IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Pensioen
VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-01-2010 19:31 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Een heeeele suffe vraag.. Maar doen jullie eigenlijk iets extra qua pensioen opbouwen? Ik zit zelf beetje rond te kijken omdat ik beetje een gat heb vanwege verhuizen naar nl, en werk nu freelance enzovoortsch. Vandaar de vraag


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2010 19:34 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2010 19:31 schreef VodeVilicious het volgende:
Een heeeele suffe vraag.. Maar doen jullie eigenlijk iets extra qua pensioen opbouwen? Ik zit zelf beetje rond te kijken omdat ik beetje een gat heb vanwege verhuizen naar nl, en werk nu freelance enzovoortsch. Vandaar de vraag

Ik spaar gewoon dmv. van een spaarregeling voor mn oude dag als ik die bereik . Verder heb ik geen speciale pensioenaanvulling.

edit:
Het werd me zo vaak ook telefonisch opgedrongen dat ik er ook wat recalcitrant van werd.

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 12-01-2010 19:35]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-01-2010 19:45 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

In 2012 ben ik 38, ik heb dus helemaal geen pensioen nodig.


Bareuh...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-01-2010 19:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-01-2010 20:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2010 19:31 schreef VodeVilicious het volgende:
Een heeeele suffe vraag.. Maar doen jullie eigenlijk iets extra qua pensioen opbouwen? Ik zit zelf beetje rond te kijken omdat ik beetje een gat heb vanwege verhuizen naar nl, en werk nu freelance enzovoortsch. Vandaar de vraag

Een "pensioengat" met 22 lijkt me wat voorbarig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-01-2010 20:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik denk wel dat het slim is dat je als freelancer nu al nadenkt over dit soort dingen.

Pensioen is een ding, maar wat volgens mij nog veel belangrijker is je sociale zekerheid met oog op arbeidsongeschiktheid en (iets minder belangrijk op jouw leeftijd) werkloosheid. Je hoeft immers geen premies af te dragen voor ww, ziektewet, wia etc., maar hebt daardoor ook geen verzekering tegen arbeidsongeschiktheid en werkloosheid, tenzij je dat natuurlijk zelf particulier geregeld hebt.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-01-2010 20:50 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Mja dat freelance is tijdelijk nu, totdat ik ga studeren. Dit freelance baantje is fijn nu ivm psychische shit enzo. Dus ik blijf geen fulltime freelancer, dat is niet het plan iig. En met dat studeren, dan zijn we weer 4 jaar verder enzo.

Met mijn leeftijd allemaal een beetje voorbarig, maar ik denk graag aan mijn oude dag met een gerust hart.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-01-2010 22:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb pas acht jaar hetzelfde werk, daarvoor een stuk of tien andere banen. Ik heb alle opgebouwde pensioenrechten van het landbouwschap en de horeca waar ik gewertkt heb laten verrekenen met mijn huidige pensioenopbouw, daardoor is het gat komen te vervallen. Gewoon in de zorg of het onderwijs gaan werken, daar zijn dat soort secundaire arbeidsvoorwaarden heel goed geregeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-01-2010 22:45 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2010 20:50 schreef VodeVilicious het volgende:
Mja dat freelance is tijdelijk nu, totdat ik ga studeren. Dit freelance baantje is fijn nu ivm psychische shit enzo. Dus ik blijf geen fulltime freelancer, dat is niet het plan iig. En met dat studeren, dan zijn we weer 4 jaar verder enzo.

Met mijn leeftijd allemaal een beetje voorbarig, maar ik denk graag aan mijn oude dag met een gerust hart.


Je hebt toch een rijkeluiskind als vriend, waar maak je je eigenlijk druk om?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-01-2010 22:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2010 22:45 schreef Lionheart het volgende:
Je hebt toch een rijkeluiskind als vriend, waar maak je je eigenlijk druk om?

Gezien zijn gedrag een mogelijke onterving?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-01-2010 13:50 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nee man, de hele familie spoort niet.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2015 18:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht


'140 miljard euro pensioengeld in rook opgegaan'

Gepubliceerd: 24 oktober 2015 10:43 Laatste update: 24 oktober 2015 11:10

Nederlandse pensioenfondsen zijn het afgelopen jaar 140 miljard euro kwijtgeraakt.

Dat blijkt uit eigen onderzoek van RTL Z.

De totale pensioenvermogens zijn gedaald van een recordhoogte van 1.400 miljard euro naar 1.260 miljard euro. Na een aantal jaren van stijging lijkt het nu of er sprake is van een ommekeer.

Met name het derde kwartaal van dit jaar was een slechte periode, met veel verliezen op de beurs. Pensioenfondsen ABP en Zorg en Welzijn maakten afgelopen kwartaal een verlies van 3 procent.
Ambtenarenpensioenfonds

Ambtenarenfonds ABP, het grootste pensioenfonds van Nederland, verloor in zes maanden tijd 28 miljard euro op de beurs. Pensioenfonds zorg en welzijn zag ruim 16 miljard euro verdampen.

Een oorzaak van het vele geld dat de pensioenfondsen hebben zien verdwijnen is dat de beurs in Nederland, de AEX-index, in het tweede en derde kwartaal van dit jaar 14 procent is gedaald. De pensioenfondsen hebben 50 tot 60 procent van hun vermogen gestopt in aandelen.



Misschien eens afstappen van de plicht om via de werkgever in een fonds te storten vanwege het feit dat wij zelf niet zouden kunnen sparen en beleggen.

De profs klooien kennelijk ook maar een beetje aan met ons geld.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 24-10-2015 19:26 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Had het ook met olie te maken, minder nodig, veel geld inzitten, dat gedoe.

Pensioen, tsja. Ik ben benieuwd, maar vrees al jaren het ergste. En het wordt er maar niet beter op.




VIESPEUK!!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-10-2015 20:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Er moet gewoon meer worden belegd in wapens.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 24-10-2015 21:54 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Altijd een goed verdienmodel. Altijd wel een oorlog her en der.




VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-08-2023 17:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-08-2023 21:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nee. Ik ben geen ambtenaar.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-08-2023 21:21]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen