IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Sincerus (Progressive Death Metal)
Prosti
Usericon van Prosti
Posted 26-03-2010 2:08 by Prosti Wijzig reactieProfiel van ProstiQuote dit bericht

Hierbij even schaamteloze zelfpromotie

Methilde Bouma is het brein achter Sincerus, en vanuit hier ontstond de eerste MCD "Conspire"
Zij schreef de muziek helemaal zelf, en de drums werd opgenomen d.m.v Addictive Drums.
Tom de Wit (o.a TDW) werd aangetrokken tot zanger, en Ruben Wijga (o.a ReVamp)kreeg de eer om een compleet orchestraal stuk te schrijven.
Ook Sander Gommans (HDK, ex-After Forever) werd gevraagd om een Solo op te nemen, die te horen is in het nummer "Karma"

1. Ode (intro)
2. Act Of Violence
3. Endeavour
4. Erase (Lament Of Prometheus)
5. Karma (Solo van Sander Gommans)
6. Katharsis

Intussen is er een complete nieuwe line-up gevormd met;

Methilde Bouma - Zang/Gitaar
Harm-Jan Broekema - Zang
Janneke Smids - Synths
Siegfried Kramer - Gitaar
Paulus Kramer - Basgitaar
Jelle Hamstra - Drums

Hoe is de sound te omschrijven? Wel, het is vergeleken met de volgende namen: Machine Head, Arch Enemy, Gojira, Soilwork, Bloodbath, Arcturus en Zyklon. Groovy, hard en ook melodieus.

Sincerus heeft tot nu toe al aardig wat optredens achter de rug, waaronder het winnen van de Friese voorronde van de Metal Battle.
En duikt deze zomer de studio in, voor een waardige opvolger van "Conspire"

Sincerus begint nu eindelijk wat van de grond te komen. We hebben een myspace daarop vier nummers die op de MCD/Demo staan die in mei 2009 zijn verschenen.

Checken zou ik zeggen!

http://www.myspace.com/sincerusmetal

[Dit bericht is gewijzigd door Prosti op 26-03-2010 13:02]

Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 26-03-2010 12:13 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Je link werkt niet...

Prosti
Usericon van Prosti
Posted 26-03-2010 13:02 by Prosti Wijzig reactieProfiel van ProstiQuote dit bericht

Linkje is intussen gefixt.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-03-2010 13:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Prosti staat voor Prog Josti?

Lekkere muziek overigens.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-03-2010 13:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik hoor geen Gojira, Bloodbath, Arcturus of Zyklon.

Ik hoor er ook geen progressieve death metal in. Behalve dat ik me kan voorstellen dat je hier uitkomt als je vanaf death metal begint en een bepaalde kant op ontwikkelt. De gothic-kant op, vooral. Beetje After Forever op haar laatste paar CD's qua variatie en insteek met ruigere vocalen en nog wat meer death/thrash-elementen. Melodische death met een gothic sausje?

Vrouwelijke zang vind ik matig. Verder klinkt het allemaal wel prima.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-03-2010 13:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Progressyf dea metaal ût Fryslân!
Oh yeah. Bin beneid
Omschrijving klinkt goed iig.

[edit] tenminste, die in de openingspost

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 26-03-2010 13:25]

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 26-03-2010 19:21 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

een paar weken terug eens gezien en ik vond het toen wel erg geslaagd. De opnames vind ik dan weer wat minder.

Nikkus
All hail the kingpin
Usericon van Nikkus
Posted 26-03-2010 19:30 by Nikkus Wijzig reactieProfiel van NikkusQuote dit berichthttp://www.facebook.com/beyondreproachmetal

Leuke band wel, zowel live als op cd. Aardige lui ook verder!

You smell kinda pretty, wanna smell me? Hoohah!

Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 29-03-2010 12:28 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

De live band is dan ook totaal anders.

Prosti
Usericon van Prosti
Posted 29-03-2010 20:06 by Prosti Wijzig reactieProfiel van ProstiQuote dit bericht

Intussen zijn we ook bevestigd voor het Freeze Festival,Leeuwarden in September!

Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 29-03-2010 20:06 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Saai, ik mis de nodige spanning in de nummers...

Evil Dick

Sjon
Usericon van Sjon
Posted 12-10-2010 15:10 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com