usericon van Ares
Posted 28-08-2002 23:17 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 23:16 schreef webblaster wim het volgende:
de dokter die mijn familielid dit middel voorsschreef, zei ook, dat je het leuk kon verkopen op houseparties(gabber )
Weet je meteen wat die dokter in z'n vrije tijd doet...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-08-2002 23:21 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 augustus 2002 23:17 schreef Ares het volgende:
Weet je meteen wat die dokter in z'n vrije tijd doet...


we hebben dan ook een goeie dokter


Oud Vuil.


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 29-08-2002 12:15 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 22:00 schreef Styhn het volgende:
Heeft iemand ervaringen met dit spul, voor welke "doelgroep" is het nou eigenlijk bestemd en heeft het gevaarlijke bijverschijnselen? Ja ik heb al op internet gekeken maar ik hoop toch op "first-hand" ervaringen... bvd


ik heb het een half jaar lang (illegaal) geslikt. ik kreeg het van een vriend van mij, die het toen weer van iemand anders kreeg. het stomme ervan was dat ik niet wist wat het was, wist ook niet dat het voor adhd was (ik dacht antidepressiva, het hielp namelijk wel en beetje). dat kreeg ik later van de huisarts te horen. voor mensen die geen adhd hebben heeft het vrijwel de zelfde werking als speed. ( fijn...)


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 03-09-2002 9:38 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

normale mensen die ritalin gebruiken worden drukker??
ik was vroeger of nou jah vroeger een tijdje geleden super maar echt super druk en nerveus, en ik kreeg het echt niet om nog drukker te worden


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 03-09-2002 9:50 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:15 schreef body_of_evidence het volgende:
ik heb het een half jaar lang (illegaal) geslikt. ik kreeg het van een vriend van mij, die het toen weer van iemand anders kreeg. het stomme ervan was dat ik niet wist wat het was, wist ook niet dat het voor adhd was (ik dacht antidepressiva, het hielp namelijk wel en beetje). dat kreeg ik later van de huisarts te horen. voor mensen die geen adhd hebben heeft het vrijwel de zelfde werking als speed. ( fijn...)

LOL
dat heb je na 1 a 2x al wel door als dat spul etzelfde effect als speed zou hebben...


My madness, my sadness


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-09-2002 16:07 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 9:50 schreef winters rage het volgende:
LOL
dat heb je na 1 a 2x al wel door als dat spul etzelfde effect als speed zou hebben...


ja, het was zeker lollig. aangezien ik mij toen op school best wel niet zo goed kon concentreren en alsmaar rare tekeningetjes maakte

ik voelde me iig wel erg anders..


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 04-09-2002 16:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 29 augustus 2002 12:15 schreef body_of_evidence het volgende:
ik heb het een half jaar lang (illegaal) geslikt. ik kreeg het van een vriend van mij, die het toen weer van iemand anders kreeg. het stomme ervan was dat ik niet wist wat het was, wist ook niet dat het voor adhd was (ik dacht antidepressiva, het hielp namelijk wel en beetje). dat kreeg ik later van de huisarts te horen. voor mensen die geen adhd hebben heeft het vrijwel de zelfde werking als speed. ( fijn...)


Sorry hoor, maar 't is ook wel enorm stom van je om iets nemen zonder te weten wat het is..

Voor Styhn: Je vindt geen oplossing voor kwaaltjes op het internet. Als je echt problemen hebt met wat dan ook: depressie, aandachtstoornissen.. Ga naar de dokter en laat je onderzoeken..

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 04-09-2002 16:11]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen