IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Kalisia (symfo death)
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2009 21:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Volgens metal archives is het progressieve deathmetal, maar ik vind het meer symfometal met -vooral- Gothenburg-death vocals.

http://www.metal-archives.com/release.php?id=105554

Ze hebben er 10 jaar aan gewerkt, maar dit jaar is eindelijk het debuut van dit Franse gezelschap genaamd 'Cybion' verschenen en wat mij betreft een topplaat in het genre!

Symfometal met Gothenburg-achtige grunt, heldere zang, hier en daar wat vrouwenzang, effecten etc worden allemaal gebruikt op deze conceptplaat die tot een behoorlijke climax opbouwt binnen 1 nummer dat is opgehakt in 20 delen, al dan niet met de bonus nummers met oa covers van Cynic, Dream theater en Loudblast erbovenop.

Opvallend is de frisheid van de plaat, met bij vlagen briljant gitaarwerk en een steengoeie ritmesectie, waarbij de drummer weet hoe een drumstel moet klinken.

http://www.myspace.com/kalisia

Meningen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-12-2009 20:04]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Skyfire
Jij zegt muziek, ik zeg herrie.
Usericon van Skyfire
Posted 21-12-2009 19:53 by Skyfire Wijzig reactieProfiel van SkyfireQuote dit berichthttp://speervanger.web-log.nl/

Was inderdaad al bekend met deze band. Ik had een paar nummers van Cybion al eens beluisterd. Erg virtuoos geheel van allerlei stijlen. De death metal vocalen worden afgewisseld door een soms mierzoet klinkende zangeres, dan weer door vervormde mannenstemmen, clean vocals of symfonische koorzangpartijen. Ook de muziek zelf kent voortdurend allerlei overgangen, soms heel abrupt, naar elke mogelijke andere stijl. Een soort achtbaanrit binnen een nummer van 70 minuten, opgedeeld in 20 delen, die elk ook weer uit vele fragmenten bestaan.

Doet me nog het meest denken aan album Core van Persefone: recensie, of Crimson II van Edge of Sanity.

Nu ik hem weer hoor, valt me opnieuw op hoe eindeloos gevarieerd dit album is. Echt een aanrader.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-12-2009 20:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klinkt goed. Ik ben hem nu van btjunkie aan het trekken.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-12-2009 1:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

En wat vind je ervan?

@Skyfire: thanks voor de tip van Persefone - Core!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-12-2009 8:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Klinkt wel tof!

Dit is alleen wat minder:
quote:
We are currently out of stock of digipaks

Heb 'm voorlopig alleen bij Seasons-Of-Mist gezien, maar daar betaal je een kapitaal aan verzendkosten.

(Persefone is zeker ook heel gaaf by the way.)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 23-12-2009 9:13 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Fenomenale plaat! Die moet je dus niet via torrent halen, maar via de officiele (k)analen

Voor de trivia wijsneuzen onder jullie: zanger Brett was de geluidsman tijdens de afgelopen Cynic shows. Gezellige man.

10.10.1942 - 20.11.2011

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 23-12-2009 11:51 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Masvidal speelt er toch ook een solootje op of iets?

Hoe dan ook, zeer pretentieuze band en dit album was al in 2006 klaar. Mijns inziens is er teveel aan gesleuteld.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

jhonsmith
Usericon van jhonsmith
Posted 05-01-2010 7:35 by jhonsmith Wijzig reactieProfiel van jhonsmithQuote dit bericht

Я не знаю, действительно ли тебе нравятся все эти группы, но для меня они по сравнению с ДТ - запредельно унылый дроч (за исключением одной-двух). Знаешь, в чем весь прикол... ДТ, совершенно не напрягаясь, спокойно бы сыграли точно так же, как и эти, так скажем, музыканты. Они ведь ничего не придумывают и не сочиняют, они берут какую-то муть и тупо стремятся ccie усложнить ее... сменить 5 тональностей, размеры, ритмы и т.д. и т.п. Написать музыку уровня ДТ (именно музыку) - они попросту не в состоянии. Их единственная цель - техника... всё. Разве что Циник и Спирал Арктиект еще слушается как музыка. Но я совершенно бы не сказал, что каждый из их музыкантов в своем деле лучше чем музыканты ДТ... определенно mcitp exams не каждый. Маллоун, скорее всего, интереснее Мьюнга, да... Но у Циника никогда не было и не будет своего Петруччи, или своего Рудесса.cамое интересное, что для меня ДТ - унылый дрочь ccsp questions, в отличие от этих. ДТ не пишут музыку. Оникомпилируют ее. Компилируют идеи множества групп. А ты не понял суть этих групп, раз так говоришь, имхо, конечно. Я и не говорил, что каждый лучше, но не уступает, так точно. А Масвидал как гитарист мне интересней Петруччи, который частенько на высоких скоростях задрачивает хроматизмы. Вообще, использовать хроматические гаммы - занятие достаточно убогое. К "Полету шмеля" это не относится.)

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 05-01-2010 8:11 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Spam bots...zelfs bij Kalisia

10.10.1942 - 20.11.2011

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-04-2010 11:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik heb deze nu cd weer opstaan en heb besloten maar eens op zoek te gaan naar de legale versie.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com