IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Drum lessen hoe/waar ?
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-04-2002 17:35 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Gitaarles
Baslesboek
...maar nog niks gevonden over drumlessen.
Ik wil ooit nog (na m'n studie of nu tijdens...I dunno) semi-serieus (dus wel in een band) gaan drummen en dus m'n eigen kit kopen.
Maar in de tussentijd zit ik ZONDER...waar kan ik op-metal/rock-gerichte (of is het allemaal hetzelfde?) drumlessen volgen, weet iemand dat?
O en welk nederlands blad moet je nemen want amerikaanse bladen zoals MD zijn haast onbetaalbaar.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 12-04-2002 17:37 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

/me thinks "Dumbo..."
Regio Eindhoven of ergens in een straal van 50 km. ofzo?

Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 12-04-2002 17:39 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht

Ik geef drumles (in Leiden) en ben niet duur. Email me ff prive als je interesse hebt.

HET (uberhaupt enige) Nederlandstalige slagwerkmagazine is Slagwerkkrant. Waanzinnig blad.
Zodra je een kit gaat kopen moet je eerst even "tipboek Drums" aanschaffen. Klein "handboekje" van een Euro of 7 met heel veel nuttige hints bij het kopen van een kit enzo.
De auteur is Hugo Pinksterboer (was tot voor kort hoofdredacteur van Slagwerkkrant).
Boekje is bij de betere muziekzaak te koop (Feedback bijv.).

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 12-04-2002 17:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Staat genoteerd. Thanx a lot!

Redelijk
Usericon van Redelijk
Posted 12-04-2002 17:46 by Redelijk Wijzig reactieProfiel van RedelijkQuote dit bericht

Bij de weg -
Als je nog geen eigen kit hebt (of op z'n minst een paar keer per week ergens op een kit kan oefenen) heeft het geen zin om les te nemen.
Je krijgt tijdens lessen vaak alleen opdrachten op die je thuis moet oefenen.

Dus als jij na een les thuis niet kan oefenen ben je de volgende les nog net zo ver. Schiet niet op.
Tenzij je lessen van 4 uur wil gaan nemen maar da's wordt een dure grap. Dan zit je met een leraar erbij te oefenen wat je gratis thuis had kunnen doen.

Maar als je dan je eigen kit hebt:
Streekmuziekscholen hebben vaak erg nuttige drumlessen (meestal conservatorium leraren).

Een beetje simpel drumstel (Pearl Export of Tama Swingstar ofzo) hoeft niet meer dan 600 Euro te kosten op zich. 2e hands is er ook veel te vinden. http://www.marktplaats.nl bijvoorbeeld.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 12-04-2002 18:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Well, there goes air-drumming LOL...
Zelfs als ik die kit koop dan zal het hier thuis niet lukken:
*Alles is hout, hol hout en gipsplaten dus 1 tik en ze horen het 3 verdiepingen lager ook.

Benieuwd wat ze bij de CKE of PoP-Ei qua drums geregeld hebben.
Zal vast duur zijn.
Thanx again.

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com