|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
[idd, muziek algemeen is beter] [Dit bericht is gewijzigd door elessar op 03-09-2002 22:00] |
|
Ik kijk wel hoe ver ik kom: 1 Unleashed - Hell's Unleashed 2 Pentacle - Ancient death (2001 geloof ik maargoed) 3 Primordial - Storm before calm 4 Manowar - Warriors of the world united 5 Destroyer 666 - Cold steel for an iron age Edit: beste plaat vergeten ! [Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 04-09-2002 21:25] Ik, Wil Schuurman |
|
erz ijnog geen cd's uitgekomen dit jaar waar ik echt van achterover sla. maar ik heb hoop voor satyricon en nile. |
|
Pfoei, moeilijk. 1. Nehëmah - Light of a Dead Star 2. Craft - Terror Propaganda 3. Agiel - Dark Pantheons Again Will Reign 4. Internecine - The Book of Lambs 5. Obtest - Auka Seniems Dievams (of was dat nog 2001?) 6. Hate Forest - The Most Ancient Ones Inspiratie op... |
|
Pff ass .. dan moe ik overal kijken uit wlek jaar de cd komt |
|
Hm ik heb geen idee |
|
Eehmz.... 1) Judas Iscariot - Moonlight burtchery 2) Haatstrijd - Nachtgruwel 3) (...) Verder kom ik niet, er is dit jaar nog niet veel boeiends uitgekomen. *edit* *toevoeginkje* [Dit bericht is gewijzigd door Ares op 03-09-2002 21:59] |
|
neh 2002 is tot nu toe een vrij slecht jaar moet ik zeggen Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
10 goeie albums dit jaar? pfffffrrrrtttt Warlord, Messiah's Kiss, King leoric....euhm..euhm....Metal Inquisitor...;'k zit el vast vrees ik Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
1)Callenish Circle - Flesh_Power_Dominion 2)Primordial - Storm Before Calm 3)Immortal - Sons of Northern Darkness 4)Destroyer 666 - Cold steel for an iron age 5)Vintersorg - Visions from the Spiral Generator En ook ik kom niet verder dan dit |
|
In willekeurige volgorde: Vader - Revelations Primordial - Storm before Calm Internecine - Book of Lambs Cannibal Corpse - Gore Obsessed Annihilator - Waking the Fury Diabolical - A Thousand Deaths Arch Enemy - Wages of Sin Da wast wel zon beetje Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
Hmz, ik ken al de releases niet zo. Is Deathmachine dit jaar uitgekomen? Nee he? Dan heb ik geen idee eigenlijk. |
|
Jah ik heb Satyricon en Nile ook nog niet gehoord, daar heb ik wel goede hoop op dat die in mijn top 10 lijstje komen. Verdere 2002 releases waar ik wel benieuwd naar ben: The 3rd and the Mortal - Memoirs Agalloch - The Mantle Agatus - The Weaving Fates Bergthron - Wotanskult Cemetery of Scream - Prelude to a Sentimental Journey Clandestine Blaze - Fist Of The Northern Destroyer Darkwell - Conflict of Interest Desire - Locus Horrendus - The Night Cries Of A Sullen Soul... Disbelief - Shine Empyrium - Weiland Enthroned - Carnage In Worlds Beyond Graveland - Memory And Destiny Judas Iscariot - To Embrace Corpses Bleeding Khold - Phantom Limbonic Art - The Ultimate Death Worship Lord Belial - Angelgrinder Mephistopheles - Modern Instinct's Purity Myrkskog - Superior Massacre Nocte Obducta - Galgendämmerung - Von Nebel, Blut und Totgeburten Novembers Doom - To Welcome the Fade On Thorns I Lay - AngelDust Ragnarok - In Nomine Satanas Rapture - Songs for the Withering Rotting Christ - Genesis Trail of Tears - A New Dimension of Might Unlord - Lord of Beneath Vader - Revelations Vanitas - Der Schatten Einer Existenz Yyrkoon - Dying Sun Oh sorry, ik ben weer lijstjes aan het maken... ik verveel me echt Zenial |
|
quote:Dikke aanrader. Koude, getormenteerde black metal. Erg goed! *edit* EN Akhenaten gebruikt tegenwoordig een sessiedrummer, is een stuk minder 'sloppy' (ik heb begrepen dat veel mensen daar een probleem mee hadden). quote: Gaat wel; 'Litany' vond ik een stuk beter. Maar het blijft een goede band. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 04-09-2002 0:57] |
|
Manowar - Warriors of the World Nightwish - Century Child Soilwork - Natural Born Chaos Disturbed - Believe In Flames - Reroute to Remain Sentenced - The Cold White Light Dark Tranquillity - Damage Done Immortal - Sons of Northern Darkness Opeth - Deliverance Sevendust - Animosity HammerFall - Crimson Thunder Annihilator - Waking the Fury Bad Religion - The Process of Belief Sum 41 - Does this Look Infected? En tot slot: Avril Lavigne - Let Go |
|
Ik heb er maar 2: -A fine day to exit van Anathema -Deliverance van Opeth |
|
Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult Immolation - Unholy Cult |
|
Dwaallicht, het valt me een beetje tegen van je dat je Immolation - Unholy Cult helemaal vergeet. |
|
arch enemy - wages of sin Messiah's kiss immortal - sons of northern Darkness Thyrfing - Vansinnesvisor hammerfall - Crimson Thunder In Flames - Reroute to Remain ben meer benieuwd naar wat er in 2003 zal uitkomen If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver) |
|
Jaarlijst met dien verstande dat ik heel veel releases dit jaar nog niet gehoord heb dor tijd/zingebrek.: 1. Death – early years 2. Agiel - Dark pantheons again will reign 3. Iron Maiden - Rock in rio dvd 4. Internecine - Book of lambs 5. Septic Flesh - Sumerian deamons (promo) 6. Exivious - promo cd 7. Nile - In their darkened shrines 8. Spock's beard - Snow 9. Carcariass - Killing process 10. Tom waits - Alice The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Voor mij was dit jaar een van de beste! Ik heb zoveel goede black/death albums gekocht Ik ben echt tevreden met het aanbod. Beter dan 'The Dry Years' 1994-1999. |
|
quote: Dan valt het je vast niet moeilijk een lijstje neer te planten. Die dry periode heeft voor mij trouwens niet bestaan afgezien van de deathmetaldip en de opkomst van de tweede blackmetalgolf. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: euhm nou er zijn zoveel toffe albums... om daar een top 10 van te maken is niet te doen quote: hehehehe en dat is precies waar ik op doel... slappe homo black metal en vrijwel geen toffe brute death metal. *zucht* Gelukkig dat er binnen de black en death metal scene weer plaats is voor het echt ruige werk. |
|
quote: De topicstarter heeft zelf een top 30 gemaakt dus voel je niet limited in this matter zou'k zo zegguh... quote: Klopt; misschien zijn die stijlen ten koste van elkaar gegaan...of komt dat door die grungetrend/gabbertrend toendertijd? quote: YES! Het leuke is dat veel bands van toen volgehouden hebben; niet normaal meer hoe lang de meeste deathmetalbands bestaan... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hoe denk jij dat die stijlen ten koste van elkaar zijn gegaan? En waarom denk je dat de grungetrend/gabbertrend er misschien ook iets mee te maken heeft? Misschien heb je gelijk hoor! Ik weet het zelf niet echt zeker, zo'n verandering in een scene is zelfs achteraf nog moeilijk in kaart te brengen. Ik baalde wel als een stekker. Sinds 1992 luister ik naar snelle black/death (net het cult jaar 1991 gemist Toen in 1994 zo'n beetje de ruige deathmetal verdween was dat zo erg klote.... Toen de tweede black metal golf kwam, was dat in eerste instantie een goed alternatief; er werd weer gehakt bij het leven. Helaas kwam 'de melodieuze' invloed van de Gothenburg scene toen pas echt goed op gang. Black en death metal gingen beide gothenburg invloeden gebruiken, vooral na het debuut van Dissection en na 'The Gallery' van Dark Tranquility. Ik heb het idee dat het als hersenloos en amuzikaal werd gezien om blastbeats en een ruig geluid te gebruiken. Je ziet dan ook dat ruige death en black metal bands destijds opeens andere studios (de wat 'softere') gingen gebruiken en harde kritieken hadden op de 'old school' gelederen. Misschien was dit alles ook wel nodig; na eind jaren 80/begin jaren 90 zat er weinig fut in de brute/ruige metal. Veel albums klonken een beetje 'vermoeid', zowel qua productie als composities (bijvoorbeeld 'Stillborn' van Malevolent Creation). Ik denk dat het publiek ook vermoeid was. Het nieuwe van blastbeats was er nou wel af, evenals de grunts. Het extreme van de eind jaren 80 metal was doorgevoerd tot het maximale (snelheid en vervormde vocalen). Nu was het tijd voor een ander aspect van jaren 80 metal, en veelal vergeten in de death metal platen van 1994-1999: de 'occulte' sfeer; Black metal bands haakten hier op in, en voerden het 'atmosferische' aspect ook tot het extreme (tot de slappe gay gothic/black/doom hap). En ik denk dat ook hier de vermoeidheid weer toesloeg. Zowel bands als publiek wilden weer meer snelheid en bruutheid ipv die aanstellerij in middeleeuwese kleren. Op dit moment zie je de tendens van black en death metal bands die enorm hakken, maar tevens ook een zieke occulte sfeer willen creeren; de opkomst van de door Beherit geinspireerde black/death metal bands is hier een deel van (de zogenaamde war metal a la black witchery conqueror, revenge etc.). Ook oudjes als Absu en Destroyer666 met hun blackend thrash combineren het beste van de jaren 80 en beinvloeden heel wat nieuwe black/thrash bands. De derde golf van hyperblast death metal gebruikt vaakt rare maatsoorten, vreemde akkoorden en veel snelheid om maar een zieke sfeer op te toepen. Blijkbaar hebben ze geleerd van de geschiedenis; leun niet teveel op 1 kenmerk van metal. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |