|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
misschien te hoog of juist te laag gegrepen??/ IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Sfeer associeer ik altijd met het type weer. |
|
quote: Spijtig voor jou. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Telt sfeer bij games ook? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
sfeer als het odeur van je eigen scheten, niemand ervaart het zoals jij zelf want je bent de enige die ze kan verdragen. muzikale sfeer is hersenlucht signature |
|
quote: lol het wil natuurlijk niet zeggen dat ik de muziek niet waardeer. quote: ja juist bij elke associatie. Maar we komen vast weer terug op muziek dit forum kennende IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Elk van mijn favoriete games heeft een duidelijke eigen sfeer, kan er geen noemen die er geen heeft. Oblivion evengoed als Fallout, Super Mario Sunshine evengoed als Ghost Recon Advanced Warfighter. Sfeer is als iets je vult, voor mijn gevoel, met geluid, beeld, en jouw eigen aanvulling. Meestal sentiment, bijvoorbeeld wanneer ik nu Diddy Kong Racing zou gaan spelen. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Mee eens. Eén van de meest sfeervolle spellen die ik ken is Fallout 3, de muziek, de setting en de hele omgeving. Andere dingen die ik sfeer bepalend vind zijn licht, rook, tv en radio(denk aan Max Payne) en burgers die hun eigen gang gaan zoals in GTA 4. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Max Payne 2 over sfeer gesproken en en en Hitman: Blood Money The Darkness sfeer sfeer sfeer jongens "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Maar wat algemener, sfeer is volgens mij zeer bepalend. ik heb een kamer met weinig lichtinval aan de zonkant, wanneer de lucht grijs is, is het een enorm sfeerloze plek, dan zit ik er ook niet graag. Dan is er met geen lamp wat aan te doen. Als de zon er mooi in schijnt, en ik kom binnen, kom ik in een 'sfeervolle' omgeving terecht. Licht bepaalt dit sterk. En sfeer bepaalt op zijn beurt weer sterk je gemoedstoestand. [Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 28-01-2010 20:41] "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Volgens mij ben ik een ietwat hypersensitief persoon qua sfeer, niet alleen qua muziek, maar ook erg qua lichtinval, geur en temperatuur. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Sfeer is ingewikkeld. Ik wilde het eerst hierbij laten, maar: Sfeer komt overal vandaan, de mensen om je heen etc. Bij games: Silent hill heeft voor mij echt een bijzondere sfeer, op de making of van 2 misschien nog het best uitgelegd door een van de makers: een aantrekkingskracht en afstotelijkheid tegerlijkertijd. Dit uiteraard in combinatie met naargeestigheid. Maarja Silent hill zou silent hill dan weer niet zijn als Akira Yamaoka de muziek niet had gedaan. Nummertje 5 (the homecoming) miste de "sfeer" over het algemeen. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Sfeervol topic, wel. |
|
...met het risico dat mij (wederom ) uiterste gayheid wordt verweten... Sfeer is één kaars en een fles wijn, filmpje, Kathy erbij, en alle telefoons uit. Of nog beter: vergeet de film. Maar sfeer is ook groen en blauw licht in een halfvolle zaal, lekker koud qua lichtbeeld, een band die live duyschtere klanken, maar dan wél met een oh zo heerlijke melancholische ondertoon die metershoog kippevel (kippeNvel?) veroorzaakt. Sfeer is ook biertje, friko's, WOII-film, en een halfvol glas Erdinger op de bank bij Greycloak thuis, tijdens mijn bezoekjes aan Nederland. En nog meer sfeer is uiteraard ook Pursuit of Vikings zo debiel mogelijk met de Elexoheerschers Superhelden te spelen, met de nodige instrumentuitwisselingen. Goddomme, geniaal gewoon. Ziedaar; een halfweg nuttige bijdrage aan een tamelijk ondefiniëerbaar topic. [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 28-01-2010 22:41] Bruce Banner |
|
Vooral vroeger verkeerde ik vaak in hogere sferen. Heb je verder eigenlijk niets aan. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Voor mij is er sprake van sfeer in muziek als je bij wijze van spreken je ogen dicht doet en duidelijke 'visioenen' oid krijgt. Toch lastiger uit te leggen dan ik dacht. Je moeder. |
|
Ja, heel lastig. Ik denk dat sfeer is, wanneer de muziek een gevoel over kan dragen aan de luisteraar. Wanneer ik er in op kan gaan, alsof de muziek een deel van je is. Ofzo. |
|
? Je moeder. |
|
Alsjeblieft niet:'). Nee, ik moet kunnen verdrinken in muziek, heerlijk. |
|
quote: Dan doe je het ook niet goed he, je moet ook niet te lang in 1 sfeer blijven hangen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dokter Jones I'm an ugly girl signature |
|
Wat zijn jullie allemaal lekker gevoelig. |
|
aan sfeer? signature |
|
quote: Wat heb jij en Greycloak met WWII? |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |