|
Auteur: |
|
|
Nop. Is in Nederland nog geen importeur voor. Maar Attack vellen zijn echt niet duurzamer dan Remo of Evans. En als je Pinstripes in no-time sloopt betekent dat niet dat je te hard slaat en dikkere vellen moet hebben, maar dat je je techniek bij moet schaven... Misschien heb je je toms in een te schuine hoek staan waardoor je veel sneller deuken in je vellen slaat. Ik sla ook loeihard maar breek zelden een vel. Maar als je met 2S stokken ofzo zit te hakken... Dan schiet het wel op ja. |
|
ik sloop m'n pinstripes ook niet snel ,maar ik gaf ze alleen als voorbeeld om de dikte van de blastbeat serie aan te geven [en die is dus wel duurzamer]. m,n techniek is dik in orde hoor , ik heb 8 jaar lang marching en concert snare drum gedaan [ook amerikaanse techniek] met succes . m,n toms staan nu ook niet verschrikkelijk schuin meer .ik gebruik af en toe erg dikke stokken maar pinstripes kunnen dat hebben .ik wou attack alleen maar uitproberen |
|
Vellen moeten niet duurzaam zijn... Als je vellen meer dan een jaar op je kit wil hebben moet je je wel realiseren dat na een jaar ofzo er totaal geen toon meer in je vellen zit... Ik vind het heerlijk om elke 4 maanden ofzo een nieuwe set vellen op m'n kit te schroeven. Klinkt alles weer lekker fris. Na 4 maanden hoor je gewoon al een wereld van verschil. |
|
Terry Bozzio's vellen van Attack schijnen wel erg cool te zijn trouwens. |
|
ik heb voor mijn toms gewoon weatherking, en voor mijn bass heb ik de powerstroke 4, die een heel erg vet geluid geeft naar mijn mening. Trieste gast |
|
quote: "gewoon weatherking". Dat kunnen Ambassodors (clear of coated), Emperors (clear of coated), Pinstripes (clear of coated) of CS's (clear of coated) zijn... Dus "gewoon weatherking" is niet echt een specifieke aanduiding Ik ben erg blij met mijn Powerstroke 3 setje op m'n basdrum. Bassdrum helemaal leeg (geen kussens en dat soort onzin) en een supper vette tik. Zie http://www.dennisleeflang.com voor uitgebreide omschrijving en foto's |
|
Damn.. ik verdiep me eerlijk gezegt niet zo in mijn kit, in plaats daarvan drum ik liever. Leuk iron cobra pedaal trouwens. [Dit bericht is gewijzigd door Beastial Blasphemer op 12-04-2002 20:39] Trieste gast |
|
quote: dat weet ik ,maar als je dan een keer een beetje ongelukkig slaat is het wel mooi als ze duurzaam zijn en niet eenlaags zodat je gewoon verder kan spelen zonder een al te vervormd geluid . terry bozzio vellen zijn heel dun dus dat gaat bij mij na een paar keer spelen wel kapot . en na 4 maanden vervangen 'hoeft' niet voor alle vellen : alle kevlar vellen force kevlar ; falams : powerhouse ;bear blijven veel langer goed klinken ,maar je moet wel van het geluid houden . als je een grote set heb kan dat eens in de vier maanden wisselen wel 's niet te betalen zijn. |
|
ik zag net in het Feedback krantje dat ze daar Attack vellen hebben |
|
quote: idd, wou ik net zegge.. stond ook een plaatke van Terri himself bij... Ik moet btw voor alle toms nieuwe vellen hebben... 10, 12, 14 en 16 inch toms.. wat raden jullie aan? Pinstripes? of moet ik die Attack ins probere... |
|
quote: WTF... hoe duur is zo'n setje voor je bass?? Mijn bassvel is nogal naar de klote.. dus moet die ook nieuw... Dure gebeurtenis |
|
*schop* Zie posts boven |
|
|
|
Wat mij betreft moet een vel wel duurzaam zijn. Ook als je een kleine set hebt, is alles vervangen een dure aangelegenheid. Hoe je vellen na een bepaalde tijd klinken heeft ook alles te maken met hoe hard je speelt (zoals al aangegeven werd) en hoe je kit opslaat (vocht, temperatuur). Bovendien moet je natuurlijk niet alleen stemmen als je nieuwe vellen op je kit zet. Touché, pussycat! |
|
Thnx Anyweez, ik heb gister Remo Weatherking Pinstripe's gekocht... samen met een vriend er op gezet.. en ben absoluut niet te vreden, de Toms zingen als wat... hoe krijg je dat weg? ik heb alleen nieuwe slagvellen, de ondervellen zijn nog fabriekskutvellen, ligt het daaraan? of aan het soort hout van de toms ofzo.... ? |
|
Wat voor kit heb je? Touché, pussycat! |
|
eh, merk van de importeur van DW... Bassdrum is door Mapex gemaakt, toms waarscheinlijk ook... ben 't merk ff kwijt... maar de fabrieksvellen met dempringen klonken zelfs beter |
|
Qua ketels zit het volgens mij gewoon wel goed. Misschien zou je de ondervellen ook kunnen vervangen, maar wellicht is betere afstelling (stemmen, dus) ook afdoende. Hoe dat precies in z'n werk gaat, weet ik niet precies, maar daar valt natuurlijk wel achter te komen. Touché, pussycat! |
|
thnx 't lijkt me nogal kut als 't wel aan de ketels zou liggen, ding is pas een jaar oud... Xal ens een tom mee neme naar m'n drumleraar, die weet er vast wel meer raad mee... |
|
als je je onder[resonatie] vellen te strak set klinken toms langer door en heb je meer attack . pinstripes zelf klinken vanzelfsprekend kut als je ze strak zet ik heb meestal [niet te]strakkke onder vellen met wat "lossere" pinsripes of iets dergelijksen dat kinkt wel lekker .hoewel m'n snare en bass vellen wel redelijk strak zitten. Als je door minder strakke vellen langzamer gaat spelen is er maar een oplossing :OEFENEN [niet dat ik dat doe maar het werkt wel] en koop Moongel dempers, bij duurdere sets is dempen vaak niet nodig maar goedkope sets klinken altijd wat beter hierdoor |
|
ik zal ens probere alles wat losser te draaien dan, thnx Ik wil zowieso een beetje zwaar geluid er uit hale.. da's het mooist... |
|
van wat voor hout is je set???? |
|
Sinds ik mijn drum heb (±10 jaar) heb ik nog maar 1 keer nieuwe vellen Moeten leggen, sindsdien heb ik black pinstripes, die klinken nu (na 6 jaar) ongelofelijk goed, scherp, goeie tik erin, en goede weerslag. ik speelde vroeger altijd met 2B (een van de dikste sticksoorten) en heb nooit problemen gehad. nu heb ik mij wel een paar maatjes minder aangeschaft, speel veel makkelijker bij blastbeats... verder kan je natuurlijk je vellen om de 4 jaar veranderen, maar volgens mij hoeft dat niet. wat ik wel voorstel is als je nieuwe vellen koopt om die eerst keihard op te spannen, en dan er nog es ferm hard op duwen (echt wel doorduwen) tot je het hoort kraken. dan kan je de vellen afstemmen op wat je maar wil probeer wel de densiteit van alle ondervellen ongeveer hetzelfde te houden. weet je dit niet zeker, haal ze er dan allemaal eens af, speel een halfuurke en plaats ze er terug op, dan hoor je wel beter hoe de bovenste vellen afgestemd zijn, en kun je makkelijker de onderste vellen bijsturen. If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver) |
|
SCHOP Ik moet dus een nieuw Bassdrum vel hebben... welke moet ik halen voor een lekkere korte tik?? ik kick op tik een lekker DB vel dus... barst los |
|
Het meest gehoorde advies is waarschijnlijk Remo Powerstroke 4. Touché, pussycat! |
Index / Muziek algemeen |