|
Auteur: |
|
|
Wat mij betreft geen grote verrassing meer, maar Saruman The White heeft nu toch echt een Symphonic Heavy Metal plaat gemaakt, getiteld: Charlemagne: By the Sword and the Cross quote: Samples and stuff op de myspace: http://www.myspace.com/charlemagnemusical Ik vind het leuk! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik ben groot fan van de man...als acteur. Dit symphonisch metal projectje zal ik ongetwijfeld wel aanschaffen maar echt warm loop ik er niet voor. Leuk voor de verzameling. Ik heb een andere cd van hem: Christopher Lee - Sings Devil's, Rogues & Other Villains Zwaar gelimiteerd (destijds weer uit de handel gehaald)en heel moeilijk te vinden en dan ook nog met handtekening. Voornamelijke opera achtige dingen en een enkel country dingtje (wat zwaar kut is). Best geinig voor de heb en in een dronken bui eens op te zetten. Maar ja, het is geen metal. bub |
|
quote: Dat kan dan waar zijn, je laat wel het andere deel van die quote buiten beschouwing. "The Carandinis, Lee's maternal ancestors, were given the right to bear the coat of arms of the Holy Roman Empire by the Emperor Frederick Barbarossa." Lee is namelijk wel echt een afstamming van de Carandini's. Zij het wel het gedeelte dat al zijn geld en land kwijtraakte. Dat wordt in zijn autobiografie wat duidelijker aangehaald, maar ik ben de preciese details kwijt. |
|
Ik heb de cd inmiddels inmiddels binnen en gisteren beluisterd. Zoals verwacht loop ik er niet warm voor en het metal gehalte valt eigenlijk te verwaarlozen. De cd duurt 62 min en de laatste 15 min klinkt het ietwat "steviger". De gemiddelde Marco Borsato plaat klinkt denk ik heaviër. Het is meer een musical achtig stuk met veel bombast maar dus niet zoveel metal, over Charlemagne. Mensen die Rhapsody achtige toestanden verwachten komen bedrogen uit. bub |
|
Christopher Lee maakt tweede heavy metalalbum AMSTERDAM – De Britse acteur Christopher Lee heeft om zijn negentigste verjaardag te vieren zijn tweede heavy metalalbum uitgebracht. Dat meldt de Britse omroep BBC. Het album Charlemagne: The Omens Of Death is de opvolger van het in 2010 verschenen Charlemagne: By The Sword And The Cross. Lee zelf noemt het album "honderd procent heavy metal" en zegt gefascineerd te zijn geraakt door dit type rockmuziek. Lee is vooral bekend van zijn rol als Saruman uit de Lord Of The Rings-trilogie. Al sinds de jaren zeventig is hij te horen op diverse filmsoundtracks en ook leende hij zijn stem voor gesproken stukken op albums van metalbands Rhapsody en Manowar. In 2006 verscheen een album van Lee met klassiek werk. Door: NU.nl/Pierre Oitmann |
|
quote: Tsss... En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Tjah... |
|
quote: Op vakantie tegenaan gelopen en even meegenomen. Over de doden niets dan goeds, maar het is vooral leuk vanwege de 'cult'-feel. De productie is vooral gericht op de vocalen waardoor een 'Massacre Of The Saxons' minder stevig klinkt dan de (achtergrond)drums doen hopen. 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Inderdaad meer een hebbeding dan een goede plaat. Geldt voor beide Charlemagne-albums trouwens. Hier komen ze nog wel eens uit de kast om mensen mee te verrassen, als geestige curiositeit. Net als de platen van William Shatner. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Wat is er waar van deze review? http://www.metal-archives.com/reviews/Christopher_Lee/Charlemagne%3A_The_Omens_of_Death/377877/BastardHead/44563 Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Even snel gekeken, maar volgens mij klopt die review helemaal. Lee heeft twee Charlemagne-platen uitgebracht. Dit is de tweede, met grotendeels dezelfde songs, maar dan met "meer metal" erop. Wat inhoudt dat één of andere malloot (volgens mij Priest's Faulkner) constant overal tussendoor zit te soleren. De eerste, By the Sword and the Cross, is beter/minder slecht te pruimen. Zoals gezegd is het meer een curiositeit die onder de noemer guilty pleasures valt dan echte kwaliteitsmetal. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
Index / Heavy Metal |