|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Wow, net via een vriendin Malice Mizer en Dir En Grey ontdekt! http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Hmm, wat is dat JROCK nou? Uit Japan komen best leuke bands. Aan de ene kant heb je die quasi-extreme Nazi bands (die eigenlijk net als veel van die Braziliaanse bands alleen maar wilde shockeren) zoals Rommel en Mein kampf (subtiele namen). Niet echt aan te raden voor de mensen die van originele metal houden. Één van de beste Japanse bands is overigens Sabbrabells vind ik. Erg duistere Mercyful Fate achtig spul (eigenlijk al hun werk is wel tof, maar voornamelijk hun eerste album en de mini "Dog Fight"). Als je de originele LP's wilt kun je flink je portemonnee opentrekken in ieder geval. Verder zijn de bekendere bands als Loudness, Bow Vow etc. ook goed te verteren. Één van de 'nieuwere' bands die ik erg goed vind uit Japan is "Gaisen March" (voorzetting van Brave Bomber). Erg toffe muziek, en redelijk in Europa te verkrijgen. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
De bands waar ik het over heb/had hangen tegen gothic aan, maar dan met een hele vreemde, Japanse twist. Eigenlijk is het helemaal niet gothic maar visual kei, maar goed, bij gebrek aan een handigere omschrijving... http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
D'espairsRay vind ik ook heel goed ook visual kei denkik |
|
Dark_ikkeuh...Prachtige username. Mag ik even? Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
mss moet ik toch eens veranderen van username. probleem is dat ik nu al paar jaar deze username heb. en anders wordt het nogal verwarrend. maar goed zo dark benik niet infeite... |
|
Mag ik nog eens? Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Japanse (death) metal.. uiteraard het eerder genoemde Vomit Remnants, en de nieuwe ontdekking van Unmatched Brutality Records 'Infected Malignity' (live te aanschouwen op Neurotic Deathfest ) |
|
Een paar cdtjes van japanse deathmetalbands heb ik wel in m'n kast staan.... maar niks echt supergaafs ofzo. In postrock-achtige dingen zijn die Jappen beter. Envy en Mono zijn werelds. |
|
quote: Klinkt zo af en toe vet, maar is zeker niet spectaculair. |
|
Japan is gay en overrated. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
De meeste Japanse shit is zeker overrated, maar Vomit Remnants en Infected Malignity zijn zeker de moeite waard. De MP3's zijn veelbelovend, ik heb gehoord dat Vomit Remnants live de moeite waard is, Infected Malignity zie ik binnenkort live in Eindhoven) |
|
Al waren ze de heerschendste band ter wereld, aan Japanse bands heb ik eigenlijk totaal geen behoefte. Maar da's mijn mening. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Té veel spleetogen, te weinig metal zeker.. ik oordeel pas na neurotic deathfest |
|
quote: |
|
Metalucifer en Loudness vind ik erg tof, Sabbat is niet helemaal mijn straatje maar is ook best gaaf soms. Gorgon vind ik niks, wat ik er van gehoord heb dan. En Japan zou een verbod moeten instellen op het maken van films. Wat een ontzettende bagger komt er uit dat land. Nog zo stoere internet warrior. |
|
quote: Duke, 1 reply staat mooier. ontopic;Zeni Geva (band van KK NUll) Suck my piss |
|
|
|
quote: Sabbat is een verademing tussen al die Noorse Black metal van tegenwoordig (norsecore). Toffe albums. Gorgon is op zich wel leuk, vooral de motivatie van die bandleden. De muziek klinkt ook alleraardigst bij tijden, maar die zanger is de zwakste schakel (net trouwens als dat Magnesium uit Japan, die zanger is helemaal tenenkrommend). Wel lachen, die hoezen van die 7"es en de covers die ze gedaan hebben. Metalucifer vind ik samen met o.a. Gaisen March de beste huidige Japanse band. Benieuwd naar hun nieuwe album. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
"Invisible" van Subconcious Terror en "Circulation to Conclusion" van Grimforce zijn wel twee aardige deathmetalalbums van Japanse bodem die ik in m'n kast heb staan. Iemand bekend met deze bands/albums? Subconcious Terror speelt vrij typische oldschool deathmetal die wat de technische kant op gaat, Grimforce speelt meer zwaar geproduceerde vette thrashmetal met een diepe grunt. |
|
quote: Vomit Remnants is live erg lachen vanwege het totaal onverstaanbare Engrish van de zanger. Wat die gozer in een vrij hoge stem tussen de nummers door het publiek duidelijk wilde maken in R'dam zal niemand ooit weten, maar gelachen werd er. Verder trouwens is deze band live zo strak als een natte krant. Matigheid troef. |
|
dir and grey eve of destiny blood sins of the flesh phantasmagoria etc etc |
|
quote: O. Suck my piss |
|
Aya Hirano, Minori Chihara, and Yuuko Gotou - Hare Hare Yukai http://www.youtube.com/watch?v=rVrS4haT9UA&search=haruhi Jpop heerscht. [Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 26-04-2006 18:06] |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |