IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : In Vain (NO, progressieve / moderne death metal)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2010 16:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ken deze band alleen van hun nieuwste release "Mantra", waarop ze progressieve / moderne death metal later horen met wat extra invloeden uit black, doom en weet ik veel wat. Vrij melodieus voor death metal en erg (erg, erg, erg) gevarieerd werkje; veel variatie door de nummers zelf heen, freaky geluidjes erdoor en akoestische passages met ook extra strijkers et cetera. Ik vind het na een paar keer luisteren best gaaf, al had het wel een tikje ruiger gemogen. Moeilijk te zeggen waar het precies op lijkt, dus dat ik ook niet echt proberen Beetje Nahemah qua insteek en mix van stijlen denk ik.

Will the Sun Ever Rise? Demo, 2004
Wounds EP, 2005
The Latter Rain Full-length, 2007
Mantra Full-length, 2010

http://www.myspace.com/invainno

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-01-2010 17:02 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Het vorige album is stukken beter, imo tho.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2010 17:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zelfde stijl? Wat ik zo lees zijn ze wel aardig veranderd toch?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-01-2010 17:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ben erg benieuwd naar de nieuwe plaat, de vorige full-length alsook de demos zijn erg goed. Het is trouwens een christelijke metalband voor de geinteresseerden
Erg aardige gasten trouwens

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2010 19:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wat is er Christelijk aan dan? Ik kan het niet echt opmaken uit de songtitels in ieder geval en ook niet uit wat ik zo opgepikt heb van de teksten.

Niet dat het erg is, maar ik vraag het me gewoon af

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 29-01-2010 21:57 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Gave band! De nieuwe moet ik nog een paar keer luisteren voor ik daar iets zinnigs over kan zeggen.

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 30-01-2010 4:27 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

Zeker een band die Opeth kan gaan overtreffen...

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 30-01-2010 9:37 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2010 4:27 schreef HEUY het volgende:
Zeker een band die Opeth kan gaan overtreffen...

Deze zin klopt voor geen meter, hoe kan een band Opeth overtreffen als het ermee vergeleken wordt?

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 30-01-2010 10:50 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2010 9:37 schreef Naturens Galleri het volgende:
Deze zin klopt voor geen meter, hoe kan een band Opeth overtreffen als het ermee vergeleken wordt?

Omdat het 4.27 was toen ik het schreef

Hub de Gallier
Posted 30-01-2010 11:03 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hahahaha, Heuy, ben jij nog online gegaan vanacht? Je was al goed zat toen we naar huis gingen

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 30-01-2010 11:14 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

Yep... PC stond nog aan... zat even op een andere wereld

Maar In Vain is nog steeds vet

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-03-2010 14:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Mantra draait hier en dit klinkt idd goed zeg
De heldere zang doet me aan David Bowie denken.
Erg sfeervolle plaat

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-02-2011 21:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik raak er nog steeds niet uit wat ik er van moet denken

signature

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 06-03-2013 20:50 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Hun nieuwe album Ænigma is een meesterwerk1

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 06-03-2013 21:19 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2013 20:50 schreef holysjit het volgende:
Hun nieuwe album Ænigma is een meesterwerk1

Ik ben benieuwd. Hun vorige trok ik wel goed.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 06-03-2013 21:25 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Hub de Gallier
Posted 07-03-2013 13:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Volgende maand op tour met Vreid en Solefald.

spectre
Usericon van spectre
Posted 25-03-2013 11:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ænigma is verschrikkelijk goed.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-03-2013 14:51 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Super band, ook een band met lef veel verschillende invloeden

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-04-2013 15:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2013 11:17 schreef spectre het volgende:
Ænigma is verschrikkelijk goed.

Mee eens. Erg lekkere plaat geworden. Vooral het gitaarwerk is uitzonderlijk.

In ieder geval weer een stuk beter dan het tegenvallende Mantra.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Alchemist
Usericon van Alchemist
Posted 28-04-2013 16:42 by Alchemist Wijzig reactieProfiel van AlchemistQuote dit bericht

Inderdaad prima plaat. Ik vind het ook meer een geheel, terwijl Mantra alle kanten opging. Potentieel jaarlijst materiaal.

It's A Kind Of Magic

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com