IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Monarque (CA, raw/depressive black metal)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-12-2009 14:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze eensmansband uit Quebec (bestaande uit de zanger van Sui Caedere) maakt naar zeggen van anderen suicidal/depressive black metal. Op zich hoor ik dat er prima in terug, maar wat het anders (en voor mij leuker) maakt is dat de rauwe agressie van bands als Taake en Koldbrann zich ook laat meten in de muziek van Monarque.

Zelf vind ik het qua geluid en muziek aardig tegen Ljå/Ljaa aanhangen. Die hebben ook zo'n vuig rauw geluid met snelle agressieve stukken waar toch mooie melancholische melodieën uit voortvloeien. Door de vocalen en net wat melancholischer inslag leunt het wel behoorlijk tegen de suicidal/depressive aan, maar zoals ik al zei onderscheidt deze band zich mijns inziens wel ten opzichte van de grijze massa die s/d bm dreigt te worden en noem ik het dus liever niet zo

Overigens baseer ik dit oordeel geheel en al op hun release uit 2009, Ad Nauseam. Er zijn er meer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-12-2009 14:42 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Geniale plaat ja, geweldige zooi!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-12-2009 20:19 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-12-2009 20:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-12-2009 20:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hadden we hier niet al een topic voor? Maar verder: eens met bovenstaande. Fijn plaatje, die laatste.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-12-2009 20:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik heb hem niet gevonden met "Monarque" als zoekterm, dus ik ga ervan uit dat dit het eerste topic is


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 22-08-2010 14:06 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

*schop*

Leuk bandje ja! Fier Hérétique staat hier regelmatig op, lekker melodieuse lo-fi no-nonsene black met franse zang. Niet erg origineel, maar wel erg tof!

Ga de rest ook eens op zoeken.

Alleen dat depressive mmmmmm nee niet echt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2012 14:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ERG FIJN JA


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2013 0:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-03-2013 0:39 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Zo rauw is dit toch niet?


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2013 0:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nee, dat niet, maar met Zelsnor/AG zou ik niet in discussie gaan


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-03-2013 0:42 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2013 0:40 schreef Hypnos het volgende:
nee, dat niet, maar met Zelsnor/AG zou ik niet in discussie gaan


Boeiend, dat zijn ook maar (')mensen(')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-03-2013 0:43 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2013 0:30 schreef Hypnos het volgende:
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/25845/Monarque-biedt-nieuw-nummer-aan.html

lekker nummer zeg!
Klinkt wel goed. Ik kende de band nog niet. Ik ga eens een album proberen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-03-2013 17:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2013 0:39 schreef Mythics het volgende:
Zo rauw is dit toch niet?

Zo rauw als wat is dit toch niet?

Vind dit op Ad Nauseam, qua smerige koude sound, rauw genoeg om het raw/depressive te noemen


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 24-03-2013 17:26 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nieuw nummer is super! Totaal wat te verwachten!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-03-2013 17:46 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2013 0:43 schreef Helvete het volgende:
Klinkt wel goed. Ik kende de band nog niet. Ik ga eens een album proberen.
Ad Nauseam bevalt me toch niet zo. Vervelende zang en op een of andere manier kan ik hier niets met die korte meefluitriffjes, terwijl ik dat bij iets als Forteresse juist wel leuk vind. Ik hoor er ook geen dsbm in.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-03-2013 9:03 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 24 maart 2013 17:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zo rauw als wat is dit toch niet?

Vind dit op Ad Nauseam, qua smerige koude sound, rauw genoeg om het raw/depressive te noemen
Ik vind het maar misplaatste, hypnosiaanse tags, 'Lafje.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-03-2013 9:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

O.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-03-2013 8:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Gisterenavond een paar nummertjes van "Ad Nauseam" voorbij horen komen en ik heb'm nu weer even aangezet. En ik moet toegeven dat het geheel een stuk rauwer klinkt dan ik mij voor de geest kon halen.
Hoewel het natuurlijk tot op zekere hoogte een gevoelskwestie blijft op laag water, ga ik toch proberen iets hier intersubjectief te maken.
Rauw, ok, maar dat in de topictitel zetten in bij deze casus ietwat overdreven. Als ik zo pontificaal 'raw' zie staan, denk ik aan bands als Ash Pool, Akitsa, Revenge of Havohej.
Er zit met regelmaat een melancholisch sfeergitaartje in de muziek verwerkt, maar 'depressive'? Burzum en Bilskirnir zijn toch (ook) zeer melanchlisch, maar (nog) niet depressive? Het is geen Hypothermia, Shining of andere post-heterofiele emozooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 29-03-2013 8:50]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2013 11:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, het is rauw maar niet genoeg om alleen raw te heten, en het is melancholisch maar niet (kut) genoeg om alleen depressive te heten. Daarom raw/depressive, en niet raw depressive, slechts een van beide indicatoren of helemaal niks "The slash is also used to avoid taking a position in a naming controversy, allowing the juxtaposition of both names without stating a preference."

In de eerste post al lang toegelicht trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-03-2013 12:00]


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 30-03-2013 9:22 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Skespeop, Assie, pure, alles verstikkende skespeop.
Ik weet hoe een 'slash' werkt. Maar als ik zeg dat Death Squat 'Humppa/trance' maakt, maakt die 'slash' dat nog niet opeens waar.
Je brengt moeilijkheden in de wereld door de regels van de natuurlijke taal niet te respecteren; namelijk, door woorden anders te gebruiken dan voor wat ze doorgaans betekenen. De suggestie die jij wekt met jouw topictitel komt niet overeen met de daadwerkelijke stand van zaken mbt de muziek van Monarque.

ಠ_ಠಠ_ಠಠ_ಠ

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 30-03-2013 10:52]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-04-2013 12:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn hoor Het lijkt mij prima duidelijk zo, zeker gezien de toelichting

Nieuwe track klinkt wel aardig.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen