|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: ik vind de eeste drie lp's van Europe best gaaf. er zit goed solowerk in en de zang is ook goed. voor mij is dat ook gewoon metal of hard rock. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
quote:juist, das een vb van kantje-boord, een beter vb dan mijn Obsession....en schapen²vellen zijn nog geen spandex! En uiteindelijk heeft manowar evenveel kutnummers als goeie nummers, maar die goeie blazen je dan wel helemaal weg.... Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:Volledig akkoord! En idd Europe's eerste drie lp's zijn prachtige Hardrock lp's, Final Countdown iets minder toch wel... Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Verplichte kost |
|
met verplichte kost bedoel ik niet dat je het gaaf moet vinden, maar stel, jij vind Obituary gaaf. dan lijkt het me toch stap twee dat je de oude celtic frost gaat luisteren of is dat nou zo dom gedacht van mij? "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
Zie het als je op een serieuze manier interesseren voor muziek die je gaaf vindt, ipv 'verplichte kost'. Dat je zeg maar de historisch en artistiek relevante bands, die dus bepaald hebben hoe het genre zich heeft ontwikkeld, gaat uitzoeken. Ik snap niet wat daar zo ' ' aan is. |
|
quote: Juist, ik vind het ook allemaal Rock n' fucking Roll. Maar inderdaad soms is het handig om er een termpy in te gooien als je band moet beschrijven. Ik bedoel als ik aan iemand uit moet leggen wat voor soort muziek Dimmu Borgir maakt zeg ik gewoon "Traditionele Noorse Black Metal" |
|
Ik ben zeer zekers wel serieus met muziek bezig. Maar wat ik luister en waarom ik dat luister heeft slechts één reden, omdat ik het mooie muziek vind. Heeft geen ene ruk te maken met de geschiedenis. |
|
quote: helemaal oke. ik bedoel ook niet dat iemand die obituary luistert ook perse celtic frost moet luisteren. ik las alleen destijds in een interview: wat zijn jullie belangrijkste invloeden? ik kende celtic frost toen nog niet dus werd ik raakte vanzelf geinteresseerd. ik vond de muziek gaaf, dus het had twee voordelen: ik had er weer nieuwe leuke muziek bij en het vergroottte mijn kennis over een stukje geschiedenis. om een zelfde reden ben ik ook venom gaan luisteren, gewoon om te weten wat het is. nou vind ik venom ook wel leuk, maar ik zal thuis eerder een cd van celtic frost pakken dan een van venom omdat ik cf gewoon beter vind. maar ik weet in ieder geval wel wat venom is. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
quote:inderdaad, maar geen drang om andere goeie bands te leren kennen? Als ik een naam hoor van een band die'k niet ken, wil ik die zo snel mogelijk gaan beluisteren, misschien wel weer een goeie band erbij! Aan de andere kant heeft geschiedenis er wel veel mee te maken voor... wil steeds weten waar het vandaan komt (tot op het punt waar ik de muziek in de voorgschiedenis echt klote vind) Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Als iemand mij wat wil laten horen zal ik het zeker luisteren, ik ben altijd in voor iets nieuws. Maar ik zal niet zo snel bands gaan luisteren omdat bands waar ik naar luister die als voorbeeld noemen. Oudere metal vind ik helaas 9 van de 10 keer zo beroerd klinken, en dan heb ik het niet over de kwaliteiten van de musici, maar over het algemene geluid, dat ik snel afhaak. Ik ben zo iemand die een goede productie moet hebben. Niet van dat loze geluid waarbij je bijv. geen bassdrum voelt. een goed voorbeeld hiervan is blackmetal, meeste zooi vind ik afschuwelijk, maar ik heb laatst Sammath gedownload, en die productie vind ik erg goed, lekker vol geluid. |
|
quote: Alhoewel ik Motorhead best goed vind en ook wel respect heb voor Lemmy snap ik die uitspraak niet dat metal alleen maar rock'n roll is. Sterker nog, ik vind het de grootste onzin die er is. de songstructuren zijn toch totaal anders als bij rock? Ooit is het er wel uit ontstaan misschien (alhoewel ik blues hier meer verantwoordelijk voor vind) maar dat is dan ook het enig. anders kun je het ook wel gewoon blues gaan noemen. METAL IS METAL. simpel maar het is niet anders voor mij. |
|
Volgens mij is het heel simpel. Iedereen die zo tegen hokjes is tot vervelens toe: Koop eens een cd van uhmm Boyzone, het is "muziek" (uhmm nou ja? ). Zoals gezegt.. je moet dingen kunnen beschrijven. Hokjes zijn geen waarde oordeel, nog een religie. Gewoon een korte hapklare beschrijving van hoe iets min of meer klinkt (met nog veel verschil mogelijk). Als jij vooral Black-metal goed vind, veel gegil en dat soort ongein. Maar we mogen het van de anti-hokjes politie geen black-mtal meer noemen maar metal en dan zeg ik je vind metal leuk? Nou luister eens naar Solitude Aeternus. En ineens ben jij heel boos op mij omdat het helemaal niet klinkt zoals de bands die jij leuk vind. Trouwens metal is ook een hokje.. dus je mag ook geen metal meer zeggen, muziek dus. Kortom jij vind muziek leuk? Kopen die Britney Spears CD.. Zo kan je dus gewoon niet meer met elkaar over muziek praten als je zo anaal gaat lopen zeuren anti-hokjes. Zelfde domme extreem als waar volgens mij dit hele topic een reactie op is. Voor iedereen die hokjes als een religie gebruikt en iets te graag true(tm) is: get a life :p "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
Precies! Als iemand aan mij vraagt of ik aan tafel het brood wil aangeven, dan ga ik ook niet lopen zeiken dat die persoon alles in hokjes stopt. Hij of zij had ook om "etenswaar" kunnen vragen in plaats van "brood". We geven dingen nu eenmaal een naam zodat we weten waar we over praten. |
|
Ach duw maar lekker door, wat mij betreft. Ik vind het altijd wel makkelijk. Dan weet ik iig wat ik moet verwachten. Verder niet zeiken. Metal is metal. |
|
quote: Dude, mijn complimenten. Descriptiveness is what it's all about! |
|
*duwt dwaallamp 25 watt in elitair hokje* Wil iemand bier ? |
|
quote: On Topic! |
|
Beren in metal hokjes duwen is pas zielig |
|
quote: of muizen , gelukkig heb die van mij een snoer... I am the 1%. |
|
quote: dubbel zucht. Oud Vuil. |