IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Angelic Process (Shoegazedoomdroneambient a lá My Bloody Valentine vs. Nadja)
KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 12-06-2010 22:26 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

DISCO:

...And Your Blood Is Full Of Honey [2006]
Label: Decaying Sun Records

Coma Waering [2006]

Label: Paradigsm

Sigh EP[2006]
Label: Decaying Sun Records

We All Die Laughing [2006]
Label: Decaying Sun Records


Weighing Souls With Sand [2007]

Label: Profound Lore

Myspace

Geweldige, helaas niet meer bestaande band (naja, duo). De band speelt een combinatie van My Bloody Valentine en Nadja, Shoegazedoom of hoe je het wilt noemen, met een heel uniek eigen geluid. Loodzwaar en dreigend, alsof de apocalyps op je afkomt, maar met de constante aanwezigheid van hemelse melodieën. Prachtig, meeslepend, doomy, (on)rustgevend en wat je er allemaal niet bij kan bedenken. Echt zonde dat de band er niet meer is, want dit had heel groot kunnen worden denk ik zo.

Groeten aan Helvete

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 12-06-2010 22:44]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 12-06-2010 22:54 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Erg fijne muziek ja, vooral hun laatste album draai ik vaak.


Northward
Usericon van Northward
Posted 13-06-2010 11:49 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Meesterijke sound. Coma Waering is zwaar goed.

Moet die laatste nog hebben op cd.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 13-06-2010 12:03 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Weighing Souls With Sand ligt hier regelmatig op de platenspeler, geniaal album. Verder is iedere release van hen gewoon dik de moeite waard, zit geen slecht spul tussen. Vorig jaar ergens las ik een bericht van het overgebleven bandlid (en vrouw van die gast?) dat zij nog bakken vol onuitgebracht materiaal op haar zolder heeft liggen en dat er wel plannen zijn daar het een en ander van uit te brengen.
Dramatisch verhaal van die kerel wel.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-10-2019 19:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb afgelopen zaterdag op Soulcrusher in Nijmegen voor maar drie euro de CD van Weighing Souls With Sand gekocht, de Burning World-remaster door James Plotkin. Echt fantastisch om dit album eindelijk origineel in de collectie te hebben. Monumentale verzwelgende gitaarmuren, de wanhopige cleane vocalen, zo mooi!



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 09-10-2019 21:06 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2019 19:46 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag op Soulcrusher in Nijmegen voor maar drie euro de CD van Weighing Souls With Sand gekocht, de Burning World-remaster door James Plotkin. Echt fantastisch om dit album eindelijk origineel in de collectie te hebben. Monumentale verzwelgende gitaarmuren, de wanhopige cleane vocalen, zo mooi!


Eén van de beste albums ooit vind ik, er is een heel mooi uitgegeven LP-box uit met al hun werk, wel geen 3 euro


Ed
Usericon van Ed
Posted 10-10-2019 10:52 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2019 19:46 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag op Soulcrusher in Nijmegen voor maar drie euro de CD van Weighing Souls With Sand gekocht, de Burning World-remaster door James Plotkin. Echt fantastisch om dit album eindelijk origineel in de collectie te hebben. Monumentale verzwelgende gitaarmuren, de wanhopige cleane vocalen, zo mooi!


Orginele remaster


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen