|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
* Date:Sunday, May 9, 2010 * Doors open: 19:30 till: 22:00 * Start: 20.00 * Price: € 10 + maandkaart (€ 1) * Presale: Starts april 21st at 12.00 * Genre: Black Metal, Progressive Metal * File under: Dimmu Borgir, Immortal, Opeth * From: NOR, SPA, UK * Label: Regain Records Zoals je hoogstwaarschijnlijk aan bovenstaande afbeelding al gezien hebt is Ragnarok een Black Metal band, uit Scandinavië wel te verstaan (allicht wel het epicentrum van dit genre muziek). Al ruim anderhalf decennia oud winden de leden van Ragnarok er geen doekjes om, Satanisme is wat de drijfkracht achter hun band is. Noctem wordt gelabeld als een Extreme Metal band, gecreëerd door geweld, oorlog, absurde religie en weinig tot geen moralen. De Profundis is een relatief nieuwe band binnen het Progressive Metal genre. Echter heeft deze band al met zeer bekende Metal bands getourd door geheel Europa en Azië, zoals Iron Maiden, Nevermore, Opeth en Obituary. Ze staan bekend om hun indrukwekkende live optredens en hun negatieve kijk op de wereld. http://www.myspace.com/ragnarok http://www.myspace.com/noctemofficial http://www.myspace.com/deprofundisuk http://www.vera-groningen.nl/mainstage/ragnarok-noctum-de-profundis [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 08-05-2010 12:02] |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Regeer op 18-04-2010 18:51] |
|
owwww wat gaaf!!! Uiteraard aanwezig zijn dan maar.....Dat word dan waarschijnlijk wel een van de hardste weekenden van het jaar www.myspace.com/nakooma Ik spoor lekker nog minder dan jij! |
|
Waarom een ontzettend oude bandfoto bij dit bericht plaatsen? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Moet je aan Vera vragen... Het komt gewoon bij hun van de site. |
|
Ik ken alledrie de bands niet, hoewel ik wel eens van Ragnarok heb gehoord. Zijn ze goed? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja; intense woeste black metal. De vorige zanger was tijdelijk Hoest van Taake. Ik zou zeker het nieuwe album eens proberen: intens en vol in je smoel, een beetje de "Oslo-stijl" (i.t.t. het meer epische Bergense geluid) Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Ragnarok is al eens eerder in Vera geweest, toen de zangert van Taake er nog inzat. Weet zo niet meer precies met welke bands ze toen op tour waren. Ze waren toen iig support-act. |
|
Ik ga er iig even over nadenken, wellicht even wat luisteren inderdaad. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Gevonden: Clash of Demigods European Tour 2004: Behemoth, Krisiun, Incantation, Ragnarok 22.10.nl groningen @ vera |
|
quote: Oh daar was ik wel bij ja. Zou kunnen dat ik Ragnarok toen gemist heb. hmz, hard nadenken.. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Hey, daar was ik bij. Geen idee of ik de laatste band ben blijven uitzien trouwens. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
De laatste band was toen Behemoth. |
|
Fout op de Vera-site. Moet niet Vrijdag 7 Mei zijn, maar is dus Zondag 9 Mei. Vond het al vreemd, aangezien volgens hun myspace het schema als volgt is: 02.05 - Vienna (Austria) "Escape Metalcorner" 03.05 - Dresden (Germany) "Skullcrusher" 04.05 - Gdynia (Poland) "Ucho" 05.05 - Rostock (Germany) "Alte Zuckerfabrick" 08.05 - Ieper (Belgium) "JOC" 09.05 - Groningen (The Netherlands) "Vera Club" 12.05 - Darmstadt (Germany) "Steinbruch Theater" |
|
Oh, dan ben ik er wel bij Die zondag shows in Groningen de laatste tijd zijn wel een mooi gegeven met een vaste groep bezoekers |
|
Oh op een zondag, dan ga ik ook nog wel even langs komen denk ik, eindelijk weer eens iets in Vera, en maandag's toch vrij. |
|
quote: +1 |
|
Ow..... , als het op zondag de 9de is dan word het hem toch niet voor mij. Dan aanwezig in Iduna voor een avondje old school punk. Heb ik al kaartje voor.....dus jammer maar volgende keer dan maar weer Vera www.myspace.com/nakooma Ik spoor lekker nog minder dan jij! |
|
Morgen Wie is toch die man die elke zondag het eigen vlees komt snijden! |
|
Ik ben aanwezig en heb er zin in! Ben benieuwd naar de nieuwe zanger!! |
|
De Profundis was goed te doen, afwisselend, licht doomy, erg goede zang. Noctem was lekker extreme in your face warlike black metal en tof aangekleed. Ragnarok is een jammere zaadband die wat mij betreft per direct mag ophouden te bestaan. Leuk avondje verder, had er minder van verwacht. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
De profundis te zaad en te saai voor woorden. Opheffen die zooi! Noctem was wel lachen maar wat een KUTgeluid. Ragnarok was weer zo heerschend ALS de votive keer. Klasse drummert, snel en inventief. Zanger was sneu. Wanneer leren black metal zangers nou eens dat aftrek bewegingen op het podium diep triest zijn? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Het geluid stond sowieso bij alle 3 de bands veel te hard. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
De Profundis was wel aardig. Lekkere doom, afgewisseld met snellere death/black stukken. Misschien op CD ook maar eens een keer een kans geven. Dat Noctem was te triest voor woorden. Het leek wel Deathmetal-core met Corpsepaint. Bovendien eentonig, ongeïnspireerd en saai. Ben naar de kelderbar gevlucht. Ragnarok was waar we voor kwamen en was ook de beste band van de avond. Lekkere Noorse Black zoals het moet. Ze deden best een aardige set, waar van redelijk wat albums materiaal langs kwam. Ze begonnen direct goed met "It's War" van Diabolical Age. Ook kwam Pagan Land van Nattferd nog even langs. Voor de rest ook enkele nieuwe nummers en wat materiaal van Blackdoor Mirracle. Mis ongetwijfeld nog wat, maar was te druk aan het heersen. De nieuwe line-up was wel even weer wennen, maar deed het goed. Ik vond HansFyrste beter overkomen dan bij zijn eigen band Svarttjern. Toch blijf ik muzikaal gezien de eerste drie platen de besten vinden. Jammer dat ze niets van Arising Realm hebben gespeeld. Hoop dat het nu niet weer 6 jaar of zo moet gaan duren voordat ik Ragnarok weer live ga zien. |
|
Tip: Nattferd van Ragnarok (eerste pers HNF records) is te koop bij Osmose Productions voor 12,50. Denk niet dat je die snel goedkoper tegen zal komen... Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |