IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : gitaar experts nodig
Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 05-09-2002 21:29 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

hulp !
de andere gitarist uit mn band heeft een 535Q Crybaby gekocht, aangezien die niet zo goed klonk met zn Bandit heeft hij nog n Boss Metalzone erbij gekocht...
maar nu het probleem...
als hij gitaar -> wah -> Metalzone -> bandit doet dan klinkt t erg goed..maarrr de boost functie op de Crybaby werkt niet, en deze is natuurlijk wel nodig in de band
bij gitaar -> metalzone -> wah -> bandit dan boost ie wel...maar dan is t geluid slecht...

hoe sluit je zon ding goed aan zodat je EN kan boosten EN een goed geluid hebt?

voor degene die helpt

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-09-2002 21:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm.. BIj mij werkte de combi

Gitaar -- wah -- distortionpedaal prima, alleen had ik er geen boost op zitten..

Kan hij zijn metalzone niet op de fx-loop aansluiten en zijn gitaar via de wah op de input?

edit: ik zat ff niet op te letten..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-09-2002 11:34]

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 05-09-2002 21:35 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

DUDE! jij heb dezelfde subtitle als mij

Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-09-2002 21:36 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

en de zelfde ... oh nee toch niet (flauw )

edit

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 05-09-2002 21:36]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 06-09-2002 10:46 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Wah wah dient altijd voor een distortion unti te staan, liefst de gitaar in de wah wah en van daaruit naar de rest.

De boost functie van die wah levert je op dat moment alleen iets meer gain (distortion) omdat je meer input volume krijgt, als je je geluid harder wil krijgen (bijvoorbeeld voor solo's) zou ik gewoon zorgen voor een extra volume pedaal of zo en deze achteraan te zetten (dus achter alle effecten voordat je de versterker ingaat). Je kan ook met een equaliser werken en deze achter de distrortion unit zetten en zorgen dat je met solo's meer midden erbij gooit.

Succes

Marcel

Dreadfull_Hours
...
Posted 06-09-2002 10:56 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

bedankt
hij krijgt inderdaad alleen meer crunch en n heel klein beetje meer volume....dat wordt dus n volume pedaal oid

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 06-09-2002 12:10 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Ja dat is ook logisch, omdat de wah dan ervoor staat krijg je gewoon meer input signaal, hij boost als t ware het input volume.

Zelf heb ik een rack met effecten en zo, ik boost mijn sologeluid door gewoon dat geluid heel wat meer midden te geven (rondom de 600 herz) en t geluid iets harder uit te sturen.

Marcel

Dreadfull_Hours
...
Posted 06-09-2002 18:17 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

yup t klonk erg goed in de Baroeg

Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 28-02-2003 21:43 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

Dank voor alle hulp

Het probleem is opgelost ik boost men solo's nu met een Boss GE-7

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-02-2003 22:47 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

't duurde 5 maanden, maar goed.

maar kun je niet beter je scheurgeluid uit je versterker halen? distortions/ fuzz/ metalblablabla pedalen zijn leuk voor die extra overdrive voor je solo's ofzo, maar het normale "metal" geluid, kun je volgens mij beter uit de versterker zelf zien te toveren(als je tenminste een beetje redelijke versterker hebt. )

Oud Vuil.

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 01-03-2003 0:36 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ja kij, daar heb je het al. Voor een goede distortion moet je ook een goede versterker hebben. heb je dat niet, dan is een pedaal het goedkoopste alternatief waar je nog een redelijke distortion uit kan halen. Ik meot zeggen dan in de oefenruimte ik toch een lekkere distortion krijg uit mn b.c.rich met metalzone over een nieuwe peavy bandit.

Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 01-03-2003 10:21 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 22:47 schreef webblaster wim het volgende:
't duurde 5 maanden, maar goed.

maar kun je niet beter je scheurgeluid uit je versterker halen? distortions/ fuzz/ metalblablabla pedalen zijn leuk voor die extra overdrive voor je solo's ofzo, maar het normale "metal" geluid, kun je volgens mij beter uit de versterker zelf zien te toveren(als je tenminste een beetje redelijke versterker hebt. )

Haha het duurde niet 5 maanden, ik had allang al een oplossing maar ik vond dit topic en ik dacht laat me hem maar es naar boven halen.

Normale rythym geluid kan ik wel uit men versterker halen.. maar als je een GE-7 aansluit zonder distortion pedaal dan klinkt het nergens naar, omdat dat ding gemaakt is om achter een distortion pedaal te staan.

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com