|
Auteur: |
|
|
up! |
|
Doors: 18h Skyzm: 18h30- 19h10 Faal: 19h30- 20h20 Izah: 20h40- 21h40 The Ocean: 22h00-23h30 |
|
Aanwezig ! |
|
|
|
Morgen! |
|
Damn, ik kan niet |
|
Kut helemaal vergeten dit |
|
Gisteren in The Rambler was het het verschrikkelijk gaaf. The Ocean stond erg enthousiast op het podium, speelde strak en het geluid was ook prima. Heliocentric was, als ik me niet vergis met 4 nummers vertegenwoordigd en dat paste goed bij de rest van de set, die verder bestond uit nummers van Aeolian en Precambrian. Jammer van het technische probleempje (bij ons wel dus), en de speelduur van een uur was wat kort. Verder niets dan lof. Geniaal orkestje. Ook was ik zeer aangenaam verrast door Izah, die me moeiteloos drie kwartier wisten te boeien. Ook Skyzm deed dat gedurende hun speelduur volledig, dat boeien. Alleen Faal was niet mijn kopje thee, daarvan heb ik dan ook maar 3 nummers meegemaakt. Moet me nog wel van het hart dat het feit dat een geniale band als The Ocean, die naar mijn als-altijd-bescheiden mening tot het beste behoort dat de hardere muziek anno nu te bieden heeft, zo vreselijk weinig bezoekers weet te trekken op een zondagavond natuurlijk schandalig is. Ik denk dat het er niet meer waren dan een stuk of 60. |
|
quote: Dus de hele set Even in mijn geheugen gravend hebben ze maar drie nummers gespeeld. Begonnen met een oudje en daarna twee nieuwtjes. Persoonlijk kon ik het meeste met Faal, en daarna The Ocean en Izah. Skyzm was totaal niet mijn ding. Die schatting van 60 mensen klopt redelijk, er ietsie meer aanweizg mara iets minder betalende bezoekers, helaas. Ieder geval lekker avondje muziek op de zondag en me nuttig kunnen maken bij de "kassa" Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote:4 Nummers. 2 Oude en toen twee nieuwe. Al hebben ze er maar 3 aangekondigd. |
|
quote: Damn, dat krijg ik ervan dat ik in het begin van de set bij de kassa stond. Plus het feit dat mijn oude hersencelletjes al heel wat bier de dagen ervoor op had. Maar ach voor mij was Faal dus het hoogtepunt. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Faal was inderdaad zeer goed. Nieuwe zanger doet het ook prima, was even "bang" dat ze na Jan er mee zouden stoppen maar het valt goed mee. |
|
quote: Mis wel de screams van jan om eerlijk te zijn. Maar William maakt dat goed met zijn grunts en aanwezigheid (lees, meer interactie met publiek). En Harrie is ook een toegevoegde waarde. Niks ten nadele van de vorige bassisten trouwens. Maar Harrie komt lekker gek over. Vermaakte me wel toen zijn bas in de knoop kwam met het haar van Pascal. Groot pluspunt is dat ze inmiddels een eigen geluidsman hebben. Vond gisteren het geluid prima. Beter dan wat ik de acht keer ervoor van ze gehoord had. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Acht keer? Ik had ze pas één keer eerder gezien. Interactie zat wel goed ja, "ik zag twee beren..". Jan was meer een persoon die in zichzelf gekeerd was, maar op een positieve manier, hij ging op in de muziek. Maar deed die nieuwe zanger nu stukken grunten die op het album gewoon verteld worden? |
|
quote: Ik kan me geen gesproken stukken herinneren op de plaat. Straks thuis eens checken. Maar als dat wel het geval is dan gruntte William ze inderdaad. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Setlist FAAL 00'00" Perpetual Solitude nummer waar er bij mijn weten nog geen titel van is The Clouds are Burning |
|
Dan zaten er rare onderbrekingen in de nummers, of zo. Kon mij in ieder geval niet boeien en heb het zo'n 10 minuten volgehouden. [Dit bericht is gewijzigd door yowannuzz op 08-06-2010 19:30] |
|
1. ShamayimAdditional Information: tape introtape intro 2. Firmament 3. The First Commandment Of The Luminaries 4. Metaphysics Of The Hangman 5. Swallowed By The Earth 6. Orosirian: For The Great Blue Cold Now Reigns 7. Ectasian: De Profundis 8. Stenian: Mount Sorrow 9. The Origin Of Species 10. The Origin Of God Dit speelden ze de dag ervoor in Haarlem iig dus denk dat het hier hetzelfde was. |
|
Laatste 2 nummers speelden ze alvast niet |
Index / Concerten |